פרסומת

בלש על שמונה ביקורת סרט

Inspector Sun Movie Review

תמונת כתבמיכל ליבר רונן על "בלש על שמונה":
""רצח באוריינט אקספרס" בגרסת אנימציה מותאמת לילדים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Inspector Sun
משחק גדי לוי, ספיר דרמון, אורנה כץ, יובל בינדר, צביקה פורמן, סער בדישי, אליעזר וייס, אלדד ירון, מונה מור, עדי ארד, יורם יוספברג במאי/ת חוליו סוטה גורפידה  
ילדים
ביקורת סרט לבלש על שמונה מאת מיכל ליבר רונן | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"תעלומה לילדים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע56.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די34.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הסרט "בלש על שמונה" שונה מסרטי ילדים רגילים בהם אנו רגילים לצפות. למי שמצפה לצפות בקומדיה משעשעת - אז זה לא יקרה בסרט זה. הפעם ישנה עלילת פילם-נואר מעט אפלולית שמותאמת לילדים מעל גיל שש, בעלי רמת אינטליגנציה וסבלנות שהולכת יד ביד עם ז'אנר שלא יוצא להיתקל בו בדרך כלל בסרטי ילדים.בדרך כלל סרטי ילדים מחפשים נושאים קלילים יותר או חברתיים שמותאמים לקהל יעד צעיר, אפילו צעיר מאוד. הפעם היוצרים לקחו סיכון מסוים, שכן הפנייה היא לקהל יעד מצומצם, אך דווקא עובדה זו משדרגת ותורמת לרמת האינטליגנציה של הסרט. השילוב של התחכום העלילתי יחד עם קריצות לסרטים שמתובלות בהומור יוצרים סרט ילדים ברמה גבוהה יותר.
"בלש על שמונה" לוקח את הצופים אחורה בזמן, לשנת 1934 לעיר שנגחאי שבסין. גיבור הסרט הוא המפקח סאן, עכביש מתוחכם שאויבו הגדול הוא הארבה האדום. בתחילת הסרט מצליח סאן לשים את אויבו מאחורי סורג ובריח וזה עולה לו בהרס עצום של הסביבה ונזיפה חמורה מהמטה המשטרתי.סאן מחליט לצאת לחופש בסן פרנסיסקו ועולה על מטוס, אך הצרות ממשיכות לצוץ כמו פטריות ביער. זה מתחיל ברצח בעלה של אראבלה (האלמנה השחורה), המדען ספילדנתורפ, שכבר בתחילת הטיסה משתף את החוקר בחששותיו לחייו. זה ממשיך למעשים נפשעים נוספים שמאחוריהם עומדת מזימה בעלת קנה מידה עולמי מבית היוצר של הארבה האדום. סאן המתבודד והגמלוני שחוקר לבדו מקבל עזרה מג'ני העכבישה הקופצנית ולומד שיחד זה הרבה יותר טוב מלבד ומי הם חבריו באמת. האם יצליחו השניים לעצור את המזימה בזמן?
העלילה הבלשית של הסרט נכתבה על ידי רוקו פוקיליו, שזוהי טבילת האש הראשונה שלו בעולם הקולנועי (עד כה כתב רק לסדרות טלוויזיה). מדובר בעלילה בלשית, מותחת ומעניינת והבימוי הקצבי של חוליו סוטו גורפיד ("דיפ וחברים בים הגדול") מוציא ממנה את המירב. העלילה מכילה חלקים שמזכירים מאוד את הסרט הידוע "רצח באוריינט אקספרס" של סידני לומט, המבוסס על ספרה של הסופרת אגה כריסטי. גם פה (ספויילר) העלילה מתחילה עם רציחות ומסתבכת לאורך הטיסה, כשכל הנוסעים על הטיסה הם חשודים עד שחפותם מוכחת.דמותה של אראבלה, הפאם פאטאל, מזכירה את מורטישה המורבידית ממשפחת אדאמס וניתן למצוא קריצה מסוימת לסרט "אינסטינקט בסיסי" לחקירתה של אראבלה בתא החקירות לחקירתה של שרון סטון בסרט מההיבט של האישה היפה והנחשקת שחושדים בכוונותיה והחוקר מוצא בה עניין.בצפייה בגרסה המדובבת, יש לציין את עבודה הבימוי המקצועית של אולפני NDG STUDIOS ובמאי הדיבוב אלדד ירון שליהקו מדבבים מוכשרים לשלל הדמויות. בלטו במיוחד גדי לוי שמדבב את מפקח סאן ומתאים לו כמו כפפה ליד, אורנה כץ שמדבבת את אראבלה נהדרת עם הקול האסרטיבי, המשכנע והבטוח בעצמו. היא אמינה לחלוטין כפאם פאטאל שמפתה אליה חרקים. ספיר דרמון ("ראש גדול") שמדבבת את ג'ני היא בחירה נהדרת כי גוון הקול הילדותי בו בחרה תואם את גילה של העכבישה הצעירה והתוססת. אנחנו מצפים לסרט ההמשך במידה ויהיה.
בלש על שמונה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: יעלגיל: 5331/07/2023 20:56:59
9/10אייקון ציון
היינו אני וביתי בת ה 7 בסרט ,מאד נהנינו סרט מצחיק וסוחף ממליצה ללכת לראות .
שם: ענת סמבלגיל: 4028/07/2023 12:44:24
10/10אייקון ציון
סרט עם עלילה מעניינת ומסקרנת , מצחיק ושנון! אהבנו !
שם: הילה מורן יהודהגיל: 4327/07/2023 16:15:32
9/10אייקון ציון
סרט יפה ומעניין הילדים בני 10ו12 אהבו את הסרט
קישורים
חץ בלש על שמונה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ילדים
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט