פרסומת

הנסיך וסינדרלה ביקורת סרט

Three Wishes for Cinderella Movie Review

תמונת כתבמיכל ליבר רונן על "הנסיך וסינדרלה":
"גרסה שובת לב ומרעננת לסיפור האגדה הידוע"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Three Wishes for Cinderella
משחק אסטריד אס, אלן דורית פיטרסן, קנגיז אל במאי/ת ססיל מוסלי  
ילדים
ביקורת סרט להנסיך וסינדרלה מאת מיכל ליבר רונן | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"גרסה מהפכנית"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע69.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די21.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות9.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
נראה שלא נס לחו של סיפור האגדה הידוע אודות סינדרלה. מה קוסם כל כך בסיפור האגדה הזה שנראה שלא נמאס אף פעם ורק ממשיך לסקרן צופים? האם זו הרומנטיקה, האמונה כי דברים טובים קורים לאנשים טובים או שמא ההתערבות של גורמים קסומים? או אולי הכול יחד. זהו סיפור שמוכר לכולם על פי גרסתו של שארל פרו אודות סינדרלה היפה וטובת הלב שסופגת אכזריות מאמה החורגת ומשתי אחיותיה החורגות. למרות הכל היא ממשיכה לשמור על טוב ליבה, מקבלת עזרה מסנדקית הפיות שעוזרת לה עם השמלה והכרכרה, מתאהבת בנסיך ומתחתנת איתו.בקולנוע הוצגו גרסאות רבות ושונות לסיפור האגדה – ב-1950 וולט דיסני הוציאו את גרסה המצוירת והכה ידועה ולאחר מכן נעשו גרסאות מודרניות, כשהאחרונות שבהן היו של וולט דיסני בכיכובה של לילי ג'יימס כסינדרלה ולפני שנתיים נעשתה גרסת לייב אקשן של אמזון בכיכובה של קמילה קביו ובילי פורטר. אך ישנה גרסה נוספת לסיפור, על פי האחים גרים.
הסרט "הנסיך וסינדרלה" מתבסס על גרסת האחים גרים, אך עושה לה עיבוד משלו (סרט זה הוא בעצם רימייק לסרט נורבגי משנת 1973 בעל אותו השם). בסרט סינדרלה היא עדיין לכלוכית הידועה, שאחראית על עבודות הבית ולרצות את אמה החורגת ואת דורה, אחותה החורגת. אך בניגוד לסרטים הקודמים, שבהם היא מוצגת כחסרת ישע, הפעם היא בעלת יכולות צייד, תקשור עם בעלי חיים ומצליחה להקסים את מי שבא עמה במגע, כולל הנסיך שפוגש אותה במקרה וכל אחד מהם אינו יודע את זהותו האמיתית של השני.הנסיך מוצג כאדם שחצן ומתנשא שאינו מבין את מזלו הטוב ונראה שלא מעניין אותו דבר מלבד עצמו. לאחר שהוא פוגש בסינדרלה נראה שמשהו חודר אליו לראשונה. בפעם השנייה נפגש הנסיך בסינדרלה שמחופשת לצייד (מזכיר מעט את "מולאן") ומוכיחה יכולת ציד מרשימה ובפעם השלישית בנשף. בניגוד לסרטים הקודמים, בהם פייה טובה הייתה מגשימה לסינדרלה את משאלותיה, הפעם היא מגשימה אותם באמצעות שלושה אגוזים שהיא מקבלת מחבר המשפחה, אלפרד, שמוצא אותם בדרכו.
גרסה זו, עליה הופקדו שלוש נשים - אנה בך-וויה, קרסטן פולו וקמילה קרסבין -מיישרת קו עם הגרסאות הקודמות, אך מפגינה גם שוני שמצליח להפיח חיים בסיפור האגדה הנדוש. ניתן לראות את הנגיעות הנשיות של התסריטאיות ששמו דגש על הפיכת סינדרלה לדמות עצמאית, כריזמתית שאינה תלויה בחסדי הנסיך דבר שמכניס חדשנות לסיפור האגדה. גם ההתאהבות והנשיקה בין שני חבריו של הנסיך משמעותה שבירת המוסכמות ומהווה שינוי מהפכני ומשמעותי.יחד עם זאת ניתן היה לעבות במעט את דמויותיהן החד ממדיות של הנסיך, של האם החורגת ושל בתה. התסריט אינו שם מספיק דגש על דמויות אלה, שהן דמויות מפתח בהבנת הפן העלילתי של הסרט. במיוחד דמותו של הנסיך שממשיכה להיות נדושה. בתחילת הסרט הוא עושה רושם של בחור בלתי נסבל שקשה להבין מדוע סינדרלה מעוניינת בו. ניתן היה להכניס מידע נוסף שמאיר את דמותו באור אחר ומביא תובנות לפשר התנהגותו.המגע הנשי בא לידי ביטוי גם על כס הבימוי של ססיל א. מוסלי. זוהי טבילת האש הראשונה של מוסלי בבימוי סרטי קולנוע, שכן עד כה ביימה סדרות טלוויזיה אך היא עושה עבודה טובה. מוסלי מביימת בקצביות, מצליחה להכניס קורטוב הומור ובעיקר מצליחה לרגש. הצלם טרונד טונדר אחראי על צילומי נוף מהפנטים שעוזרים לקדם את העלילה. כמובן שכל זה לא היה קורה לולא הקסם שמביאה השחקנית הראשית, אסטריד אס, היוצרת סינדרלה יפהפייה, כשרונית ובעלת קסם אישי שיוצא ממנה בטבעיות. את סינדרלה מדבבת בגרסה העברית אליאנה תדהר, מלכת הילדים שהיא ליהוק טבעי ומוצלח. תדהר מצליחה לרגש ולגרום להזדהות עם דמותה של סינדרלה – יהיה מעניין לשמוע אותה מדבבת סרטי ילדים נוספים. רועי ויינברג כנסיך מאוד אמין. יש לציין בגרסת הדיבוב גם את יעל עמית שכהרגלה עושה את תפקיד האמא החורגת נהדר ואלברט כהן מאוד טבעי כאלפרד, חבר המשפחה.
הנסיך וסינדרלה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: הודיה משהגיל: 4401/08/2023 13:56:40
8/10אייקון ציון
צפיתי היום עם הבת שלי בת 8. המוזיקה מרגשת. הנופים משגעים. הייתי מוותרת על הסצינה שבה הסינדרלה יורה לציפור בלב.
שם: עומרגיל: 4124/07/2023 20:43:40
10/10אייקון ציון
השלג של נורבגיה מושלם וכמה שהסרט פשוט, ככה הוא מצוין.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי ילדים
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט