חדשות קולנוע וסרטים

חמישה כוכבים: הסרטים האהובים על יוסי גיספן ודן תורן

מדור חמישה * כוכבים
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
המדור מארח השבוע את הזמר והשחקן דן תורן ("בחינת בגרות", "הגננת") ואת הפזמונאי יוסי גיספן ("כשהלב בוכה", "ערב טוב לך") שבוחרים את חמשת הסרטים האהובים עליהם
הבחירות של דן תורן

סטאלקר - "במובן מסוים אפשר להגיד שהוא סרט מדע בדיוני. הוא מתרחש באזור רוסיה. יש שם טלקינזיס, מישהי שמזיזה חפצים ורעיונות אפלים. לא דומה לשום דבר שראיתי, יפה עם רעיונות מפחידים. סרט חזק מאוד שהשפיע עליי מאוד כשראיתי אותו ומשהו מזה נשאר איתי להרבה שנים".

על הסרט: סרטו של אנדריי טרקובסקי. לאחר נפילת מטאור, החלו להתרחש מקרים על טבעיים. בעקבות זאת, סגרה הממשלה את האזור בו נפל. הופצו שמועות כי ביקור במקום הוא קטלני, אך מי שיגיע אליו יוכל להגשים את משאלתו העמוקה ביותר. סופר ומדען משלמים לסטאלקר על מנת שיוביל אותם ויעקוף את השמירה, הסופר על מנת לשבור את מחסום הכתיבה שלו ואילו המדען על מנת לחקור את האזור. לאורך המסע עוברים השלושה סכנות רבות ובעיקר קונפליקט מילולי קיומי. זוכה פרס חבר השופטים של הקהל בפסטיבל קאן.



if… - "אני מאוד אוהב את הבמאי לינדזי אנדרסון. זה סרט על חבורת נערים ונערות שמרססים ברובים את התיכון שלהם באנגליה, כמו שרואים היום בבתי ספר באמריקה. זה המרד שלהם, אבל זה קיצוני מאוד. אני לא חושב שבעידן הנוכחי היה אפשר לעשות סרט כזה. זה אמנם נעשה פעם, אבל זה משוגע מבחינת האלימות והרעיונות מאחורי זה. טירוף חושים".

על הסרט: מהפכה בהנהגתו של התלמיד מיק טרביס מתרחשת בבית ספר פרטי ותיק באנגליה. זוכה פרס דקל הזהב בפסטיבל קאן.



2001: אודיסיאה בחלל - "סטנלי קובריק מספר על יחסים בין מחשב שיש לו תודעה, בינה מלאכותית, לבין קפטן של חללית. בסופו של דבר הוא נאלץ להרוג את המחשב שאומר לו בדיבור קר ואיטי 'דייב, דייב, וואט אר יו דוינג?'. זה סרט מדהים מבחינת הצילומים שבו, מדהים האופן בו עשו מדע בדיוני כל כך מזמן וכל כך יפה. כמובן ש- 2001 זה כבר בעבר, אך קשה להאמין איך זה צולם. יש קונספירציה שקובריק ביים את הנחיתה על הירח ופריימים מסוימים בסרט אכן מאוד דומים לנחיתה האמיתית".

על הסרט: אחד המשפיעים ביותר בסוגת המדע הבדיוני. כאשר ד"ר דייב ואסטרונאוטים אחרים נשלחים למשימה מסתורית, מערכת המחשב של הספינה שלהם מתחילה להציג התנהגות מוזרה יותר ויותר, המביאה לעימות מתוח בין האדם למכונה, דרך החלל והזמן. זוכה פרס אוסקר לאפקטים הטובים ביותר.

טומי - "אופרת רוק של להקת The Who. סרט גדול תקציב על יציאה לחופשי של נער מוזר, שהיום אולי היו מאבחנים כאספרגר. הוא משתחרר בעזרת המוזיקה. יש שם רעיונות יפים, סרט מדהים מבחינת הסאונד, הצילומים והנאמברים המוזיקליים. אין לי שום חיבה למחזות זמר, גם ב'לה לה לנד' נרדמתי אחרי שתי סצנות. אבל כאן המוזיקה והכוונה של הסרט הן אחרות. מבחינה ויזואלית הוא מדהים, זה סרט ענק".

על הסרט: טומי הוא ילד מנותק מהעולם, הוא חירש, אילם ועיוור. הוריו לוקחים אותו לטיפולים רבים, אבל מסתבר שאין פתרון עבורו. אך לטומי יש כשרון מופלא שמתגלה כשהוא מביס את אשף הפינבול והופך לאלוף העולם. זוכה פרס גלובוס הזהב לשחקנית הטובה ביותר בסרט קומדיה/מוזיקלי (אן מרגרט).



התפוז המכני - "בתור נער אהבתי רוק פרוגרסיבי והסרט הזה הוא כמעט סרט פאנק באלימות שלו עם מוזיקה קלאסית של בטהובן. בזכותו התחלתי לשמוע מוזיקה קלאסית בתור נער, כל כך אהבתי את המוזיקה בסרט שהתחלתי לשמוע אותה גם מחוצה לו. ההשפעה שלו עליי הייתה עצומה. ויזואלית ורעיונית התרשמתי מאוד מכך שבעינוי שהוא מקבל, כשמחזיקים את עיניו פקוחות, הוא צריך לראות את כל האלימות. זה דימוי של מה שקורה היום עם כל האינפורמציה הדיגיטלית, כאילו מישהו מחזיק לנו את העיניים פקוחות. זה והסרטים שציינתי השפיעו עליי מאוד בנעורים. הייתי ילד סינמטקים".

על הסרט: יצירת המופת של סטנלי קובריק שמציגה את אלכס, נער שמבלה עם חבריו בביצוע מעשי אלימות שונים, מתוך הנאה סדיסטית. הסרט נאסר לצפייה בבריטניה למשך תקופה ממשוכת בשל תכניו האלימים ומדורג כיום במקום ה-65 בסרטים הטובים אי פעם של IMDB.



הבחירות של יוסי גיספן

הסנדק - "יצירת מופת מכל זווית אפשרית. תסריט, בימוי גאוני של קופולה, משחק משובח של מרלון ברנדו האגדי בתפקיד חייו וכמובן אל פאצ'ינו שיודע לזנק ולקטוף את ההזדמנות להפוך משחקן צעיר לכוכב קולנוע ענק".

על הסרט: סיפורה של משפחת קורליאונה השולטת במאפיה הסיצליאנית בניו יורק. הסרט חושף את תמונת עולם הפשע של ניו יורק ומתמקד בדון ויטו, ראש המשפחה - "הסנדק" (מרלון ברנדו). בנו מייקל, (אל פצ'ינו), גיבור מלחמה אמריקאי, מעדיף להתנתק מהמשפחה אך גורלו גורם לו לבחור אחרת. זוכה שלושה פרסי אוסקר, בהם הסרט הטוב ביותר והשחקן הטוב ביותר (מרלון ברנדו) ובחמישה פרסי גלובוס הזהב.

קן הקוקייה - "ג'ק ניקולסון הוא משחקני האופי המרתקים ביותר שידע הקולנוע לטעמי. גאונות של בימוי ומשחק המאפשרים הצצה לתוך עולמם הסגור והמנותק של חולי נפש במחלקות סגורות בארה"ב של שנות ה-70. כמו כן הסרט מציג את התפיסה המיושנת של הממסד כלפי הדרך והטיפול שיש לתת לאותם חולים".

על הסרט: בסרט הפולחן של הבמאי מילוש פורמן, האסיר מק'מרפי (ג'ק ניקולסון) נשלח לבית חולים לחולי נפש ומגלה התעללות נוראית במטופלים. בעקבות זאת, הוא מחליט למלחמה נגד האחות ראצ'ד. הסרט גרם לשינוי מהותי ביחס הציבור כלפי נושאים הקשורים בפסיכיאטריה, כמו אשפוז כפוי. זוכה חמישה פרסי אוסקר, ביניהם הסרט הטוב ביותר.



רשימת שינדלר - "סרט המנציח את השואה מזווית קצת אחרת. דרך הסרט העשוי ברגישות, מצליח הבמאי ספילברג, לחדד את התודעה בנוגע לחסידי אומות העולם, להנציח ולהוקיר את פועלם. מרגש בכל פעם מחדש".

על הסרט: התעשיין הגרמני אוסקר שינדלר, שיחד קצינים גרמנים על מנת להעסיק כ-1,200 יהודים במפעל שלו במהלך השואה ובכך הציל את חייהם, תוך סיכון חייו שלו. זוכה פרסי אוסקר, גלובוס הזהב ובאפט"א לסרט הטוב ביותר.



לאון - "פושע טוב לב וילדה מוכת גורל, נשמע כמו התחלה טובה לטלנובלה. הדמויות, המתח, הדינמיקה הממוקצעת שמהן עשוי הסרט הן ההוכחה שגם מסיפור מתקתק (לכאורה) ניתן ליצור סרט איכותי ומצליח. ז'אן רנו במשחק מבריק ונטלי פורטמן בתפקיד ראשי".

על הסרט: לאון (ז'אן רנו) הוא רוצח שכיר שמאמץ בת שכנים (נטלי פורטמן) שמשפחתה מחוסלת בידי שוטר מושחת. הבמאי לוק בסון משלב טכניקות חדשניות בנוסח קומיקס ומשחקי מחשב.



הפסנתרן - "מכל סרטי יום השואה, זהו הסרט האהוב עלי ביותר. אולי משום אהבתי למוזיקה ואולי כי סרט זה מציג את השואה דרך משקפיים אחרים. הבמאי רומן פולנסקי מוכיח בדרכו כי הכמיהה והצמא של האמן לאמנותו, אינה גוועת גם בתוך הזוועה הנוראית. הדמיון ממנו הוא שואב את יצירתו וכשרונו, מסייע לו לטשטש ולרכך את המראות הקשים והקולות המחרידים".

על הסרט: סיפורו של שפילמן (אדריאן ברודי), פסנתרן יהודי שניגן יצירה של שופן בשידור חי ברדיו בעוד הפגזים הגרמנים מתפוצצים בחוץ. הפסנתרן המחונן שרד בגטו ורשה, הוא היחיד מבני משפחתו שהצליח לחמוק ממחנות המוות. זוכה שלושה פרסי אוסקר, ביניהם לבמאי ולשחקן הטובים ביותר.

נמרוד שובל - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ הפסנתרן (עמוד סרט)
אין מאמרים מחודש אפריל
 
חיפוש בארכיון 2018
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט