חדשות קולנוע וסרטים

"להאיר את השמיים" יפתח את אירוע "סרטים בערבה 2"

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
"סרטים בערבה" הוא אירוע קולנוע מדברי בינלאומי תחת כיפת השמיים, שנערך לראשונה בשנה שעברה. האירוע, יתקיים בתאריכים 21-23 בנובמבר 2013 באזור התיירות הדרומית של הישוב צוקים, בצמוד לשמורת הטבע עשוש בערבה והוא הפקה משותפת של מועצה אזורית ערבה תיכונה ופסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה. מטרתו לאפשר למתיישבי הנגב והערבה להיחשף לסרטים חדשים וקלאסיים בסביבתם שלהם, ולאוהבי הטבע והקולנוע במרכז להגיע לערבה להיחשף ליופיים של אתרי הטבע שלה ועם רדת הליל, לצפות בסרטים לאור הכוכבים.

[*]

סרט הפתיחה - "להאיר את השמיים" (אוסטרליה/לאוס 2013) גרף את פרסי סרט הביכורים ודב הקריסטל בפסטיבל ברלין 2013, והמשיך בהצלחה לפסטיבל טרייבקה בניו יורק, שם זכה בפרס הסרט העלילתי, פרס השחקן ופרס חביב הקהל, מתרחש על רקע נופיה עוצרי הנשימה של לאוס ומגולל את סיפורו של נער בן עשר המגייס את כל כישוריו כדי להוכיח שלא נולד במזל רע כפי שמחליטה מיילדת השבט הזקנה. הנער, הנדחה ממשפחתו, מאמץ לו משפחה חדשה ומיוחדת ומצליח בדרך מאד מקורית להסיר מעליו את הקללה ולהשיב את אהבת אביו ומשפחתו. הסרט הוא נציג אוסטרליה לאוסקר לסרט בשפה זרה ויוקרן באדיבות לב סרטים ובתי קולנוע.

התכנית האמנותית של האירוע מורכבת מתמהיל של קולנוע קלאסי, קולנוע בינלאומי חדש וקולנוע ישראלי, לצד סדנאות מקצועיות של תעשיית הקולנוע המשקפות ומתייחסות לתבנית נוף הערבה הישראלית.

[*]

"אוקלהומה!" של פרד זינמן ו"שיר אשיר בגשם" של סטנלי דונן, שני מיוזיקלס אמריקאים, יתייחסו לקלאסיקה של הקולנוע השנה. המיוזיקל זוכה האוסקר "אוקלהומה!" – עיבוד קולנועי מרהיב למחזמר של רודג'רס והמרסטיין, המלווה בקטעי ריקוד ובמוסיקה (" "O what a beautiful morning) של רוברט ראסל בנט, בכיכובם של שירלי ג'ונס וגורדון מגריי – מגולל עלילה של משולש אהבים על רקע נופי אוקלהומה של ראשית המאה ה-20. "שיר אשיר בגשם", המיוזיקל הידוע של סטנלי דונן בכיכובו של ג'ין קלי, מתרחש בניו יורק על רקע המעבר מן הסרט האילם לסרט המדבר.

[*]

שלושה סרטים חדשים, שהופקו וצולמו בערבה במסגרת פרויקט "קצר במדבר" יוקרנו בבכורה במסגרת התכנית הישראלית: "בור המים", סרטה של הבמאית גן דה לאנגה מספר על, יולי, ילדה בת 9, היוצאת לבדה אל עומקו של המדבר בניסיון להתגבר על המכשולים שבדרך ולעמוד במסע שבסופו אולי יימצא הפתרון שישיב את מה שהלך לאיבוד בחייה; "חתולות בחלל", סרטו של עמית עיני, מספר על דנה, היוצאת ביום הולדתה ה-18 עם אחותה למדבר כדי למצוא נמר; ו"טפטופים במדבר" של רומן קרוטר על איתן בן ה-16 הבורח ממעון סגור, אך עד מהרה מתברר לו שהוא נתון לבדו באמצע המדבר האינסופי.

[*]

במסגרת הקולנוע הבינלאומי החדש יוקרנו ארבעה סרטים שזכו להצלחה בפסטיבל הסרטים חיפה השנה: "של" (בריטניה 2012), סרט הביכורים של סקוט גרהאם, על מערכת היחסים השבירה והעדינה בין אב ובתו המתגוררים בתחנת דלק מבודדת אי שם ברמת סקוטלנד; "ארץ מתוקה חריפה שלי" (כורדיסטאן/צרפת 2013), סרטו של הבמאי ממוצא כורדי, הינר סאלים על מערכת היחסים העדינה המתפתחת בין שוטר כורדי ומורה צעירה הנשלחים לעבוד בעיירה נידחת סמוך לגבול הטורקי; "רגע בחיים" (צרפת/בלגיה/אירלנד 2013), סרטו המרגש של ג'רום בונל בכיבובם של גבריאל ביירן ועמנואל דבוס על רומן חטוף ובלתי נשכח המפגיש שני זרים בפאריס. ו"ממש כמו אישה" (ארה"ב/צרפת), סרטו של רשיד בושארב בכיכובן של סיינה מילר וגולשיפטה פרהאני.

[*]

לילדים יוקרנו "הנער" של צ'פלין וסרט האינמציה הנפלא של האנימטור הצרפתי מישל אוסלו "קיריקו והמכשפה" - הראשון בטרילוגיית סרטי קיריקו המתרחשים באפריקה, מבוסס על סיפור עם פופולרי ממערב אפריקה.

בתאריכים 17-20 בנובמבר יתקיימו סדנאות מקצועיות ליוצרי קולנוע, ביניהם - "קצר במדבר" - פרויקט הפקת סרטים קצרים במדבר. לפני כשנה, במסגרת המהדורה הראשונה של "סרטים בערבה", נחנך הפרויקט להפקת סרטים קצרים שמקור ההשראה ואתרי הצילום שלהם נמצאים בערבה ובנגב. בשלב הראשון נשלחה קבוצה של במאים צעירים – 15 בוגרים בולטים של בתי הספר הגבוהים לקולנוע בישראל – לסיור להכרת הנופים, האנשים והאווירה באזור, לשם קבלת השראה לכתיבת תסריט לסרט קצר. מבין שלושת היוצרים ייבחר אחד שיקבל מענק הפקה לסרט באורך מלא שיצולם במדבר.

פרויקט "קצר במדבר" יימשך גם בשנה הבאה, ואף במתכונת מורחבת יותר. 16 יוצרי קולנוע צעירים מבתי הספר הגבוהים לקולנוע בארץ כבר זומנו לסייר באזורי הערבה והנגב ולהיפגש עם התושבים המקומיים. קבוצת היוצרים החדשה תסייר בערבה בתאריכים 17-21 בנובמבר, בסמוך למועד האירוע הקולנועי, והסרטים שיצרו במסגרת לימודיהם יוקרנו על המסך הגדול שיוקם במקום. ב-19 בנובמבר יוקרנו שלושת הסרטים שהופקו לא מכבר בערבה בנוכחות היוצרים, והקבוצה החדשה תזכה לפגוש בקבוצה הקודמת שהשתתפה בפרויקט. מתוך אותם 16 במאים חדשים ייבחרו חמישה שיוזמנו להפיק את סרטיהם, ואלה יוקרנו בשנה הבאה במסגרת "סרטים בערבה 3". את הפרויקט מפיקים אייל וטינקרבל שיראי, גולדן סינמה הפקות בע"מ.

סדנת "כתיבה בערבה" - סדנת "כתיבה בערבה" בהדרכת התסריטאי והבמאי, אורי סיון, תיערך בקבוצה ייחודית לתסריטאים בשלבי פיתוח ועריכת תסריט לסרט עלילתי באורך מלא. בפרויקט ישתתפו גם אורחים מחו"ל: דניס טנוביץ' (במאי "שטח הפקר" שזכה בפרס האוסקר לסרט זר בשנת 2002) והמפיקה אמרה בקסיק קמו, שיצרו לאחרונה את הסרט "אפיזודה בחיי אספן מתכות", שהוצג לראשונה בפסטיבל ברלין וזכה בפרס חבר השופטים ובפרס השחקן.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2013
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט