חדשות קולנוע וסרטים

"אנחנו עושים אימה עם הרבה הומור": ראיון עם במאי "האינסופי"

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
הבמאים, התסריטאים והשחקנים ג'סטין בנסון ואארון מוראד ("ספרינג"), שהוכתרו על ידי המגזין "ורייאטי" כשניים מהיוצרים המבטיחים בעולם, ישבו לראיון מיוחד עם כתב האתר יוחאי גורלי על הפקת סרטי ז'אנר בתקציב נמוך וסיפרו איך הם הגיבו כשגיירמו דל טורו שיבח אותם
פסטיבל המדע הבדיוני, האימה והפנטזיה "אוטופיה" הגיע לסיומו ביום שבת האחרון – והאמת, זה היה כיף גדול. אחד מהסרטים שהוצגו בפסטיבל היה "האינסופי", סרטם היפהפה של צמד הבמאים ג'סטין בנסון ואארון מוראד שהמגזין "ורייאטי" הכתיר כשניים ממאה יוצרי הקולנוע המבטיחים בעולם. למזלי הרב, הצלחתי גם לראיין את שני הבחורים האלו, שהם במקרה גם פחות או יותר האנשים הכי חמודים וחביבים בתבל.

איך התחלתם לעבוד על הסרט?

אארון: "עשינו שני סרטים בעבר, לאחד קראו "התרה" (2012) ולשני "ספרינג" (2014). זה פתח לנו בערך כל דלת בביזנס, ויכולנו להתחיל לעבוד על פרויקטים הרבה יותר גדולים. אבל אז הבנו שכל הפרויקטים הללו זזו ממש לאט ושנוצר מצב שאנחנו כבר לא יוצרי סרטים אלא מחכים ליצור סרט. אז 'האינסופי' סוג של נולד מהתסכול הזה, מתחושת ה'בוא פשוט נעשה סרט'".

העובדה שהתחלתם ליצור את הסרט כמעט בספונטניות היא ממש מעוררת השראה. אתם חושבים שזה באמת דבר שהרבה אנשים יכול לעשות, להתחיל ככה לעשות סרט או שבמקרה התמזל מזלכם עם המשאבים?

ג'סטין: "אחת הבעיות הכי גדולות שיכולות לקרות למישהו כיוצר קולנוע, או כל סוג של אמן, זה לשבת ולחכות לכל סוג של מוסד לתת לך לעשות את זה. כשיגיע זמן לצמוח ולגדול אתה תהיה חייב ללמוד איך לעבוד בסקאלה גדולה יותר אבל לפעמים אני מדבר עם אנשים על סרט שהם מפתחים כבר 5 או 10 שנים. יש בזה היגיון, אבל אתה בהחלט צריך גם פשוט ללכת ליצור משהו אם אתה יכול".

[*]

"האינסופי" עוקב אחר שני אחים שחוזרים אל הכת (בגילומם של בנסון ומורהד), ממנה נמלטו עשור לפני כן, בעקבות קלטת וידאו מסתורית. המפגש המחודש מוביל לגילויים מטלטלים. זה נשמע בסיסי למדי, אבל בנסון ומורהד מפתחים דרך זה תסריט דרמטי, מופתי ואותנטי על שני אחים והחברות שלהם, עם משקל פילוסופי משמעותי על כתות, דתות ושאר אידאולוגיות. הם מגישים בסרט סיפור אימה מרגש, מצחיק ומפחיד באמת.

איך שילבתם את הרעיונות היחסית "כבדים" של הסרט עם הטון המאוד 'צ'יל' שלו?

ג'סטין: "אני חושב שזו העובדה שיצרנו סרט שפשוט מנסה להגיד משהו שאנחנו מאמינים בו. כל העבודה שלנו מכילה איזה חוט של אנטי-קונפורמיזם, והסרט הזה מדבר על זה הכי ישירות".

אתם בונים דמויות באופן מאוד מרגש. איך זה הולך עם אימה כז'אנר?

אארון: "אימה עם עדיפות ראשונה לדמויות היא כל כך נדירה בז'אנר שזו כבר הבעיה העיקרית בו. למען האמת, דרך אגב, זו הבעיה הכי גדולה בכל הסרטים. אבל אם אתה עושה סרט אימה העבודה שלך היא להפחיד אנשים. הרבה אנשים חושבים שזה ויזואלי, אבל בשבילנו זה בעצם נעשה עם רעיונות, עם ניסיון לגרום לך לאכפתיות כלפי האנשים שאותם מפחידים. אנחנו עושים את זה הרבה עם הומור".

למה יש לכם קשר הדוק לז'אנרים של הפנטזיה, האימה וכו'?

ג'סטין: זה בטח משהו מושרש עמוק שאני רוצה שיהיה משהו חוץ עולמי בחיים, אני רוצה שיהיה משהו מעבר לזה. אבל מעבר לזה, אני פשוט לא מסוגל לדמיין בן אדם שלא מסוקרן על ידי מדע בדיוני ואימה".

אארון:" אם הם אומרים את זה, זה קצת כאילו הם אומרים 'אין לי דימיון'".

אתם יצרתם שני סרטים עם המשכיות ביניהם, וזה לא נפוץ בסרטי אינדי. אתם סוג של יצרתם יקום סינמטי עצמאי. מאיפה הרעיון הזה מגיע?

ג'סטין: "הלידה של 'האינסופי' היא 'התרה'. פשוט המשכנו לדבר על הדמויות האלו למשהו כמו שש שנים ואז הבנו שיש לנו את היכולת ליצור מעין כניסה נוספת בתקציב נמוך לעולם הזה, עם רעיונות שעוד רצינו לחקור".

רוב הסרטים שלכם הם מאוד אפלים אבל גם מרגישים מאוד חמים ואופטימיים במהלך כל הסרט. למה אתם חושבים שאתם עושים את זה?

אארון: "אני חושב שההורים של שנינו פשוט גידלו אותנו כאופטימיסטים וגם כאנשים סקפטיים מאוד. אתה מסתכל על העולם וכאילו, זה עדיין יותר טוב מבעבר. תחילת המאה העשרים הייתה גרועה. אנשים היו מתים משפעת, כל העולם היה במלחמה...אז הכל, בגדול, יהיה בסדר. ואנחנו מאמינים שאנשים הם באמת אנשים טובים ואם הם עושים דברים רעים זה פשוט החלטות רעות. אם אתה מסתכל על הסרטים שלנו, כל דמות שהיא, אפילו הכי גרועה שאתה באמת לא אמור לאהוב, היא בן אדם טוב, שפשוט עושה דברים לא נכונים מסיבות נכונות. אז אפילו אם לסרטים שלנו לא יהיה סוף טוב, הם עדיין יתנו לך אופטימיזם לגבי האנושות".



מאיפה אתם ניגשים ברמה אישית לתמה בסרט של כתות ודתות?

ג'סטין: "בכללי זה הרבה יותר מסר רחב של האם צריך או לא צריך להישמע לסמכות. מה שמגניב לגבי זה שזה פחות או יותר לא משנה מי אתה, מה הנטיות הפוליטיות שלך, כולם רואים את זה כשיקוף של עצמם. כולם יכולים למצוא מקום בו הם מרגישים כאילו הם נשלטים ומרגישים שזה לא בסדר".

לסיום, איך היה כשגיירמו דל-טורו שיבח בפומבי את "ספרינג"?

ג'סטין: "זה היה מטורף. התעוררנו בוקר אחד למשהו כמו 100 התראות מטוויטר. מסתבר שגיירמו דל טורו פשוט התמסטל מסירופ לשיעול וצפה ב'ספרינג' ומת על זה. זה שינה את החיים שלנו ברמה ששואלים אותנו על זה בכל ראיון וזה די מדהים".
יוחאי גורלי - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2017
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט