חדשות קולנוע וסרטים

פוקוס המזרח הרחוק - בפסטיבל לקולנוע גאה

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאת: מערכת "סרט"

הפסטיבל לקולנוע גאה שיפתח ב-11 ביוני בסינמטק תל אביב יקיים פוקוס על קולנוע גאה מהמזרח הרחוק בו יוקרנו סרטים באורך מלא מאינדונזיה, תאילנד, דרום קוריאה, הודו וגם סרטים קצרים מסינגפור. מדינות רבות במזרח הרחוק כלל אינן מכירות באופן חוקי בזכויות הקהילה הגאה ומכאן גם חשיבותו של הפוקוס.

[*]

אורחת הכבוד של פוקוס זה היא האמנית הבינלאומית פִּיוּפִּירוּ מיפן שתנכח בהקרנת סרט תיעודי על חייה, "פִּיוּפִּירוּ 2001-2008". הסרט שהוקרן בהצלחה בפסטיבל רוטרדם 2011 מתאר כיצד הבמאי דאישי מאטסונאגה עוקב אחרי הגיבורה במשך שמונה שנים שבהן אותו חבר ילדות הופך לאחת האמניות המפורסמות בעולם וביפן בפרט. פיופירו מאפשרת לנו להיות עדים באופן האינטימי ביותר לשינויים המתחוללים בחייה, להתפתחות שלה כאמנית טוטאלית שחייה וגופה הם האמנות שלה. הצופים נחשפים באופן האינטימי ביותר לתהליך היצירה המרתק והסיזיפי של יצירת המיצגים המרשימים ועיצוב הבגדים הצבעוניים שהפכו אותה לכוכבת במועדוני הלילה בטוקיו. הסרט גם לא מסתיר את המחיר האישי שפיופירו משלמת כדי להגיע לשלמות כאמנית. גם הבמאי דאישי מאטסונאגה יהיה נוכח בפסטיבל.

[*]

עוד אורחים חשובים הם כוכבי הסרט הבוליוודי הגאה הראשון "לא יודע למה" שעוסק בדמויות גאות ונחשב ל"הר ברוקבק" ההודי. מדובר בסרט בוליוודי פורץ דרך והראשון מסוגו המתאר סיפור אהבה בין שני גברים, נושא שהקולנוע ההודי השמרני נמנע מלהתמודד איתו. רק בשנת 2009 בוטל החוק האוסר על קיום יחסים הומוסקסואליים אבל הנושא עדיין מאוד רגיש במדינה השמרנית. הסרט הצבעוני מתאר מערכת יחסים בין איש עסקים הנשוי לאשה המאוהבת באחיו הצעיר. אותו איש מנהל בסתר רומן עם נער ליווי השואף להיות זמר. קאפיל שאראם, שחקן הודי נודע, שאף כתב את התסריט ויובארג פאראשה שבעקבות השתתפותו בסרט משפחתו ניתקה איתו כל קשר, יגיעו לפסטיבל ויענו על שאלות הצופים.

עוד יצירה קולנועית מהודו הוא הסרט התיעודי "אני לסבית" של הבמאית סונאלי גולאטי העוסק בשאלה מה עושים הורים כאשר מתגלה להם שילדיהם הומואים או לסביות? לאחר הקרנת הסרט יתקיים פאנל בשיתוף ארגון תהל”ה לתמיכה בהורים של לסביות, הומוסקסואלים, טרנסג’נדרס וביסקסואלים.

[*]

סרטים נוספים בתוכנית הוא סרט באורך מלא מאינדונזיה - "מאדאם X" - שעל אף האיסור של ממשלת אינדונזיה להציג סרטים מארצם בישראל הוא נשלח על ידי היוצרים לפסטיבל הגאה בתל אביב. מדובר בסרט גיבורי על מפתיע במיוחד. מאדאם X היא ספרית בשעות היום ולוחמת צדק בשעות הלילה, הנלחמת על זכויות המיעוטים המגדריים. העלילה מתמקדת במלחמתה נגד תנועה פוליטית שמרנית והומופובית שאחראית לפשע שנאה אלים ואכזרי נגד חברותיה. למרות האמירה החברתית הרצינית, מדובר בקומדיית פעולה קאמפית ומפתיעה.

[*]

בשישי בעשר בערב תוקרן הפקת הענק התקופתית מדרום קוריאה - "פרח קפוא" - מהמזרח הרחוק, המשלבות אירועים היסטוריים אמיתיים לצד סיפורי אהבה גדולים מהחיים וסצנות קרב בסגנון "נמר דרקון", "גיבור" ו"מחול הפגיונות". הונג לים גדל בחצר המלוכה ומגיל צעיר מתחנך להיות מאהבו, איש סודו ולוחם בחצר המלוכה של המלך בשושלת גורייו. כדי להסיר את האיומים השונים על חצר המלוכה, המלך חייב להביא יורש אך למרות ניסיונות רבים, המלכה איננה נכנסת להריון. המלך פונה להונג לים ומבקש ממאהבו לשכב עם המלכה כדי להכניסה להריון. זאת תהיה הפעם הראשונה של הונג לים עם אישה, ולהפתעתו וכנגד כל הסיכויים השניים מתאהבים. משולש האהבים הבלתי אפשרי הזה ייהפך למלחמה אלימה ומדממת במיוחד.

[*]

בפסטיבל יוקרן גם מקבץ של סרטים קצרים מהמזרח הרחוק תחת השם "מיקס אסייתי", המקבץ מכיל סרטים שנוצרו בסינגפור, אינדונזיה ודרום קוריאה או על ידי יוצרים מהמזרח הרחוק המתגוררים בארה"ב.

את הצד הנועז והאלטרנטיבי בפוקוס יספק הסרט התיאלנדי התיעודי/ניסיוני "הטרוריסטים" של הבמאי טונשקה פאנסיטיווראקול שהוקרן בפסטיבל הבינלאומי של ברלין 2011 ועורר זעם רב בקרב הקהילה התאילנדית בעיר מאחר והבמאי טוען בסרטו שהשלטונות בתאילנד אשמים ברצח עם שיטתי במשך עשרות שנים. לצד חומרי ארכיון קשים לצפייה ותיעוד המהומות בתאילנד בשנה הקודמת הוא מציג ראיונות עם גברים הומוסקסואלים המספרים על חייהם בתאילנד. הסרט מוגבל מגיל 18 ומעלה בשל סצנות מין נועזות ואלימות גראפית קשה לצפייה. מפיק הסרט מר יורגן ברונינג המגיע מגרמניה, ינסה להכין את הקהל לחוויה הלא פשוטה.

צפו בטריילר לסרט "פרח קפוא":

תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2011
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט