חדשות קולנוע וסרטים

מהבריכה הקטנה לאוקיינוס הגדול

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
למי שלא שמע עדיין על "בוב" מדובר בספוג הכי מגניב בתולדות הטלוויזיה. מדובר ביצור מלבני צהוב, עם חלומות גדולים, קצת מגושם ואפילו תמים שחולם על פתיחת מסעדה משלו, ומקווה שהבוס שלו מר קראב, ייתן לו את הקידום המיוחל. סדרת הטלוויזיה בכיכובו בערוץ ניקלאודיאון היא להיט היסטרי, בארה"ב צופים בה למעלה מ-60 מיליון איש מדי שבוע, לא מכבר גם נבחרה הסדרה כסדרה המצויירת הטובה של השנה. עכשיו מגיע גם סרט קולנוע מצחיק בטרוף שאסור לפספס, קחו את עצמכם (אפשר גם להביא את הילדים) ורוצו לראות את אחד הסרטים המצחיקים ביותר על מסך הקולנוע בארץ.

אחרי שפע הצלחות ושערוריות, סטיבן הילנבורג, יוצר הסדרה המצוירת "בוב-ספוג" עדיין לא מאמין שהדמות המבוססת על ספוגית מטבח ביתית זכתה לפופולאריות שכזו ברחבי העולם. "אתה לא יוצר משהו שנועד להצחיק את החברים שלך ומצפה ממנו להצליח כך", הוא צוחק, "זה עולה על כל דמיון". אבל כדור השלג של סדרת הטלוויזיה יצר מין הצלחה של מפה לאוזן בין הצופים והמבקרים כאחד. ג'ויס מילמן, מבקר הטלוויזיה של עיתון ה"ניו-יורק טיימס" כתב: "זו הדמות המצוירת הכי שובת לב בטלוויזיה, ואחת המוזרות שבהן. היא גם טובה וכייפית, אחרי הכל מדובר בספוג"."בוב-ספוג משחק על הקו הדק בין הומור למבוגרים ותמימות ילדותית. ילדים אוהבים את הסדרה בגלל שהיא מצחיקה, מבוגרים מעריכים את הדמות המרובעת המתעוררת כל בוקר מאושרת בזכות הכתיבה המבריקה והסאטירה טובת הלב. אין פלא שבוב זוכה לפופולאריות שכזו" מבהיר הילנבורג.

בעקבות ההצלחה המסחררת של הסדרה נוצר סרט קולנוע שהפתיעה וזכה לביקורות טובות מאוד. הילנבורג מאושר מהביקורות החיוביות ומוסיף, "הנושא המרכזי של הסרט עוסק באמינות ובלהאמין במי שאתה בכדי להגשים את המטרות שלך. הסרט הוא אודות הדרך בה בוב מאמץ את הילדותיות שבו. בעצם, לא משנה כמה הוא רוצה להיות מבוגר, בסופו של דבר זו המנטאליות הילדותית שלו שמצילה את המצב."

"הסיבה שבזכותה אנשים אוהבים את בובספוג היא דמותו שאינה מודעת בכלל לעולם שמסביבה", אומרת המפיקה ג'וליה פיסטור, המשמשת גם כסגן נשיאה באולפני ניקלאודיאון. "ילדים ומבוגרים יחד אוהבים אותו בגלל שהעולם שלנו הפך למקום מסובך ומפחיד, ולפעמים כיף לחיות בחוסר ידיעה. זהו ללא ספק סרט של חברים העוסק בחברות של שתי הדמויות המוזרות שלנו, המציץ אל תוך הנשמה שלהם ועל עד כמה הם נמצאים שם אחד בשביל השני. יש סצנה בסוף שראיתי אולי מיליון פעם ואני עדיין בוכה בכל פעם שאני רואה אותה, הסרט מספק אבסורדיות וצחוק, אבל גם המון לב, בדיוק כמו הסדרה".
אומנם הסרט הוא סוג של סיפור התבגרות בשביל בוב-ספוג, אבל היוצרים הקפידו לא להתרחק מהמנטאליות הילדותית שמאפיינת את הדמות. "הסרט מאשש את אותו עקרון שעומד מאחורי הסדרה", אומר הילנבורג, "התמימות היא משהו שצריך לחגוג אותו. והוא גם מאוד מצחיק. אני חושב שההומור של בוב ספוג הוא הומור קלאסי". "לורל והארדי הם אחת ההשפעות הגדולות ביותר על הסדרה, ואני חושב שהם דוגמא מעולה לשני חברים תמימים וילדותיים שעדיין מצחיקים לאורך השנים. הם דומים מאוד לבוב ופטריק, מסתובבים בעולם שלהם ויוצרים מהומות בלי כוונה".

הבכורה הקולנועית של בובספוג מביאה עמה אל המסך הגדול את הרגעים הקומיים הבלתי פוסקים אליהם התרגלו צופי הסדרה, שליש מהם אגב מבוגרים בשנות העשרים לחייהם ויותר. לכן אין זה פלא שסרט האנימציה החדש זכה להערצת ההורים לא פחות מאשר לאהדת ילדיהם. הסרט עוקב אחר הרפתקאותיהם של בובספוג, וחברו הטוב פטריק בעיר הצדפה. השניים נרתמים לסייע למר קראב, הבוס של בובספוג, אשר מואשם לשווא בגניבת הכתר של נפטון המלך. בוב ופטריק יוצאים לעיר הצדפה כדי למצוא את הפושע האמיתי, שגנב את הכתר ולשחרר את מר קראב ממאסר. בוב שחלומו הגדול, להיות בעל מסעדה , או לפחות לקבל קידום מקצועי, חיי את החיים השקטים והנפלאים ב"ביקיני בוטום" שבמצולות הים, אולם ביום אחד חייו של בובספוג משתנים.

בוב ופטריק עוזבים את התמימות התת מימית ויוצאים למסע מרתק ומסעיר, אשר במהלכו הם עומדים ללמוד אודות החיים יותר מכפי שהם דמיינו. הם מגלים עולמות חדשים , לומדים מה זאת אהבה, מתמודדים עם קשיים ומפלצות מסוכנות ואפילו לומדים משהו על חברות ועל עצמם ואת העובדה שלהיות ילד בסופו של דבר זה לא רע בכלל. בין השחקנים המפורסמים שתרמו את קולם לסרט נוכל למצוא את אלק בולדווין בתפקיד דניס המחסל, את סקרלט ג'והנסון בתפקיד מינדי בתולת הים, את ג'פרי טמבור בתפקיד המלך נפטון והופעת אורח של דיוויד הסלהוף בתפקיד עצמו (לחצו על התמונה הקטנה).
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט