חדשות קולנוע וסרטים

אז איך עושים מפאריס הילטון משעווה?

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
ביום חמישי עלה בבתי הקולנוע סרט האימה "בית השעווה". נכון שבשחקנים הראשיים תמצוא חתיכים וחתיכות כמו אלישה קאתברט או צ'אד מייקל מוריי ושלא להזכיר את הבלונדינית 'דו-ג'ור', פאריס הילטון שנרצחת באחת הסצינות המזוויעות שנראו בקולנוע בשנים האחרונות, אולם, הכוכבים האמיתיים של הסרט היא העיירה, תושביה ומוזיאון השעווה המסתורי.

הסרט מתרחש בעיירה הבדיונית אמברוז, מובלעת מוזרה המתחבאת בין כבישים צדדיים בלואיזיאנה. הסרט צולם באולפני "Warner Roadshow" בקווינסלנד אוסטרליה ובלוקיישן ב-גואנבה מרחק 45 דקות נסיעה מהאולפנים שם בנה צוות ההפקה את הסט. ז'אום נזכר: "קראתי את התסריט והכנתי שרטוט של אמברוז. גרהאם גרייס ווקר, מעצב ההפקה קרא גם הוא את התסריט והכין שרטוט והשרטוטים יצאו זהים. כשהגענו לשלב סגנון העיר ג'ואל רצה לעשות משהו יותר ייחודי מסתם עיר קטנה ו'נורמלית' שהרבה פעמים מקבלת בסרטים מסוג זה מראה גותי".

"כמה פעמים יצא לך לבנות עיר עבור סרט?", שואל סילבר שכבר הפיק למעלה מ-40 סרטים ומתייחס אל אמברוז בתור העיר הראשונה שלו. "בכל הסרטים שלנו אנחנו יוצרים סביבה ייחודית שלא ראית בסרטי אימה קודם לכן. במקרה של אמברוז יכולנו אפילו ללכת צעד אחד קדימה." סילבר הציע שצוות העיצוב יסתכל על עיר קטנה במזרח אפריקה בשם אסמארה כדי לקבל השראה. העיר, תגלית אדריכלית מעניינת של השנים האחרונות, מכונה המיאמי של אפריקה ובשנות ה-30 שימשה כר דשא לחדשנות אדריכלית מנת חלקם של מעצבים איטלקיים שהשתייכו לתנועה המודרנית.המפיק האחראי הרב גיינס מצא את הלוקיישן המושלם לאמברוז בשטח בו שוטטו להן פרות בגואנבה. "זה היה שדה פתוח מוקף גבעות שהעניק למקום תחושת בידוד", מציין גיינס. "נאלצנו להבריח את הפרות", אומר ווקר שצוות הנגרים והבנאים שלו הפך את השדה הפתוח לעיירה אמברוז תוך 10 שבועות בלבד. לפני שהניחו את היסודות הצוות חפר תעלות והתקין תשתית מים וחשמל שדרשה 2.5 מייל של כבלים. כך, כשהגיע ווינדון וצוות התאורה שלו היה באפשרותם לשלוט ב-750 נורות שהוצבו לאורך הרחובות.

לאורך רחוב ראשי מאובק שלצידיו צומחים עשבים שוטים, צוותו של ווקר בנה תחנת דלק, בית קולנוע, מספרה, חנות פינתית, חנות חיות ובמעלה הגבעה את בית טרודי. האטרקציה הגדולה של אמברוז היא הבית של טרודי. המבקרים החדשים לומדים עד מהרה שהבית כולו עשוי שעווה מבחוץ ומבפנים ומאוכלס באינספור דמויות שעווה שכאילו נשארו קפואות בזמן, בעיצומה של מסיבה שנערכה במקום.

הבית עוצב עד הפרט האחרון. הוא מושך אותך פנימה אבל ככל שאתה מתעמק בו יותר הוא גורם לך אי נחת". לבניית הבית נדרשו 20 טון שעווה, שעורבבו עם חומרי בנייה רגילים וצופו בשעווה מבחוץ. ווקר: "השעווה הצבועה הטבעית הטובה ביותר היא שעוות דבורים שצבעה חום - כתום. השתמשנו בה כצבע הבסיס לבית ולשעווה שוינסנט עובד איתה בסרט". ארבעת החדרים של הבית: הסלון, חדר המוזיקה, המטבח והמרתף המאיים שמשמש כסדנת עבודה - שוכפלו והותאמו לצילומים של שיא הסרט בו נשרף הבית וכל השעווה ממנה הוא בנוי הופכת נוזלית. ז'אום: "היינו צריכים לשמור על המצב הזה, בין מוצק לנוזל, עבור בערך 10 דקות צילום וזה היה החלק הקשה ביותר בצילומים. בשום מקום לא כתוב מה עושים כדי שהשעווה תיראה כאילו היא נמסה מבלי לחמם אותה, מה שהיה גורם גם לשחקנים להמס".
הצוות של ווקר ניסה כל מיני סוגים של שעווה עד שמצאו את המרקם הנכון לסטים שהושפע ממגע יד אדם. אחרי כל טייק פני השטח והריהוט נצבעו ידנית ושוקמו לצילום הבא. סט נוסף שנבנה היה בור שקרלי וחבריה מועדים לתוכו בדרך לאמברוז והריקבון והסירחון בו הם רמז לבאות. מחלקת הארט יצרה את הבור על ידי שימוש בגולגלות של חיות ופרווה (שעברו בדיקה של גורמים רשמיים כדי לוודא בטיחות בריאותית) יחד עם חלקים אחרים עשויים גבס. על כל היצירה הותז דם מלאכותי וכשהיא התקשתה היא הסריחה ממש כמו שנראה שהיא מסריחה בסרט.

על בניית בובות השעווה הופקדו 35 אמנים, שעבדו 12 שעות ביממה במשך שבעה חודשים ועיצבו ובנו את בובות השעווה. הדמויות שייצגו את הקורבנות האנושיים של בית השעווה נקראו בצוות "אנשי השעווה המתים" והוכנו מפיברגלאס ותבניות סיליקון שקופות. כמו כן מתחת למעטה הסיליקון הונחו עצמות ומבנה שלד מזויפים כדי שיתקבלו מראות ריאליסטים כשהם נשברים ונשרפים.

כל דמויות השעווה בסרט מבוססות על אנשים אמיתיים. הצוות ליהק ניצבים בעלי מראה מתאים ואז הוכנו תבניות גבס של האיברים שלהם שעליהן התבססו דגמי הסיליקון והפיברגלאס. אחרי שהדמויות פוסלו לכדי שלמות צבעים וטכנאי שיער העניקו להם את הטאץ' הסופי שכלל מייק אפ, פאות ושיער פנים. התהליך כולו מבחירת האדם עליו בוססה הדמות ועד שלב הלבוש ארך כ3-4 שבועות לכל דמות. עבור סצנות רבות משתתפים כמו בכנסייה או באולם הקולנוע להן נדרשו "אנשי שעווה מתים" נוספים, גייס הצוות שחקנים שעטו מסכות סיליקון עם עיניים מזויפות, פאות וצבעי גוף ואלה ישבו בין דמויות השעווה.

נשמע לכם מדליק? זה נראה מדליק יותר. כל מה שעליכם לעשות זה לגשת לבית הקולנוע הקרוב לביתכם, לקנות פופקורן וקולה (רצוי גדולים) לשבת, לצרוח ולהנות.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.9ציון מבקרים5 / 3.5
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20234דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט