חדשות קולנוע וסרטים

הקרב על האוסקר - חלק ב'

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
אחרי שמונת הסרטים שסקרתי אתמול הנה עוד שמונה סרטים שיכולים להיות מתחרים רצינים בטקס האוסקר השנה. אומנם עדיין לא ראינו אותם אבל עם שמות כמו שפילברג, וודי אלן וטרנס מאליק, קשה לטעות.

"סינדרלה מן" – למרות שהסרט יצא בבתי הקולנוע בארה"ב בקיץ ונכשל כשלון חרוץ בקופות הביקורות מעבר לים אהבו אותו ואצלנו הוא יצא בסוף השבוע הזה. ביים אותו זוכה פרס האוסקר רון האוורד ("נפלאות התבונה") ומככבים בו שני זוכים בפרס האוסקר ראסל קרואו ורנה זולווגר. הבעיות שהסרט מתמודד איתם הוא הכישלון העצום בקופות ועלילה שבלונית צפויה ומשמימה.

"Match Point" – סרטו החדש של וודי אלן הוא מותחן ארוטי מתוחכם שכבר הספיק לזכות בשבחי הביקורת בפסטיבל קאן האחרון וכל מי שצופה בו יוצא נלהב במיוחד. העלילה עוקבת אחרי בחור צעיר ונשוי שמפתה בחורה, גורם לה להתאהב בו וכאשר הוא מבחין שהיא מסכנת את הזוגיות שלו מחליט להפטר ממנה. רבים טוענים שהשילוב שלו עם השחקנית הצעירה סקרלט ג'והנסון פשוט מנצח. הבעיה היחידה של אלן היא שכנראה לחברי האקדמיה נמאס ממנו ובספק אם הם יתנו לו מועמדות.

"זיכרונותיה של גיישה" - הבמאי של "שיקגו" מביא אל המסך אדפטציה קולנועית המבוססת על רב המכר של ארתור גולדן. בשנת 1929 צ'יו, ילדה בת תשע מכפר דייגים עני נמכרת לבית אירוח מצליח המנוהל על ידי גיישה קשוחה המתעללת בה בלי הפסקה בשל יופייה. היא ניצלת על ידי בית אירוח מתחרה שם היא משנה את שמה לסיורי ולומדת את כל המנהגים החברתיים והאומנותיים שגיישה חייבת להתמצא בהם כדי לשרוד בעולם האכזרי של המקצוע. היא מצליחה לחדור לעולמם עמוס התככים של העשירים וחיה חיי מותרות. אבל אז פורצת מלחמת העולם השנייה, ועולמה משתנה לחלוטין. הבעיה היחידה של הסרט היא על רקע גזעי בלבד – יותר מדי אסיאתיים בסרט אחד.

"המפיקים, המחזמר" - המחזמר שמבוסס על סרט הפולחן "המפיקים" מאת מל ברוקס הפך ללהיט עצום על במות ברודווי ואף זכה בפרס הטוני למחזמר הטוב ביותר. בעקבות ההצלחה נוצר סרט קולנוע המבוסס על המחזמר. העלילה עוקבת אחרי תככים מאחורי הקלעים ברודווי ובסרט מככבים נתן ליין ומת'יו ברודריק שאף פעם לא היו כוכבים גדולים במיוחד כמו ריצ'ארד גיר. הבעיה היחידה מדובר בקומדיה מוזיקלית קלילה וזה עלול להיות בעייתי עבור האקדמיה. היתרון אשתו של מל ברוקס, השחקנית אן בנקרופט נפטרה השנה.

"שכירות" - המחזמר שזכה בפרס הטוני ובפרס הפוליצר, הוא מין עיבוד לאופרה של פוציני לה-בוהם, זוכה לאדפטציה קולנועית. הסרט עוקב אחרי חייהם של אומנים צעירים באיסט ווילג' בניו-יורק. העלילה יוצאת מנקודת מבט של מרק, במאי צעיר שרק עתה הגיע אל העיר הגדולה. שם הוא מתאהב בבחורה שהיא בעצם לסבית. השותף של מרק הוא נשא איידס ונרקומן לשעבר, יש גם רקדן חובב סאדו-מאזו, דראגיסט ועוד צעירים שחולמים לעשות זאת בתפוח הגדול. עד שההצלחה תגיע הם צריכים לעבוד כדי לשלם שכירות. הבעיה שחקנים לא מוכרים, המון דמויות חד מיניות ובמאי שלא נחשב איכותי – כריס קולומבוס ("שכחו אותי בבית" ושני הסרטים הראשונים בסדרת "הארי פוטר").

"בדרך הישרה" - סיפורו המרגש של זמר הקנטרי והאגדה המוסיקלית ג'וני קאש. כילד הוא גדל בחווה שם עבד בשדה כותנה. הוא עבר לממפיס שם הפך לזמר מצליח אחרי שתקליטי סאן הקליטו אותו בתקופת הצלחתם של מלך הרוקנרול, אלביס פרסלי והזמרים ג'רי לי לואיס וקרל פרנקלין. הסרט מתמקד במערכת היחסים של קאש (חואקין פניקס) עם ג'ון קארטר (ריס ות'רספון) שהיתה זמרת הליווי שלו. הבעיה היחידה היא שלפני שנה היה מועמד לאוסקר סרט בשם "ריי" ולא בטוח שהאקדמיה תרצה ששנה אחרי שנה סרטים על מוסיקאים יהיו מועמדים לפרס הנחשב.

"העולם החדש" – הסרט החדש של טרנס מאליק, הבמאי שלוקח לו עשור בממוצע להוציא סרט תחת ידיו. מדובר בסרט היסטורי מרהיב עין המתאר את סיפור אהבתם השערורייתי של חוקר העולמות השנוי במחלוקת ג'ון סמית' והקטינה האינדיאנית, פוקהונטס. מאז שנת 1998 מאליק לא ביים וזהו סרט הרביעי מאז שנות השבעים אז ביים את "שבילי הזעם", בשנות השמונים "ימים ברקיע", בשנת תשעים את "הקו האדום הדק" ועכשיו את הדרמה התקופתית המסקרנת הזו. הבעיה המרכזית של הסרט הוא הכוכב קולין פארל שאחרי "אלכסנדר" המון חוששים שהוא רעל בקופות ובביקורות.

"מינכן" – תגובתו של סטיבן שפילברג שהואשם רבות על ידי מוסלמים ואנשי שמאל בתמיכתו במדינת ישראל. הבמאי היהודי המצליח מתאר את כשלון פעולות הנקמה של "המוסד" בטרוריסטים שרצחו את הספורטאים הישראלים במינכן. הסרט מבוסס על ספר שנוי במחלוקת שהמוסד טוען שהוא עמוס טעויות ואת התסריט כתב המחזאי השמאלני טוני קושניר ("מלאכים באמריקה"). מככבים אריק באנה, ג'פרי ראש, דניאל קרייג, קורט ראסל ומיטב שחקני ישראל: גילה אלמגור, מוסקו אלקלאי, אסי כהן, איילת זורר, גיא זוארץ ועוד. הבעיות ששפילברג מתמודד איתם הן: שהוא עלול לעלות על העצבים לשאר היהודים בהוליווד בנוסף לזה הפקת הסרט מתעכבת והוא עלול להיות לא מוכן עד סוף דצמבר.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט