חדשות קולנוע וסרטים

צ'ארלי וממלכת השוקולד - DVD כמו שצריך - ביקורת

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
רבות דובר על "צ'ארלי בממלכת השוקולד" סרטו מלא הדימיון של טים ברטון. הסרט, המבוסס על ספרו של רואל דאהל, הוא הסרט הרביעי המצליח ביותר של 2005 והכניס למעלה מ- 200 מיליון דולרים בתחומי ארצות הברית בלבד.

כשהסרט הוקרן בבתי הקולנוע הביקורות יצאו מגדרן וגם מבקרים חמורי סבר מצאו את עצמם נהנים, צוחקים ונשארים עם פה פעור נוכח חזונו הויזואלי של ברטון. ג'וני דפ כבר נחשב כאחד המועמדים המובילים בקטגוריית השחקן הטוב של השנה ונראה כי גם האפקטים, המוסיקה (דני אלפמן מכה שנית) והעיצוב האומנותי יזכו למועמדות זו או אחרת.

ספורו של צ'ארלי, ילד קטן שחי בעוני יחד עם משפחתו האוהבת ומקבל הזדמנות של פעם בחיים לבקר במפעל השוקולדה הסודי של וילי וונקה, נגע בליבותיהם של מליוני אנשים ברחבי העולם מאז פורסם הספר לראשונה בשנת 1964.

הסרט יצא לאחרונה לספריות הוידיאו ונראה כי חברת "וורנר הום וידיאו" השקיעה מאמצים רבים כדי למצוא חן בעיני הקונה הישראלי ועל המאמצים הללו מגיע לה שאפו.

"צ'ארלי בממלכת השוקולד" הוא מתנה מושלמת לימי הולדת (לצעירים ומבוגרים) לחגים וסתם אם רוצים לעשות טוב על הלב של הבן זוג. הסרט יצא במהדורה מיוחדת של שני דיסקים וביחד יכולים כל בני המשפחה לשבת שעות רבות (ואני מדבר על למעלה מ- 6 שעות) ולהנות. זהו אחד הסרטים היחידים שיצאו ובאמת מתאים לכל אחד.

ראשית, הסרט מגיע בשתי גרסאות, האחת באנגלית והשנייה בדבוב לעברית, שהוא מרשים, לא צורם ובהחלט מצליח לתפוס את הטון הציני האמריקאי. השירים חביבים ובסך הכל הילדים הקטנים יהנו מאוד מהסרט.

דיסק התוספות מחולק לשני חלקים, הראשון, פעילויות רבות שההורים יכולים לעשות עם הילדים ולהעביר קצת זמן איכות והחלק השני מיועד יותר לחובבי קולנוע שאוהבים לחקור ולראות איך נעשה הפלא של ברטון ואיך באמת הקימו את מפעל השוקולד.

בפעילויות נמצא את ריקוד האומפה לומפה שמשתמש באחד הטרנדים הפופולארים היום בקרב הילדים, השטיח המרקיד. ההורים והילדים יכולים לעמוד אל מול הטלוויזיה וללמוד, בשלבים, את ריקוד האומפה לומפה ובסופו של דבר לרקוד אותו.

מי שלא רוצה לרקוד מוזמן לצפות באופמה לומפה רוקד לבד ולהשתמש בשלט ה- DVD כדי לחקות את הצעדים שלו.

כמו כן ישנם משחקים רבים המקושרים בצורה זו או אחרת לסרט ומתאימים לילדים מגילאי 4 ומעלה. במשחק אחד אתם צריכים לאכול כמה שיותר חפיסות שוקולד יחד עם אוגוסטוס הילד הגרמני. במשחק אחר אתם צריכים לסדר את האגוזים יחד עם הסנאים הקטנים ועוד.

משחק נוסף הוא "מכונת ההמצאות" בו אתם יכולים להכין טעמים חדשים של שוקולד ולראות מה ההשפעה שלהם על האומפה לומפה, כיאה לילדים השוקולדים שאותם תצטרכו להכין יהיו מורכבים מנאדות, פיצוצים, צחוקים ועוד.

החלק של התוספות הוא מרתק במיוחד וכאן גם באה חברת "וורנר הום וידיאו" לקראת הקהל הישראלי. ראשית, יש בדיוק את אותן תוספות שמקבל הקהל בארצות אחרות (דבר שהוא לא מובן מאליו בארצנו) שנית, כל התופסות מתורגמות, וזו בהחלט סיבה למסיבה וכולי תקווה שיום אחד כל חברות ה- DVD יתרגמו את התוספות למען הישראלי שלא שולט באנגלית.

הסרטונים מאחורי הקלעים מרתקים. חמישה סרטונים המתארים את שלבי ההכנות והצילומים של הסרט, הם קצרים, מסבירים וקולעים למטרה. הסרט על הפיכתו של השחקן היחיד דיפ רוי לעשרות ומאות אומה לומפס הוא מרתק ובשלב מסויים אתה ממש מרחם על השחקן הקטן שנאלץ לעבוד קשה יותר מכל השחקנים יחד.


עוד מי שאכל קש (או יותר נכון אגוזים) בזמן ההפקה הם המאמנים של הסנאים שאחרי מאמצים רבים החליטו שהם לא יצליחו לאמן עשרות סנאים והתמקדו באימונם של שישה סנאים במשך כשמונה חודשים. הסרטון על אימונם של הסנאים ועשיית סנאים אחרים כבובות אנימטרוניות וממוחשבות הוא מרתק. הרבה מאוד פרטי טריוויה וסודות מאחורי הקלעים (כמו למשל העובדה שסנאי צריך לעבור כ- 2000 חזרות כדי לדעת איך להקיש עם אגוז במקום הנכון) הופכים את הסרטון לכדאי ובוודאי ילמד את אלו שחושבים שלעשות קולנוע זה הדבר הכי קל וכיף בעולם דבר או שניים.

וכדי שלא נשכח מה הוא המקור של הספר יש גם סרט של כ- 20 דקות של ה- BBC על חייו ופועלו של רואל דאהל.

בשורה התחתונה ה- DVD של "צ'ארלי בממלכת השוקולד" מספק שעות רבות של הנאה ולימוד מעבר לסרט שהוא מקסים בפני עצמו. מומלץ ביותר!
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט