חדשות קולנוע וסרטים

אקס-מן: המפלט האחרון - ביקורת סרט

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
הסרט השלישי והאחרון (בינתיים) בסדרת סרטי X-מן הוא כל מה שסרט קיץ וסרט הסוגר טרילוגיה צריך להיות: משחק מעולה של כולם, תסריט טוב מאוד, פעלולים ואקשן בלי הפסקה.

יש גם שפע של הפתעות שיגרמו לשערותיכם לסמור מרוב התרגשות ודמויות חדשות ומדליקות. בקיצור יש לכם סיבה טובה מאוד ללכת לבית הקולנוע הקרוב, להוציא כסף מהארנק, ולהידלק מהלהיט הגדול של הקיץ.

[*]

היו לי חששות גדולים מאוד ועם זאת הייתי אחוז התלהבות. החששות נבעו בעיקר מחילופי הבמאים: בריאן סינגר נטש את המוטאנטים כדי לביים איזה סרט על חייזר בשם סופרמן. לנעליו הגדולות מאוד (אחרי שהבמאי הבריטי מתיו ווהן עזב את ההפקה) נכנס במאי מקצועי נטול אישיות וייחוד בשם ברט ראטנר.

הבמאי החביב אחראי על שני סרטי "שעת שיא" המבדרים ועל "דרקון אדום" השלישי בסדרת סרטי "שתיקת הכבשים" שהיה יותר טוב מהשני של רידלי סקוט. על כולם גובר הכישלון הגדול והמביך בשם, "רשיון לגנוב" עם פירס ברוסנן וסלמה הייק, בעיניי אחד הסרטים המשעממים ביותר עלי אדמות.

[*]

ההתלהבות הילדותית ונטולת הרסן שלי נבעה מכך ששוב פעם אזכה לראות את גיבורי הקומיקס החביבים עלי על המסך הגדול. הייתי אופטימי כי המידע שהופץ ברחבי הרשת שראטנר עצמו מעריץ נלהב של הקומיקס ניחמה אותי במקצת. לשמחתי האופטימיות הזהירה שלי התממשה ובגדול - זהו סרטו הטוב ביותר של ראטנר עד כה.

הבמאי הצליח לעשות את הבלתי יאמן ולשלב בזהירות רגעים אינטימיים ומרגשים לצד סצנות פעולה ואפקטים מרהיבי עין. התסריט של סיימון קינברג וזאק פן לרגעים גובל בהברקה בכול הקשור לסיפור של ג'ין גריי והפיניקס ולעיתים דביק וקיטשי בעיקר סביב המשולש הרומנטי של רוג, אייס-מן ושאדו-קאט.

[*]

בסרט זה נמצא ריפוי לגן המוטנטי וכעת לאוכלוסיית המוטנטים יש בחירה: להישאר עם הגן שמעניק להם כוחות על טבעיים או להפטר מהמתנה שהטבע והאבולוציה העניקו להם ולהפוך להיות כאחד האדם. לאור הפרסום על קיומו של "הריפוי", שוב פעם עומדים זה מול זה, פרופסור צ'ארלס אקסאוויר המאמין בדו-קיום בין בני האדם וחברו הקרוב ואויבו המושבע מגנטו שמאמין כי המוטנטים הם השלב הבא באבולוציה וכי עליהם לשלוט בכדור הארץ. ג'ין גריי שטבעה בשיטפון בסוף הסרט השני חוזרת מהמתים כאשר היא המוטנט בעל הכוחות החזקים ביותר בעולם. חזרתה לחיים מעוררת שדים ישנים מעברו של הפרופסור ונאמנותה ל X-מן מוטלת בספק.

לצד חבורת המוטנטים המוכרת והאהובה כמו וולברין, סטורם, וסייקלופ תוכלו למצוא את ביסט ואנג'ל שהופיעו בחוברת הראשונה של הקומיקס אבל לא הופיעו בשני סרטי הקולנוע הראשונים. לצדו של מגנטו תוכלו למצוא את מיסטיק ופיירו כאשר אליהם מצרפים ג'אגרנאוט, קאליסטו, ארקלייט ועוד רבים בתפקידים קטנים ואפילו כניצבים. ראטנר לא רצה לקחת סיכון ודחס ברקע שלל דמויות המוכרות למעריצי הקומיקס ולמי שלא מכיר זה סתם יהיה נחמד לראות שלל מוטנטים מגניבים ברקע.

[*]

צוות השחקנים הקבוע חוזר והם עושים זאת בהתלהבות רבה. בהחלט עושה הרושם שהם מבינים את גודל החשיבות של הסרט עבור מעריצי הקומיקס. בצוות תוכלו למצוא את פטריק סטיוארט, איאן מק'קלן, יו ג'קמן, האלי ברי, פמקה יאנסן, אנה פאקווין, רבקה רומיין, שון אשמור, אהרון סטנפורד, דניאל קדמור ואפילו ג'יימס מרסדן שנטש ביחד עם סינגר לטובת סופרמן סולק ע"י "פוקס" מההפקה ולבסוף הוחזר כי בסופו של דבר, מי עוד יכול לגלם את סייקלופ יותר טוב ממנו? אליהם מצטרפים קלסי קריימר (ביסט), ויני ג'ונס (ג'אגרנאוט), בן פוסטר (אנג'ל), אוליביה וויליאמס, שורה אגדשלו והדוגמנית אומירה.

[*]

הסרט החדש בסדרת X-מן הוא אולי הסרט החותם את סדרת סרטי הקומיקס אבל הוא עושה זאת בשיא הפומפוזיות, בצורה הכי מרשימה ומבדרת שהייתי יכול לבקש שפשוט מתחשק לי שיעשו כבר סרט רביעי. אני מאמין שאם הסרט הזה יהיה להיט ויצליח יותר משני קודמיו, סרט רביעי, חמישי ושישי בסדרה הם הימור די בטוח.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט