חדשות קולנוע וסרטים

אין רופא נורמלי במחלקה האלטרנטיבית - ביקורת טלוויזיה

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאת: רון פוגל

Emergency-calling dr beat"-Gloria estefan and the Miami sound machine"

חשבתם שרופאים עובדים קשה? חשבתם שהם אלילים? חשבתם שהם אנושים? תסמכו על האנגלים שיגרמו לכל מחשבה חיובית, טהורה ובעלת סטיגמה על הרופאים שמטפלים בנו להיעלם.

מאז ראשית ימי הטלוויזיה, לצד סדרות על שוטרים ועורכי דין, תפסו להן הסדרות העוסקות ברופאים ובבתי חולים מקום של כבוד בפריים טיים.

[*]

סדרות כמו אופרת הסבון היומית "בית חולים כללי" (general hospital) וסדרות השבועיות "שיקאגו הופ", "סיינט אלסוור","אי .אר" ולאחרונה "האוס" ו"האנטומיה של גריי", מציגות בפני הצופה את הקשיים היום יומיים ואת הלחצים עימם מתמודדים רופאים ואחיות במשמרות שאינן נגמרות.

אפילו בארצנו הקטנה נעשה נסיון בתחום-הסדרה (מישהו זוכר אותה?) "חדר מיון".

[*]

אלו בדרך כלל סדרות רציניות שבמהלך שידורן מוצא עצמו הצופה לא פעם מזיל דמעה ובסוף הפרק חושב לעצמו "איזו עבודת קודש עושים הרופאים - ממש אלילים".

ובכן, הסדרה "מחלקה אלטרנטיבית" שהעונה השנייה שלה תשודר בערוץ yes+ החל מהיום (שני ה- 24 ביולי) בשעה 22.30 - היא הכל חוץ מסדרה שגרתית על בית חולים.

[*]

עושה רושם שהתסריטאים לקחו הרבה "חומרים טובים" (והכוונה היא לצמחים ושאר ירקות) ואז ישבו לכתוב - כי מאד קשה לתאר את מה שיצא להם. בואו רק נאמר שהסדרה "סקרבס" המהווה מעין קומדיה על מתמחים בבית חולים נראית כמו טקס אשכבה חמור סבר לעומת רוח השטות וההשתוללות הבוטה שנראית בכל סצינה ב"מחלקה אלטרנטיבית".

העלילה בסדרה היא די פשוטה ומתארת את עלילותיהם של מספר רופאים ואנשי צוות בבית החולים מזרח המפטון. אנו שבים ופוגשים לעונה נוספת את המנתח הבלונדיני החתיך (שמצוי בתרדמת במשך רוב הפרק הראשון) את הרופא שנמצא על תנאי ועדיין בשוק מכך שבסוף העונה הראשונה גילה שסמנכלית משאבי האנוש שהוא שכב איתה - היא בכלל אימו! ועוד ועוד טיפוסים מטורפים יותר ובעיקר מטורפים עוד יותר. זוהי סדרה שהמילים "פוליטיקלי קורקט" זרות לה לחלוטין - רק בפרק הראשון של העונה השנייה לועגים לחג הרמדאן, מתבצעת גניבת זרע על ידי אחת הרופאות ומתקיים טקס נישואים עם חולה שבתרדמת!

[*]

בעדרת הילוכים איטיים ומהירים לסירוגין וקריצות אסוציטיביות לסרטים וסדרות, מצליחים יוצרי הסדרה לערער לחלוטין את שלוותו של הצופה ולגרום לו להיות דרוך ולחכות ל"הפתעה הבאה". זה מפתיע בהתחלה, קצת חוזר על עצמו אחרי עשר דקות וקצת מעייף לקראת סוף הפרק.

שתי יצירות טלוויזיוניות מפוארות עלו במוחי במהלך הצפייה ב"מחלקה אלטרנטיבית" האחת - "הקרקס המעופף של מונטי פייטון" ואתוודה שהיו רגעים שממש חיכיתי שג'ון קליז ,מייקל פאלין ושאר חבריהם יצוצו על המסך ומישהו יגיד "and now to something completely different". ניכר ביוצרי המחלקה כי מאחוריהם שעות צפיה רבות בכנופייה הותיקה והטובה שלצערנו כבר לא משתפת פעולה יותר.

[*]

הסדרה השנייה שחשבתי עליה - בעיקר בגלל הצילום והעריכה הקופצנית היא הסדרה שהקדימה את זמנה בשנות אור והביאה לעולם את מיס מוסו ואת קוב - הלו היא "פרקר לואיס". במחלקה כמו גם בפרקר לואיס הדמויות מופרכות לחלוטין והחזות חשובה הרבה יותר מהתוכן.

יוצרת הסדרה ואחת הכותבות היא ויקטוריה פייל המוכשרת שאף אחראית ללהיט הקומי הבריטי "smack the pony" שאת הגרסא הישראלית שלה בשם "גומרות הולכות" עם מיה דגן וענת וקסמן ניתן לראות בימים אלה על המסך הקטן.

[*]

הסדרה - בהפקת ערוץ 4 הבריטי - נחלה הצלחה גדולה בבריטניה ואף זכתה במספר פרסים ובניהם "בחירת הקהל לקומדיה" וזאת למרות העובדה שאורך כל פרק הוא קרוב לשעה - זמן כמעט כפול מהזמן הרגיל לסדרה קומית.


עם סיום צילומי העונה השניה נודע כי ככל הנראה לא תשודר עונה שלישית וזאת בשל התחייבויות קודמות של היוצרים והשחקנים.

[*]

צוות השחקנים מורכב מקומיקאים ואף שחקני אופי מהשורה הראשונה בבריטניה (לנו, הם די אלמונים) מדהים לראות איך שחקנים שהרפרטואר שלהם כולל את שייקספיר מבצעים ב"מחלקה" תפקידים שטותיים לחלוטין ונהנים מכל רגע.

[*]

את "המחלקה האלטרנטיבית" (השם באנגלית הוא "האגף הירוק" - שזהו כינוי ברפואה למי שקיים יחסי מין עם מישהו שהיה חולה במחלה מדבקת) אפשר לאהוב או לשנוא - אבל אי אפשר להשאר אדישים לה.

מומלץ לחובבי קומדיות מיטיבי לכת ולחולים כרוניים.

"מחלקה אלטרנטיבית 2", מידי יום שני, ערוץ yes+, בשעה 22.30
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט