חדשות קולנוע וסרטים

ככה תעבירו את יום כיפור בכיף

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאת: ג'יימס ליר

כל שנה כשמתקרב יום כיפור אני מתעורר מאוחר ומוצא את עצמי עומד מול מדפים ריקים בספריית הוידיאו. כשנשמעת הצפירה אני כבר אחרי השלמה שאני אצפה בסרט שאפילו ערוץ 4 לא מוכן להקרין אותו בשלוש לפנות בוקר. באותה רוח של חשבון נפש, הנה תחמושת יעילה ולא ממש חדשה של תשעה סרטים (וסדרה אחת), שלא תתקשו למצאו בספריות הוידיאו על מנת להעביר לכם זמן איכות של טיהור הנשמה. תזדרזו....

ימים משונים

סרטה של קתרין ביגלו ("נקודת פריצה"), שהייתה בת חסותו של ג'יימס קמרון (שהיה נשוי לה במשך שנתיים וכתב והפיק את הסרט הזה), מתרחש בסוף האלף הקודם בלוס אנג'לס כשהכאוס על רקע הגזענות בעיצומו. לני (ראלף פיינס) הוא סוכן חלקלק שמוכר חלומות ופנטזיה הגורמים להתרגשות מיידית. הוא מוצא עצמו מסתבך בפרשת רצח ואונס הגורמים לו לתהות שנית על מצפונו. משתתפים נוספים: אנג'לה באסט,ג'ולייט לואיס וטום סיזמור. למרות העלילה הבנאלית, הויזואליות האפלה והמשחק המהוקצע עושים את הסרט מעניין ובהחלט ראוי לצפייה.

28 יום אחרי

[*]

אם כבר התחלנו עם סרטים אפוקליפטים של סוף המילניום עם המילה "יום" בטייטל" הבה נמשיך עם ז'אנר הקטסטרופה. וירוס קטלני מחסל את אנגליה בתוך 28 יום והופך את תושביה ליצורים בלתי אנושיים. קבוצה של ניצולים שלא נידבקו בוירוס יוצאים במסע של שיקום למען העתיד אך בדרך הם מגלים שלא רק הוירוס מאיים על משימתם. זה הסרט שבעצם גילה לעולם את קיליאן מרפי ("באטמן מתחיל" , "ארוחת בוקר על פלוטו") שנותן הופעה מצויינת בסרטו המבהיל של דני בויל ("טריינספוטינג"). אגב, בסצינת הפתיחה המצויינת של הסרט הצליח הבמאי לעשות מה שאיש לא עשה לפניו, לנקות את מרכז לונדון ממכוניות ואנשים למספר שעות (תחשבו את מרכז תל אביב ביום כיפור, משהו שאין לגויים). לשם שינוי סרט זומבים עם אופי בריטי אפרורי ולא הסחורה הקבועה שיוצאת מבית החרושת של הדוד סאם. הסרט זכה ובצדק בפרס הצילום של האקדמיה האירופאית בשנת 2003. בשנה הבאה אמור לצאת סרט ההמשך, שמצולם בימים אלו, "28 שבועות אחרי".

העונה הראשונה של הסדרה 4400

[*]

גם אני התמכרתי לאופנת הסדרות ב DVD. לפעמים אתה מרגיש שאינך יכול לחכות לשבוע הבא בשביל לצפות בסידרה האהובה עלייך ומה יותר טוב מלראות סדרה בת 24 פרקים של כ- 40 דקות כל אחד (אורך של עונה ממוצעת בארצות הברית) ב- 24 השעות של הצום. הסדרה 4400, כשמה מגוללת את סיפורם של 4400 האנשים שנעלמו במהלך השנים ללא הסבר וצצו יום אחד מהבזק אור בלתי מוסבר מן החלל. בעונה הראשונה הדמויות השונות מנסות להסתגל לחזרה לעולם האמיתי במקביל לחקירתם של שני סוכני הממשלה המנסים להבין את התעלומה. הסדרה זוכה לפופולאריות עצומה בארצות הברית ותחל את עונתה הרביעית בקרוב. מפתיע ומרתק כאחד וללא ספק הסדרה עם הכי הרבה בלוגים באינטרנט. עם ג'ואל גרטש וג'קלין מקנזי. העונה הראשונה מונה בסך הכל 6 פרקים ומושלמת לחג הקרוב.

מפגשים מהסוג השלישי

[*]

איזה כיף של סרט, כן שוב מפגש בין בני האנוש לחוצנים, אבל הפעם זה סטיבן שפילברג באחד מהסרטים המשלבים יותר אופטימיות עם מיסתורין. זמן להיזכר בריצ'רד דרייפוס עם שיער ובבמאי הצרפתי פרנסואה טריפו ("ז'יל וזים") שהסכים לגלם את תפקיד המדען בסרטו של הבמאי הצעיר והנלהב דאז...

אור

[*]

קצת כבוד לקולנוע המקומי. לסרטה של קרן ידיעה התוודעתי בפעם הראשונה בעיר סטודנטים במקסיקו. חבר טוב גרר אותי לסינמטק המקומי בטענה שאנחנו חייבים לצפות בסרט מעולה בהפקה צרפתית. להפתעתי הרבה גיליתי סרט ישראלי בהפקה צרפתית שפיספסתי בשם "אור". הסרט כשמו עוסק באור (דנה אבגי הבת של שזכתה בפרס אופיר על משחקה), נערה העובדת בכל עבודה אפשרית ומנסה להוציא את אימה (רונית אלקבץ המקברית) מזנות. אחד הסרטים הנוקבים על נבכי החברה הישראלית מהם אנחנו מנסים להתעלם. כל מילה מיותרת, חובה לראות. הסרט זכה להצלחה בעולם ובעיקר בצרפת ובפסטיבל קאן 2004 גרף חמישה פרסים.

גו

[*]

ואם נלך על עוד סרט בעל הברה אחת בלבד, אמליץ על סרטו המגניב של דאג לימן ("מר וגברת סמית") שמתאר 3 סיטואציות בערב חג המולד המסתיימות במסיבה מחתרתית בלוס אנג'לס. 103 דקות של וידיאו קליפ הכוללות את קייטי הולמס (לפני שהפכה לאם ילדו של טום קרוז) שרה פולי ("החיים בלעדי", "הסוד שמעבר למילים") וסקוט וולף (הסידרה "שולחן לחמישה") הם חוויה אמריקאית במיטבה .

רציחות פשוטות

[*]

סרטם הראשון של האחים כהן משנת 1985 הוא אחד המותחנים הטובים שראיתי (כן, קראתם נכון). אחרי 21 שנה זהו עדיין אחד הסרטים הרעננים שנוצרו במאה הקודמת. במרכז העלילה בעל מסבאה בטקסס שוכר בלש פרטי שיירצח את אשתו ומאהבה. הדם נשפך בפשטות...עם החלפת צדדים ובגידות נוספות. פרנסיס מקדורמנט ("פארגו", "מיסיסיפי בוערת" ואשתו של איתן כהן), ג'ון גדג' ("הזבוב") ודן הדיה ("משפחת אדאמס") משתפים פעולה בסרטם של כהן, זוכה פרס סאנדאנס לשנת 1985...


למינג

[*]

הסרט הכי חדש ברשימה הזו ואני מודה שהוא קצת יותר איכותי ודורש מהצופה ממותחן אמריקאי ממוצע. מה קורה כאשר זוג צעיר (שרלוט גינסבורג, לורנט לוקאס) מזמין את הבוס (אנדראה דוסוליר) של הבעל ואשתו (שרלוט רמפלינג) לארוחת ערב, בעוד בצנרת המטבח תקוע אוגר נדיר מנורווגיה? סרטו ההזוי של הבמאי הצרפתי דומניק מול ("עם חברים כמו הארי") עם צילומים המזכירים יצירות של היצ'קוק. לשבת להתפנט וגם אם לא תבינו הרבה אני מבטיח שחוויית הצפייה בהחלט מרטיטה.

הדלתות

[*]

אוליבר סטון ( "פלאטון", "רוצחים מלידה") מביים ביעילות רבה את הביוגרפיה הצבעונית של להקת הדלתות ומתמקד בסולן שלה ג'ים מוריסון. ואל קילמר ("וילו והנסיכה") הוא מוריסון ולצידו משחקים מג ריאן וקייל מקלאכלן ("טווין פיקס"). גם אם אתם לא מעריצים גדולים של ביוגרפיות זה אחד הסרטים שגורמים לך לרצות להיוולד בתקופה של שנות ה - 60 בקליפורניה שטופת השמש.

סינגלס

[*]

תקופת הגראנץ' במיטבה עוד לפני ה- אס אמ אסים והאי סי קיו בסרטו השני של קמרון קראו ("אליזבת טאון", "ג'רי מגוויר"). חבורה של צעירים רווקים מחפשים אחרי אהבה בעיר הגדולה. עם צוות שחקנים משובח שכולל את מאט דילון, בריג'ידט פונדה, סקוט קמבל וקירה סדווג'יק. לראות את "סינגלס" זה כמו להיכנס לחנות תקליטים מגניבה.

שיהיה צום קל (למי שצם), ברכת שנה טובה וגמר חתימה טובה ושיעבור מהר על שלל סרטים.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט