חדשות קולנוע וסרטים

אקשן תאילנדי בסוכות - סרטי טוני ג'ה

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאת: רון פוגל

במסגרת שבוע סרטי אומנויות הלחימה שיוקרנו בחג הסוכות ב"הוט אקשן", לא ירשו לעצמם חובבי האקשן לפספס את שני סרטיו של מי שמסתמן ככוכב הגדול של סרטיי אומנויות הלחימה בימינו, השחקן התאילנדי טוני ג'ה.

טוני ג'ה (ששמו האמיתי הוא פנום ירום) החל בגיל צעיר ללמוד את אומנויות הלחימה והתעמק במיוחד בסגנון העתיק והקלאסי של צורת הלחימה העממית התאילנדית המואי תאי. הוא החל להופיע ככפיל בסרטי פעולה שונים וחילק קלטת ובה דוגמא לביצועיו לכל מי שמצא בתעשייה המקומית. ביצועיו צדו את עיניו של הבמאי התאילנדי, בן גילו של ג'ה, פרציה פינקאו שבנה למעשה את הסרט "לוחם האונג באק" סביב דמותו של ג'ה.

[*]

"לוחם האונג באק" שעלילתו לא ממש חשובה מציג את ג'ה במלוא הדרו. הסרט הוא רכבת הרים מסחררת הנעה במהירות בין קרבות בזירה לבין מרדפים מטורפים בסמטאות הצפופות של בנקוק. בניגוד להרבה אומני לחימה, במיוחד בהונג קונג וסין, ג'ה ידוע בתעשייה כמי שכל ביצועיו אמיתיים לחלוטין ואינו משתמש בחוטים, חבלים או אפקטים ממוחשבים. הצפייה בקרבות של ג'ה מותירה את הצופה פעור פה ולעומת ביצועים אלו הסרטים "קיקבוקסר" ו"the quest" נראים כחיקויים עלובים לדבר האמיתי (ג'קי צ'אן אמר פעם, כי הוא מתקשה לעבוד עם שחקני פעולה מערביים בשל איטיותם וגמלוניותם).

הסרט "לוחם האונג באק" שהופק בשנת 2003 (חלק שני הופק ב- 2005 לתשומת לב אנשי HOT), זועק את המילה fresh מכל סצנה. פינקאו וג'ה, ששניהם יחסית די צעירים בתעשיית הקולנוע, מבצעים את מלאכתם עם אנרגיות אדירות. הבימוי של פינקאו לא משאיר לצופה זמן לנשום (ואין גם יותר מדי פטפטת מיותרת, שכידוע לא בשבילה הולך חובב סרטי האקשן לקולנוע) וטוני ג'ה שהיה בסך הכל בן 27 כשיצא הסרט (וניראה בן 18) פשוט טורף את המסך עם האנרגיות הבלתי נגמרות שלו.

[*]

כמה סצנות מומלצות: המרדף בשוק, הנסיעה על הטרנטות בעלי שלושת הגלגלים וסצנת הקרב בסוף הסרט כשפסל ענק בצורת ראשו של בודהה משמש כאחד הכוכבים.

"טום יום גונג" הידוע גם בשמות "המלך הלוחם" ו"המגן" הוא סרטו הנוסף של טוני ג'ה המוקרן השבוע ב "הוט". הסרט שנעשה בשנה שעברה ובוים גם הוא על ידי פרציה פינקאו, הפך סופית את טוני ג'ה לכוכב עולמי וכיום הוא מחוזר ומבוקש על ידי טובי היוצרים.

[*]

בניגוד ל"לוחם האונג באק", תקציבו של "טום יום גונג" היה גדול עשרות מונים, דבר שאפשר ליצור אפוס אקשן שצולם בתאילנד ובאוסטרליה. גם בעלילה השקיעו יותר מחשבה ולדמויות המשנה הוענק יותר נפח. עלילת הסרט מספרת על משפחה המגדלת פילים (כמו משפחתו של ג'ה בחיים) שביום רע אחד נגנבים ממנה שני פילים - אם ובנה הקטן. ג'ה, המגלם את בן משפחת מגדלי הפילים יוצא בעקבות הגנבים לאוסטרליה ושם בעזרתם של שוטר טוב לב ומלצרית במסעדה, הוא נאבק ברעים (ומכיון שעסקינן בתאילנד את ראש הרעים מגלם גבר המחופש לאישה).

השחקן המגלם בסרט את השוטר ממוצא תאילנדי - פטקטי ונקמולו (לשבור את השיניים עם השמות התאילנדים האלו) מופיע גם ב"לוחם האונג באק" בתור קרוב המשפחה הלא יוצלח שמנסה לשרוד בבנקוק. ונקמולו הוא אחד הקומיקאים הידועים בתאילנד והופעתו (המזכירה לעיתים את הקומיקאים המצריים של סרטי שישי בערב בערוץ הראשון) מהווה אתנחתא קומית ראויה.

[*]

בשל הניסיון לפנות לקהל מערבי (חלק מהסרט דובר אנגלית), הראשוניות והפראות שהוצגה ב"לוחם האונג באק" קצת עודנה, אבל עדיין מוגש כאן סרט פעולה מדהים עם קרבות רבים שאפשר רק ללקק את האצבעות מהם (ולך תראה אחר כך איזה ון דם או סטיבן סיגל...).

אנשים שעובדים עם טוני ג'ה מספרים שלבחור יש פשוט אנרגיה שאינה נגמרת. כפילים מודים כי שנים רבות לא עבדו עם מישהו כמו ג'ה המקדיש מאתיים אחוז מעצמו ללחימה ומהווה מופת למקצועניות.

אז- לחובבי האקשן באשר הם- לא להחמיץ את טוני ג'ה בסוכות.

[*]

ולסיום ,במסגרת הפינה "המבקר וסרטים מארצות רחוקות": משהו טוב קורה בתעשיית הקולנוע התאילנדי בשנים האחרונות. בין אם מדובר במערבון "דמעות הנמר השחור" או בסרטי "נשות הברזל" או בסרטי הפשע של האחים פאנג, ניכר בתאילנדים יכולתם ליצור אמירה קולנועית בעלת חשיבות ששווה להיחשף אליה. ישראלים רבים טיילו ומטיילים בתאילנד, אז למה לא לקחת טיול למחוזות הצלולואיד שלה?

בברכת חג שמח והרבה אקשן.

וכעת, אחרי המילים, הגיע תורן של התמונות הנעות, להלן הטריילר של "טום יום גונג" המוכר יותר כ"המגן" (לחצו על מרכז התמונה):
תגובותהוסף תגובה
1אחלה כתבה על אחלה שחקן ובאמת כל רגע בסרט ענק.מחכים לסרט הבא.מענין מתי??? מישהו (100) | 21/01/2010 20:14:09
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט