חדשות קולנוע וסרטים

מחר נפתח הפסטיבל הבריטי

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאת: מערכת "סרט"

מחר ייפתח בסינמטקים ברחבי הארץ פסטיבל הקולנוע הבריטי ה-7. הפסטיבל ייערך בין התאריכים ה-18 עד ה-27 בינואר בסינמטק ת"א, ירושלים חיפה ונצרת.

פסטיבל הסרטים הבריטי הוא לא רק "המלכה", תה ושטיחים אדומים אלא חשיפה אל חתך מגוון של התרבות הבריטית העכשווית עם מבט חוקר וביקורתי כלפי החברה הבריטית המודרנית והמדיום הקולנועי.

הפסטיבל הבריטי השביעי מציע מגוון סרטים מייצגים של בריטניה העכשווית: מהזוהר של המלוכה, לברק של כוכבי הפופ הבריטים ועד לקרקעית של עולם התחתית הבריטי, כפי שהוא היום.

תכנית הפסטיבל ה-7 תכלול את הסרטים הבאים:

"קשבק" - הסרט שיפתח את הפסטיבל בבימויו של שיין אליס, הסרט מציע קשר ייחודי בין קולנוע לאמנות. הסרט מגולל את קורותיו של סטודנט לאמנות שבעקבות אכזבה רומנטית סובל מנדודי שינה. כדי לנצל את שעות הערות הרבות ועקב קשיים כלכליים אליהם הוא נקלע, הוא מצטרף לצוות משמרת הלילה של סופר-מרקט גדול. הסרט מתאר פנטזיה והזיה מציאותית חברתית סהרורית.

הסרט עטור הפרסים:"המלכה", שחודר לליבה של המונרכיה והממשלה הבריטית בתקופה בה מתקבלת ההודעה על מותה של הנסיכה דיאנה. הסרט מאפשר הצצה אל הקשיים בדרכי התמודדות של המוסדות המסורתיים, כשהם נאלצים להסתגל לתופעה מודרנית בעקבות המעמד הייחודי והטראגי שנוצר לנסיכה בתקשורת ובקרב ההמונים. בעבור סרט זה, זכתה הלן מירן, השחקנית הראשית, בפרס גלובוס הזהב וגם נבחרה לשחקנית הטובה ביותר בפסטיבל ונציה.

המוסיקה הבריטית נמצאת במרכזם של שלושה סרטים בפסטיבל: Brothers of the Head, Life & Lyrics והסרט הדוקומנטרי Glastonbury. סרטים אלו מובלים את הצופה אל מגוון המוזיקה הבריטית. Brothers of the Head עוסק במוזיקת הפאנק-רוק של שנות ה-70, בעוד ש- Life & Lyrics מאפשר הצצה אל הסצנה האינטנסיבית של המוזיקה האורבאנית בלונדון.

Glastonbury, הפסטיבל המיתולוגי שהקים איכר אנגלי כאשר פתח את החווה העצומה שלו להופעות וזכה לעזרתם של קבוצת היפים (בינהם נכדתו של וינסטון צ'רציל). הפך לפסטיבל רב-משתתפים שבו מופיעים מיטב כוכבי המוזיקה הבריטית (בניהם גם דיויד בואי) וכוכבים אגדיים נוספים. הסרט בבימויו של ג'ולאין טמפל סוקר את ההתהוות של פסטיבל המוזיקה שפועל במשך תקופת הזמן הארוכה ביותר בעולם המוזיקה.

הפסטיבל השנה סוקר גם את הצד האפל של הקולנוע עם סרטים כמו: The Last Hangman, שבוחן את החיים והתקופה של התליין הידוע לשמצה והמפורסם ביותר בבריטניה, והסרט The Live Of The Saints מעשיית רשע מודרנית. הסרט עטור השבחים The Last King Of Scotland שדן בחייו ובמשטר הטרור של הדיקטאטור האוגנדי: אידי אמין דאדא עד למבצע אנטבה. פורסט וויטאקר זכה בפרס גלובוס הזהב על משחקו בסרט.

בנוסף יקיים הפסטיבל רטרוספקטיבה לבמאי ניקולאס רוג עם סרטים כגון "Don’t Look Now" ו-"Walkabout".

שלושה מהסרטים הדוקומנטאריים שיוצגו השנה צולמו בישראל Gaza:The Fight for Israel ,Checkpoint ו- Elusive Peace: Israel and the Arabs. בנוסף יוקרן הסרט הדוקומנטארי עטור השבחים KZ והסרט The Holocaust Tourist שבוחנים את המשמעות של "תיירות השואה", כיצד היא יכולה להשפיע תפישת ההיסטוריה וכיצד מקומיים מתמודדים עם מגורים בעיר שמקושרת עם מחנה ריכוז נאצי. הבמאי של KZ ו"תיירות השואה" יגיעו לביקור בארץ במסגרת הפסטיבל.

בנוסף יוקרן גם הסרט החדש של ניקולאס הייטנר שהוא אדפטציה למחזה הקנוני של המחזאי אלן בנט "The History Boys" ועוד..

תוכנית הסרטים הקצרים של השנה תיקח אותנו אל עולמות בדיוניים, והפסטיבל אף יתקיים בבתי ספר בחיפה ובנצרת עם "וואלאס וגרומיט וקללת הארנב" כחלק מהפרויקט "Film in the Classroom" עליו עובדת המועצה הבריטית בשנתיים האחרונות. הפרויקט מביא את הקולנוע הבריטי אל בתי הספר.

הסרט הפרובוקטיבי: Destricted שהוצג לאחרונה במוזיאון הטייט בלונדון, הוא אסופת סרטים שייצרו מיטב האמנים הפלסטיים ובמאיי קולנוע ניסיוני, כשהתבקשו לייצר סרטים קצרים שמתייחסים לשאלות בוערות שקשורות במערכת היחסים הסבוכה בין פורנוגרפיה לאמנות (בינהם לארי קלארק, מתיו בארני, מרינה אברמוביץ', סאם טיילור ווד, וריצ'ארד פרינס).

בית הספר ללימודים רב תחומיים, המכללה האקדמית בית ברל ביקש לבדוק את הביטוי של הקשר פורנוגרפיה ותרבות ישראלית. " והזמין אמנים פלאסטיים (גליה יהב, רועי רוזן), סופר (חגי דגן) יוצר מהסדרה "סקס ישראלי" (שמעון אדף) ופסיכולוגית לקאנינית ואשת מחקר (רות גולן), לדיון על הביטוי של תופעת הפורנוגרפיה בתרבות הישראלית. לאחר הדיון יוקרן הסרט Destricted (יום שישי ה-19 לינואר).

בנוסף יקיים הפסטיבל השנה דיונים ביקורתיים סביב קולנוע וסוגיות חברתיות. דיון במוסר כפול (יחד עם המחלקה ללימודי המזה"ת וההיסטוריה של אפריקה של אוניברסיטת ת"א) של יחסים עם אפריקה, בהשתתפות חוקרים מהאקדמיה ודיפלומטים מומחים לנושא. דיון סביב הנושא קולנוע ושואה (יחד עם יד ושם)

השנה חברת yes נותנת חסות לפסטיבל, והפסטיבל יכלול הקרנת מרתון של הסדרה black pool.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט