חדשות קולנוע וסרטים

רק שיפתיעו בשבת - על סיום "הישרדות" הגרסה הישראלית (אל מול האמריקאית)

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאת: אורן קרבל

כש'הישרדות' הגיעה לישראל התרגשתי, באמת התרגשתי. אחרי שבמשך שנים פנטזתי על דרך להגר ולהיות אזרח אמריקאי מן המניין רק בשביל להתקבל לסדרה ולהיות תחמן בטבע, ערוץ 10 בא וטרפד לי את הויזה, הציב בפני אזרחי מדינת ישראל מצב קיומי חדש של ללכת לשחק משחקים באי בודד ועוד עם סיכוי (אחד מעשרים זה נחשב כסיכוי) לעשות כמה ג'ובות.

נכון שאצל האמריקאים מרוויחים בדולרים, מיליון עם אופציה לזכות ברכב בלי שום קשר לפרס הראשי, ואצלנו נותנים למקום הראשון רכב בתוספת הפרשים למיליון שקלים בלבד.

[*]

אבל המשחקים בישראל רק התחילו, הרייטינג מוכיח את זה, חברת ההפקה שיחקה אותה ובסך הכול בשביל הרצה ראשונה, העונה היא טובה. גיא זוארץ מקריא מהטלפרומטר כמו שצריך את ג'ף פרוסט המעוברת וה"דמויות" הראשיות היו יכולות להיות יותר תחמניות, יותר מצחיקות, יותר רעות ואפילו יותר פרובוקטיביות, אבל חברת הליהוק החליטה למלא את השורות על פי שיקולי רייטינג ללא התחשבות אם באמת הם סיפקו את הסחורה.

יותר מחצי מהמתמודדים בעונה הישראלית כנראה לא היו צריכים להיות שם מלכתחילה. המשחק בגירסה האמריקאית מצהיר שכדי לנצח צריך לעשות שלושה דברים פשוטים: להיות חכם יותר, לתחמן ולשרוד מעבר לכולם. לחצי מהדמויות בעונה הנוכחית לא היה אפילו את יכולת ההבנה הבסיסית של המשחק הזה. רובם חשבו שהם באו לאי בודד בכדי להגשים חלום ורובם התפלאו לראות שהמשחק התחיל בלי שהם אפילו ידעו זאת.

העונה ה- 16 של 'הישרדות' (הגרסה האמריקאית כמובן) עוזרת להבין מה דמות תככנית אחת, יכולה לבצע כשניתנת לה הזדמנות אחת בלבד לזכות במיליון דולר. אם היא חכמה מספיק היא תרמה ותוביל, תתבלט ותשב בפינה וכנגד כל הסיכויים תצליח לסובב את כולם על האצבע הקטנה שלה. 16 האמריקאית מוכיחה שכל ניסיון להשוות את גרסת הבית שלנו לגרסת האח הגדול הוא מיותר ובקרב הזה אף ישראלי יוצא יחידה לוחמת לא יוכל לנצח. באמריקה הפרקים תמציתיים יותר, מפתיעים יותר ומסקרנים יותר. ההדחות שם הם אכזריות יותר, פחות אנושיות והרבה יותר בוטות. וההפתעות מההפקה הן הרבה יותר מעניינות מאשר מה שקורה פה בארץ.

מילת סיכום אחת על העונה הכי טובה של "הישרדות" אי פעם, בעונה הזו נשברו הכי הרבה שיאים קודמים מעונות עבר, המתחרה הכי מטומטם, מספר ההדחות המפתיעות, מספר העזיבות שלא בעקבות הדחה ומספר הקוסיות שהחזיקו מעמד לאורך העונה.

[*]

העונה הייתה מורכבת משחקני עבר פופולריים בזכות תחמנותם אל מול המעריצים הכי גדולים שלהם, היא הסתיימה בהד רב ביום ראשון האחרון כעונה בעלת הרייטינג הרב ביותר מאז תחילתה. בחורף הסדרה 'הישרדות' תגיע לחבל גבון שבאפריקה לעונה ה-17 בה שוב פעם המלהקים שלהם ישכילו לבחור דמויות על פי רמת הסיכויים שלהן לסובב אנשים אחרים.

'ישראל קריביים' בתור עונה ראשונה הייתה עונה מצוינת. קצת חבל שערוץ 10 משכו כל משימה פרק וכל פרק משימה, אבל אני משער שזה מה שקורה כאשר נופלת להם אווזת זהב לידיים כשהם עדיין לא יודעים איך בדיוק להתמודד איתה.

[*]

מעט עצוב לגלות שלא נתנו למושבעים להוציא אפילו מילה מהפה במהלך שהותם בקריביים מלבד איזו שאלה מזדמנת של מושיק. זה קצת סותר את כל הקונספט של הישרדות עד היום. המושבעים הם אלו שאמורים לקבוע מי לוקח את המיליון, ועל זה נאמר "תבחרו בזהירות את מי שאתם מדיחים, הם אלו שיצטרכו לתת לכם בסוף את הצ'ק".

אתמול פורסם בעיתונות שיהיה אתגר מוחי בגמר בשבת ל-3 הפיינליסטים, מה זה השטויות האלה? יותר מחצי שנה אחרי שהם הגיעו הביתה הם מתמודדים בעוד אתגר?! המשחק היה צריך להיגמר בקריביים ולא בארץ!

[*]

אין שום בעיה עם חשיפת התוצאות בישראל אבל לגבי שינויים כדאי להם שזה יהיה מעניין בשבת כי אם לא אז הם פשוט הצליחו לחנוק את האווזה.

קצת חבל על מרינה, כמו שזה נראה כרגע היא תהיה היחידה מכולם שלא רק שלא תקבל הזדמנות על הצ'ק אלא גם היחידה שבנוסף גם לא זכתה להזדמנות נוספת, גם נועם שקפץ לו מאי המתים בסוף (מה זו ההנפצה הזו?) והרס לדן תחמן את הסיכוי לקחת את הצ'ק בהליכה קצת הוציא את הרוח מספינת הרייטינג, או שאולי, אם ההפקה הישראלית היא באמת תחמנית בדם אז אולי זו בטח הייתה המטרה שלה, לא לעבוד רק על המתמודדים בתוכנית, אולי גם לנסות לעבוד על האמריקאים.

[*]

מי יודע, אולי בעתיד כאשר יעשו הישרדות 'ישראל VS. אמריקה' רמת התחמנות של האמריקאים תקטן בצורה משמעותית. כי באמת אי אפשר לצפות שרמת התחמנות שלהם יכולה להשתוות לתחמנות של הישראלי המצוי כי אם הוא באמת רוצה בכך, אין שום סיכוי שהיהודי לא לוקח.

אני מתחנן שתפתיעו בשבת, דיר באלאק אם לעונה הבאה לא תשתפרו ותביאו קצת יותר תחמנים למשחק.
תגובותהוסף תגובה
3ידידי, זו הייתה עונה מצויינת זה נכון, אבל אתה גם טועה, זו לא העונה הכי גרועה מבחינת רייטינג, המקום הראשון זו העונה הראשונה ו-16 זו השנייה בדירוג, אתה מוזמן לבדוק אני (28) | 24/05/2008 18:31:43
2יש לך טעות קטנה (ויש שיאמרו דווקא גדולה) - "הישרדות 16" האמריקאית הייתה העונה בעלת הרייטינג הנמוך ביותר בכל תולדות "הישרדות" האמריקאית. לעונה האחרונה היו שליש רייטינג ממה שהיה לפני 8 שנים לעונות הראשונות של הישרדות. וחבל. כי באמת שהייתה עונה שחבל על הזמן. אם רואים את העונה הישראלית אחרי שרואים את האמריקאית מתחשק להקיא, אז נא להיזהר! הערון (15) | 22/05/2008 20:58:21
1 יפה מאוד שהרסתם רק לי (ולאנשים אחרים שלא היו אקטיביים לפני) עם הספויילר למנצח של עונה 16 האמריקאית, ויפה שהורדתם את ההתייחסות עקב התגובה שלי, אבל יצאתם קטנים שמחקתם את התגובה הקודמת, אני אחת המכורות להשרדות וברגע זה הרסתם לי עונה שלמה. לפחות תתיחסו ותתנצלו שלא נדבר על זה שאפשר לתבוע אתכם על עוגמת הנפש. פשוט לא נורמלים וגם לא מקצועיים בכתבות. אתם יכולים למחוק גם את התגובה הזו, אבל אני אמשיך להגיב ... דנה (30) | 15/05/2008 12:27:21
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט