חדשות קולנוע וסרטים

נשיאים מהסרטים: הסרטים המבוססים על נשיאי ארה"ב

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
פעמים רבות אנו רגילים לראות אותם בקולנוע כדמויות של גיבורים הנלחמות בטרוריסטים ("אייר פורס 1") או מצילות את העולם מחייזרים ("היום השלישי"), אך גם נשיאי ארה"ב האמיתיים ובכירים אחרים בבית הלבן שימשו השראה לסרטי קולנוע מוצלחים. לכבוד צאת "סגן הנשיא" על דיק צ'ייני, חזרה הכתבת אורטל אדיב למספר מהסרטים המוצלחים בנושא
סרטי נשיאים/בכירים בבית הלבן ניתן למצוא בשפע, אך באיזה סרט נצפה בדמות המבוססת על נשיא אמיתי? נכון, לא יהיו מתנגדים לנשיא ארה"ב כמו ג'יימס מרשל (הריסון פורד, "אייר פורס 1") שימנע חטיפת מטוס וילחם בטרוריסטים, או תומאס ג'י. וויטמור (ביל פולמן, "היום השלישי") שמתמודד עם פלישת חייזרים ומוביל מתקפה עולמית נגד החלליות העצומות והחזקות, או מייק בנינג, סוכן בכיר בשירות החשאי של נשיא ארצות הברית, (ג'רארד באטלר, "המטרה: הבית הלבן") שמציל את הנשיא ואנשי הבית הלבן ממתקפת ארגון גרילה על הבית הלבן. לסיכום, לא חסרים כאלו סרטים.

אז אילו סרטים אתם מכירים שאכן מבוססים על נשיאים או בכירים בבית הלבן? אחד מהם יצא ממש בימים אלו. "סגן הנשיא", סרט אמריקאי ביוגרפי בבימויו של אדם מקיי ובכיכובו של כריסטיאן בייל. עלילת הסרט נסובה סביב דיק צ'ייני (בייל) ואחר תשוקתו להפוך לסגן הנשיא בממשלתו של ג'ורג' וו. בוש ולשנות את פני אמריקה בסמכויות שהוא לוקח לעצמו שהן הרבה מעבר לתוקף תפקידו. ליקטנו עבורכם עוד סרטים כאלו שמספרים את סיפורם של נשיאי ארה"ב, תולדותיהם, שינויים מהפכניים שהובילו, החלטות הרות גורל ששינו את פני ההיסטוריה ומובילות את ארה"ב ואת העולם כולו עד היום.



פרוסט/ ניקסון (2008)

סרט דרמה היסטורי, שבוים והופק ע"י רון הווארד, עוקב אחר נשיא ארה"ב לשעבר ריצ'רד ניקסון וראיונותיו עם דיוויס פרוסט. ניקסון (פרנק לנגלה), נשיאה ה-37 של ארצות הברית, הודיע על התפטרותו מנשיאותו בעקבות פרשת ווטרגייט והיה לנשיא האמריקאי הראשון והיחיד שעשה כן. הפרשה אירעה במהלך מלחמת וייטנאם ומתייחסת לשרשרת אירועים בלתי חוקיים שהתחוללו במשך כשנתיים. הפרשה גרמה לציבור האמריקאי לאבד את אמונתו בצדקת המלחמה, בממשלתו בכלל ובנשיאו בפרט.

דיוויס פרוסט (מייקל שיין), מנחה תוכניות ארוח, חשב על הזדמנות פז לראיין את הנשיא ניקסון ובכך להפוך לכוכב, אך הדבר תחילה לא האיר לו פנים. הוא נתקל בקשיים כספיים על מנת לממן את הראיון עם הנשיא ובאנשי תקשורת שהתייחסו לראיון כאל מעשה שלא יניב הצלחה בגלל חוסר נסיונו האישי של פרוסט לראיין בכירים במעמד שכזה. אך פרוסט לא וויתר והצליח לקיים את הראיון כשהתקשורת כולה והעם האמריקאי מצפה לו בכליון עיניים.

בימים הראשונים של הראיון, פרוסט נחל כשלון חרוץ. ניקסון, פוליטיקאי חריף ומשופשף בראיונות מסוג זה ואחרים ענה לפרוסט תשובות ארוכות ללא רבב שמנעו מהמראיין להשחיל שאלות נוספות, הכחיש את הפרשה הידועה ואף הילל ופיאר את עצמו ואת הישגיו. ביום האחרון של הראיון, פרוסט נלחם בשיניו והנחיל את ניצחונו על ניקסון, שהביע חרטה וצער על מעשיו והתנצל בשידור מול העם האמריקאי. הראיון נחשב להצלחה כבירה, קידם את פרוסט והפך אותו למראיין ידוע בזכות ראיונותיו עם אישיים בכירים.

לינקולן (2012)

את אברהם לינקולן כולכם מכירים, אך האם אתם יודעים מה לינקולן היה צריך לעבור על מנת לבטל את העבדות בארה"ב? אילו מכשולים וקשיים נקלעו לדרכיו ולסובביו ומה זה גבה ממנו? "לינקולן", בבימויו של סטיבן ספילברג, הוא סרט דרמה-ביוגרפי המתאר את המאבקים הפוליטיים שמנהל לינקולן (דניאל דיי לואיס) יחד עם יועציו על מנת לאשרר את התיקון ה-13 לארה"ב לביטול העבדות. הסרט מתחיל בסצינת קרב של מלחמת האזרחים בארה"ב, כאשר מצד אחד 11 מדינות הדרום, שתמכו בעבדות בהנהגתו של ג'פרסון דיוויס, ומנגד 20 מדינות, שרובן מצפון ארה"ב, בהנהגתו של אברהם לינקולן.

לינקולן מרגיש כי המלחמה מגיעה לסיומה ושעליו להעביר את התיקון ה-13 לחוקה, לפני תום המלחמה, על מנת למנוע את שעבוד העבדים מחדש. הסרט מציג את ההתלבטויות הקשות והדילמות איתן נאלץ לינקולן להתמודד. האם להמשיך את המלחמה עד שהתיקון ה-13 יעבור ובכך לגרום לעוד אמריקאים לאבד את חייהם, או להסכים להפסקת האש שהציעו מדינות הדרום ובכך לגרום לסיכולו של התיקון ה-13.

נוסף על כך, לינקולן מתמודד עם קשיים משפחתיים. אשתו מתאבלת על בנם הצעיר שנהרג ממחלה ומכבידה עליו להמשיך ולהתנהל כנשיא, ובנו הבכור הודיע כי הוא רוצה להתגייס לצבא, דבר אשר הוסיף על חרדת אשתו ועל מצבם. לינקולן מצליח בנחישות ותעוזה לשכנע את יועציו לא לוותר על ביטול העבדות ולהביא לשחרורם של כהי העור למרות המלחמה והאבדות. הצפייה בסרט מרגשת ומצמררת במיוחד לנוכח החלטות הרות גורל שהתקבלו ושינו את פני ההיסטוריה. הסרט זכה לשבחים ומחמאות וזיכה את דיי לואיס בפרס השחקן הטוב ביותר בטקס פרסי האוסקר ה-85.

(W (2008

הסרט "W" בבימויו של אוליבר סטון, עוקב אחר סיפור חייו של הנשיא ה-43 של ארצות הברית – ג'ורג' ווקר בוש. עלילת הסרט מציגה את חייו של בוש מגיל 20 ועד גיל 58. בוש בצעירותו היה נער לא אחראי, נהג לשתות בקביעות ולהיחלץ מצרות באמצעות אביו (ג'ורג' הרברט ווקר בוש, נשיא ארצות הברית לשעבר). בעזרת אביו, בוש מתקבל לבית הספר לעסקים של אוניברסיטת הארוורד והדבר יוצר ויכוחים וריבים ביניהם.

ב-1977 בוש רץ לבחירות לקונגרס של טקסס ופוגש את אשתו לעתיד, לורה ליין וולץ' (אליזבת בנקס), אך נוחל הפסד והדבר דרדר אותו להתמכרות לאלכוהול. במקביל להשתלשלות האירועים, הסרט מדלג לבוש לאחר שנבחר לנשיאות ולאחר ה-11 בספטמבר, ומציג את ההחלטות וההתלבטויות איתן התמודד. אביו שנבחר ב-1988 לנשיאות ארה"ב, ניצח את מלחמת המפרץ, אך מחליט שלא להיכנס לעיראק וללכוד את סדאם חוסיין, דבר אשר כנראה הוביל להפסדו בבחירות הבאות מול ביל קלינטון ב-1992.

לאחר הפסד אביו בבחירות, בוש מחליט להתמודד בבחירות למושל טקסס, כאשר הוריו מתנגדים ומבקשים ממנו להמתין לתזמון מתאים יותר. בוש לא שומע לעצתם, מתמודד בבחירות וזוכה. ב-1999 בוש מתמודד בבחירות לנשיאות ארה"ב והופך לנשיא. בעקבות פיגועי ה-11 בספטמבר, בוש מחליט יחד עם יועציו לפלוש לעיראק בטענה כי סדאם מייצר נשק גרעיני וכי הדבר יבטיח את מעמדה של ארצות הברית כמעצמה גלובלית.

תחילה המלחמה נראית מבטיחה והעם האמריקאי תומך בבוש ובהכנסת החיילים לעיראק, אך במהרה הדבר מגיע לקיצו כאשר ארה"ב סופגת אבידות רבות, ומתברר כי הלחימה הייתה לשווא מאחר ולסדאם לא היה כלל נשק גרעיני. הסרט בסופו של דבר מציג את את בוש כנשיא שגרם למלחמה מזויפת ומעוצב ע"י יועציו ושריו.

אורטל אדיב - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
אין מאמרים מחודש ינואר
 
חיפוש בארכיון 2019
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט