חדשות קולנוע וסרטים

דירוג הסרטים של דיוויד פינצ'ר: חלק ב' - מקומות 1-4

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
לקראת צאת סרטו העשירי של דיוויד פינצ'ר "נעלמת" לבתי הקולנוע, אנו ממשיכים בדירוג סרטיו האהובים. והפעם מהם ארבעת המקומות הראשונים בדירוג? ומהו סרטו הטוב ביותר?

4. זודיאק (2007)

אחד מהסרטים הפחות מוערכים של פינצ'ר שנכשל בקופות. הסרט, שמבוסס על ספרו של רוברט גראיסמית על הרוצח הסדרתי הנודע לשימצה- זודיאק- שפעל בסן פרנסיסקו בשנות ה-60 וה-70, וביצע את רציחותיו בצורה לא עקבית; מה שהקשה מאוד על תפיסתו.

הסרט עוקב אחרי 3 גיבורים מרכזיים: קריקטוריסט (ג'ייק ג'ילנהול), כתב פשע (רוברט דאוני ג'וניור) ובלש (מרק רופאלו).

[*]

כבר כשאנחנו נכנסים לסרט אנחנו מבינים שמדובר בקייס שכנראה אי אפשר לפתור, ועם זאת אנו מתרגשים מכל תפנית וקצה חוט חדש עד כדי כך שזודיאק הופך מעבר לאובססיה של הגיבורים גם לאובססיה שלנו, הצופים.

מדובר בסרט מתח מבריק ומסתורי שהוא בגדר חובה לצפייה לכל חובב סרטי מתח. ללא ספק אחד מהמותחנים הטובים ביותר של שנות ה-2000.

3. הרשת החברתית (2010)

כמו ב"סיפור המופלא של בנג'מין באטן", גם כאן בוחר פינצ'ר להתעסק בז'אנרים קולנועיים שונים מאלה שאיתם הוא התפרסם. כאן מדובר בדרמה שמספרת את הסיפור מאחורי הקמתה של הרשת החברתית ששינתה את העולם כולו: פייסבוק.

בגדול, ה"רשת החברתית" הוא סרט כמעט מושלם- הבחירה בג'סי אייזנברג לתפקיד מארק צוקרברג היא מצוינת, ולא פחות ממנה הבחירה באנדרו גרפילד לתפקיד אדוארדו סאבין.

הפסקול, בהלחנתו של טרנט רזנור ("ניין אינץ' ניילז") ואטיקוס רוס, שכבר עבדו עם פינצ'ר בעבר על הפסקול של "נערה עם קעקוע דרקון" (ומשתפים איתו פעולה פעם נוספת ב"נעלמת" הקרוב), זכה באוסקר על הפסקול המקורי הטוב ביותר, ומגלם תפקיד חשוב בחיזוק תחושת הבדידות וחוסר התקשורת שהסרט יוצר.

על כל זה מנצח פינצ'ר, שקיבל תסריט מבריק, ועם בימוי חכם הפך אותו ליצירה קולנועית נדירה, שמציגה דיוקן מעניין של גיבור הסרט ושל החברה בה אנו חיים בעידן הרשתות החברתיות.

2. שבעה חטאים (1995)

מותחן הפשע שביסס את מעמדו של פינצ'ר כאחד מהכשרונות הגדולים של הוליווד.

הסרט עוקב אחרי שני בלשים; האחד לקראת פרישה והשני בלש חדש שאמור להחליפו, החוקרים בצוותא סדרה של מעשי רצח על רקע דתי בהשראת שבעת החטאים של הנצרות.

ככל שהשניים מתקרבים לתפוס את הרוצח, המקרה מסתבך יותר ויותר- עד שבשלב מסוים לא ברור לנו כבר מי רודף אחרי מי. מלא בדילמות מוסריות בלתי אפשריות ורציחות אכזריות, אנחנו מקבלים בסרט את הרוע מהסוג הגרוע ביותר שקיים- כזה שבאמת ובתמים מאמין שהוא עושה את הדבר הנכון.

בזכות מורגן פרימן המצוין, בראד פיט באחד מתפקידיו הטובים ביותר והסיום הסדיסטי-גאוני שלו, "שבעה חטאים" הוא אחד מסרטי המתח הטובים ביותר שנוצרו בעשורים האחרונים.

1. מועדון קרב (1999)

סרטו של פינצ'ר המבוסס על הרומן של צ'אק פלאניוק עוקב אחרי אדוארד נורטון, העובד בחברת ענק ומחפש דרכים למצוא פורקן לתסכוליו. הוא מבלה את זמנו החופשי בקבוצות תמיכה שונות, עד אשר הוא פוגש בטיילור דרדן (בראד פיט), צעיר כריזמטי בעל כוח השפעה אדיר. יחד עם דרדן, השניים מצליחים לסחוף אחריהם גברים רבים המצטרפים למועדון הקרב אותו הם מקימים.

[*]

מעטים מאוד הסרטים שדובר עליהם כפי שדובר על "פייט קלאב", שאומנם לא זכה להצלחה קופתית, אבל עם השנים זכה למעמד של סרט קאלט ונתפס כאחד מהסרטים החשובים של שנות ה90. הסרט המסוגנן ביותר של פינצ'ר (שבין השאר הכניס תמונות בודדות במקומות שונים בסרט, בהבזקים של שברירי שנייה שלא ניתן להבחין בהם ומשפיעות על הצופה באופן לא מודע) הוא יצירת מופת קולנועית ואחד מסרטי הקולנוע האהובים על בני דורו. הוא עוסק במה קורה כשאנחנו מחליטים להוריד את כל המסיכות והגבולות שהחברה שמה עלינו, ובכמה שהתוצאה הזו מסוכנת.

ההשפעה של הסרט על הצופה בפעם הראשונה ובכל צפייה מחדש, הפסקול שלופת את הצופה, טיילר דרדן בגילומו של בראד פיט ואין ספור הציטוטים הבלתי נשכחים, הופכים את "מועדון קרב" לסרט שללא ספק הקדים את זמנו בכמה שנים טובות, ולסרטו האהוב ביותר, החשוב ביותר וגם הטוב ביותר של דיוויד פינצ'ר ולאחד מסרטי הקולנוע החשובים והמשפיעים ביותר של זמננו.

מסכימים עם הדירוג? חושבים שטעינו בגדול? שתפו אותנו מה הסרט האהוב ביותר עליכם של דיוויד פינצ'ר
זוהר צלח - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית אדוארד נורטון
 
חיפוש בארכיון 2000
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט