חדשות קולנוע וסרטים

סקירות פסטיבל גאה: "באהבה, סיימון" ו"מרסי"

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
פסטיבל הקולנוע הגאה מתקיים במהלך השבוע בסינמטק תל אביב כתבי האתר צפו בסרטה החדש בשפה האנגלית של הבמאית טלי שלום עזר "מרסי" בכיכובן של אלן פייג' וקייט מארה ובקומדיה הרומנטית ההוליוודית הראשונה לבני נוער העוסק ביציאה מהארון - "באהבה, סיימון" • בכתבה - מבצע כרטיסים מתנה להקרנת טרום הבכורה של "באהבה, סיימון"
באהבה, סיימון

מבקרת: ליטן לשינר

"באהבה, סיימון" הוא הקומדיה הרומנטית המסחרית הראשונה שבמרכזה עומד בחור הומו. הסרט מנסה להתאים את עצמו לז'אנר, הוא מסמן וי בכל המשבצות כשהוא דואג לתעד כל רומן בבית הספר, לחשוף את הסודות והרכילויות, יחד עם פסקול שמורכב משירי אינדי-פופ. ועדיין, למרות כל ההתאמות, הוא מצליח לבלוט. "באהבה, סיימון" מסמל אבן דרך בקולנוע הלהט"בי. הוא לא שונה מכל סרטי הנוער שיוצאים בשנים האחרונות, מלבד העובדה שהדמות הראשית היא נער בארון שמתכתב עם בחור אחר על הרצון שלו לצאת מהארון. מה שגורם לסרט להיות מעניין זה לא נושא המיניות של הדמות הראשית, אלא הסיפור שמאחורי זה, והבלגן שהוא עובר עד לרגע בו הוא מוכן לחשוף את עצמו יחד עם ההשפעה של זה על הסביבה.

סיימון, שמגולם על ידי ניק רובינסון ("הכול, הכול"), הוא בחור רגיל, עם אחות שהוא מעריץ, שני הורים אותם הוא מגדיר כמושלמים וקבוצת חברים הכי טובים. הוא חי חיים רגילים, רק שהוא מסתיר סוד גדול: הוא עדיין לא אזר אומץ לצאת מהארון בפני משפחתו או חבריו, ואיש סודו היחיד הוא חבר לעט איתו הוא מתכתב במייל, בחור נוסף מבית הספר שלו שמודה שגם הוא הסתיר את הסוד שהעיק עליו במשך הרבה זמן. לאורך ההתכתבות הם שופכים את לבם אחד בפני השני, אבל רק מאחורי "וילון בטיחות", שמוודא כי אף אחד מהם אינו באמת יודע את זהותו של השני.

סקרנותו של סיימון בנוגע לזהותו של הבחור שמכנה את עצמו "בלו", היא זו שמניעה את הסיפור. הוא מלא ציפייה שבלו הוא אדם מסוים, רק כדי לגלות שהוא לא, למחוק את שמו מהרשימה, ולעבור לחשוד הבא. בינתיים גם לחבריו יש רגשות אחד כלפי השני ובמקרה אחד גם כלפי סיימון, מה שמסתבך ככל שהעלילה מתקדמת והוא נמצא בדילמה לגבי סולם הערכים שלו, האם החברות עם חבריו הקרובים ביותר נמצאת מעל הקשר עם בלו, או שמא עליו לעשות הכול על מנת לשמור על הקשר עם האדם היחיד שמבין אותו?

[*]

הקאסט נהדר ורק מוסיף להנאה שבצפייה בסרט. רובינסון הוא ללא ספק מקסים והחברים של סיימון, ביניהם קתרין לנגפורד (האנה בייקר מ-"13 סיבות"), מספקים אנרגיה חזקה ומרעננת לסרט. הוריו של סיימון הם ג'וש דוהאמל החביב וג'ניפר גארנר הנפלאה, בייחוד באחת הסצנות המרגשות והחשובות ביותר בסרט, בה היא גורמת לקהל ולסיימון לחשוב על המשמעות של האושר והנאמנות לעצמך. וכמובן שאי אפשר לשכוח את השניים שגנבו את ההצגה: המורה למשחק (נטשה רות'וול) וסגן המנהל (טוני הייל, "ויפ"),שמייצגים את החלק הכיפי והמשעשע בסרט כשהם מהווים אתנחתא קומית בין הסצנות. הסרט מציג עולם דומה לזה של ג'ון יוז, עולם בו המכשול הגדול ביותר לאושר אישי הוא חוסר נכונות לקחת אחריות אישית וההבנה שהמפתח לשמחה מתמשכת הוא להיות נאמן לעצמך ולהתעלם משאר הגורמים החיצוניים שלצערנו יש בעולם. בעולם אחר "באהבה, סיימון" פשוט היה מה שהוא: סרט מצחיק ומרגש על נער שרק רוצה להיות מאושר. זה מתוק ויכול לגרום לכולם להזדהות. עם זאת, כאחת מהקומדיות הרומנטיות הראשונות בקולנוע שמעמידות במרכז הסיפור בחור הומו , היא צריכה לדבר יותר מאשר בעד עצמה, אלא לייצג מבט על נושא היציאה מהארון והדברים שנלווים לכך.

"באהבה, סיימון" מהווה צעד ראשון עבור נוער להט"בי בקולנוע מסחרי שלא מחפש להיות יוצא דופן, בסרט שגם לא רוצה להיות שונה. בכל מקרה, זוהי פריצת דרך מסוימת, שהופכת משהו שפעם נחשב ליוצא דופן, לדבר רגיל ונורמלי לחלוטין. הסרט לוקח את כל הקלישאות הרגילות של סרט נעורים ומכניס לב חדש לתוכו. עם החמימות, הפתיחות, החביבות והאידיאליזם, הסרט כבש אותי והפך לאחד הסרטים שהכי נהניתי לראות בתקופה האחרונה.

רוצים כרטיסים להקרנה של "באהבה, סיימון" - היכנסו לעמוד המבצעים, ענו על שאלת המבצע ואולי תוכלו להשתתף בהקרנת טרום הבכורה לסרט בקולנוע יס פלאנט איילון ב-19.6



מרסי

מבקר: אלעד שלו

אם "באהבה, סיימון" פורץ דרך בהיותו סרט הוליוודי מסחרי לבני נוער שבמרכזו הנושא הגאה, "מרסי", שהיה סרט הפתיחה של הפסטיבל הגאה, מציג תמונת מראה שגם היא מגלמת בתוכה את הכניסה של הנושא הלהט"בי למיינסטרים. זו דרמה עצמאית אמריקאית שהעיסוק המרכזי שלה הוא בעונש המוות והרומן החד מיני בה מוצג באגביות מסוימת ולא מהווה את הנדבך המרכזי עליו נשען הסרט.

"מרסי" הוא סרטה הראשון של הבמאית הישראלית טלי שלום עזר ("פרינסס") בשפה האנגלית והיא הצליחה לגייס אליו שתי כוכבות גדולות – אלן פייג' ("ג'ונו") וקייט מארה ("בית הקלפים") לתפקידים הראשיים. פייג' מגלמת את לוסי, צעירה בת 22 שאביה עומד להיות מוצא להורג בשל רצח אמה. היא בטוחה בחפותו ויוצאת להפגנות נגד עונש המוות ברחבי ארה"ב לצד אחותה הגדולה שמטפלת במשפחה ואחיה הקטן. באחת ההפגנות היא פוגשת את מרסי (מארה) אשר מפגינה בעד עונש המוות, לאחר ששותפה של אביה במשטרה נרצח בעת תפקידו. למרות המתרסים המנוגדים, השתיים נפתחות זו כלפי זו ומתחילות בקשר שנע מהפגנה להפגנה והופך למשמעותי יותר עם הזמן, עד שלוסי מגלה סוד שמרסי מסתירה ממנה.
למרות הרכיבים המלודרמטיים שבבסיסו, שהותירו אותי תחילה מסויג קצת מהסרט, הוא מצליח -בזכות כתיבה חכמה של דמויות ודיאלוגים - להתעלות מעל מרכיבי העלילה ולסחוף את הצופה לתוכו, וגם כולל בתוכו רגש עז שנובע הן מסיפור האהבה והן מההוצאה להורג של האב המרחפת ברקע העלילה. שלום עזר מצליחה לביים סרט שהוא לא מנשר בעד צד אחד או אחר בסוגיית עונש המוות, עד לסצנת השיא בו נחשף תהליך ההוצאה להורג, בו עצם הצפייה בפעולה גורמת לרתיעה מאופן הענישה.

רוני מארה ובמיוחד אלן פייג' סוחבות בהצלחה את הסרט על כתפיהן והבמאית טלי שלום עזר לצד הצוות הקבוע שלה, שכולל את הצלם ראדק לאדצ'וק והעורכת הישראלית עינת גלזר זרחין, מוציאים סרט מהוקצע ומרגש, שמחלחל לאט אבל גורף את הצופה לתוכו בהצלחה. הסרט יוקרן בהקרנה נוספת ביום שבת, 9 ביוני, 16:30 בסינמטק ת"א.



הצביעו לסקר החודשי החדש: לכבוד שבוע הגאווה, פסטיבל הקולנוע הגאה וצאתו של הסרט "באהבה סיימון" – מה הסרט הלהט"בי האהוב עליכם?

לכבוד שבוע הגאווה: מה הסרט הלהט"בי האהוב עליכם? הר ברוקבק אור ירח בנים אינם בוכים משחק הדמעות קרול איידהו שלי קרא לי בשמך
שלח/י
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית אלן פייג'
 
חיפוש בארכיון 2013
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט