חדשות קולנוע וסרטים

חתונה מהסרטים - החתונות הגדולות אי פעם בקולנוע

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
עולם הקולנוע מלא בסרטים על חתונות עצובות, מצחיקות, מטורפות או פשוט משונות. בשורה התחתונה אם יש בזה שמלת כלה, עוגת חתונה או שני אנשים הנשבעים אמונים האחד לשני, זה כנראה כבר הופיע אין ספור פעמים על המסך הגדול ואנחנו לא יכולים להפסיק לצפות. סרטים כמו "החתונה היוונית שלי", "27 שמלות" ו"לדפוק חתונה" היו ונותרו אהובים ומדוע לא? כיף לצפות בהם לבד או עם אדם אהוב ולחכות לסוף המאושר. כשהסרט נגמר נותרת תחושה חמימה ונעימה. לכן עבור כל אותם רומנטיקנים ביניכם ולכבוד צאת הסרט "החתונה היוונית שלי 2", בחרנו חמישה מסרטי החתונות הטובים בכל הזמנים.

ארבע חתונות ולוויה אחת (1994)

צ'רלס, הרווק הבריטי הנצחי, מוזמן לחתונות רבות אליהן הוא נוטה לאחר. יחד עם חבריו הרווקים הוא עובר מאירוע לאירוע, עד לחתונה בה הוא משמש כשושבין בה הוא נתקל בקארי, יפהפייה אמריקנית הכובשת את ליבו. הם מבלים את הלילה יחד ונפרדים למחרת עד לחתונה מספר חודשים לאחר מכן בה הם נפגשים בשנית. צ'רלס מאושר לראותה עד אשר היא מציגה בפניו את ארוסה היימיש. המצב מידרדר כאשר חודש לאחר מכן הוא מקבל הזמנה לחתונתה של קארי, אירוע בו עומדים חייהם של צ'רלס וחבריו להשתנות.

"ארבע חתונות ולוויה אחת" היה הלהיט המפתיע משנת 1994 בבימויו של מייק ניואל ובכיכובם של יו גרנט בתפקיד צ'רלס ואנדי מקדואל בתור קארי. איש לא ציפה להצלחה המסחררת לה זכתה הקומדיה הרומנטית הזו בעיקר כי מדובר בסיפור אהבה די פשוט בין גבר לאישה. מה שמבדיל את הסרט הזה היא הקומדיה הקלילה שבו. סצנות כמו זו בה צ'רלס מגלה לחרדתו שהוא יושב בשולחן מלא בחברות לשעבר או זו בה קארי מונה את הגברים איתם שכבה לתדהמתו, מצליחות להצחיק מבלי להתאמץ יותר מדי.

יו גרנט מפליא לשחק את צ'רלס המקסים בגמלוניותו וכך גם שאר הקאסט. יחד הם מהווים חבורה צבעונית המסוגלת לא רק להצחיק אלא גם לרגש ברגעים עצובים (אל תשכחו שיש לוויה אחת). התוצאה המתקבלת היא סרט חתונות שמודה שעל אף שחתונה היא דבר נפלא היא לא תמיד הסוף הטוב שמייחלים אליו.



חתונת מונסון (2001)

המודרנה המערבית פוגשת את המסורת כשאדיטי, צעירה הודית המנהלת רומן עם הבוס הנשוי שלה, מסכימה לנישואים מאורגנים לגבר שהכירה רק מספר שבועות. כעת מנסים הוריה, ללית ופימי, לארגן את החתונה, כשהמשפחה המורחבת מגיעה מכל קצוות תבל לניו-דלהי בעונת המונסון. הלחץ והמתח גוברים כשההכנות משתבשות ללא הרף ולאירוע מגיע גם גיסו העשיר של ללית, למורת רוחה של אחייניתו ריה. הכאוס חוגג וכך גם הרומנטיקה, בייחוד כשמארגן החתונות מתאהב במשרתת.

סרטה זוכה “אריה הזהב” משנת 2001 של מירה נאיר שכתבה סברינה דהוואן מציג מפגש טעון בין מזרח למערב, מודרני ומסורתי. העניין אינו מפתיע בהתחשב בעובדה ששתי יוצרות הסרט הן ממוצא הודי אך למדו וחיות כיום בארה"ב. "חתונת מונסון" בהתאם היא דרמה בסגנון הוליוודי עטופה בצבעוניות הודית ושזורה בשירים וריקודים כמיטב המסורת. חוויית הצפייה המתקבלת שונה וייחודית ונעה בין רגעים דרמטיים נוגעים ללב לשמחה משכרת ומלאת אנרגיה. רכבת ההרים הזו מנווטת את הצופה בכאוס של החתונה בין חגיגות עליזות לסודות עבר אפלים ורומנטיקה מתוקה אל עבר מה שרק ניתן לקוות שיהיה סוף טוב עבור כל הזוגות.



אבי הכלה (1950)

זו לא הגרסה היחידה לסיפור. בשנת 1991 יצא הסרט "אבי הכלה" בכיכובם של סטיב מרטין ודיאן קיטון. הוא טוב, אבל קשה לגבור על המקור משנת 1950 בבימוי של וינסנט מינלי. הסרט מעובד מרומן באותו השם משנת 1949 שכתב אדוארד סטריטר ומככב בו ספנסר טרייסי הגדול כסטנלי בנקס, אב המתקשה להתמודד עם חתונת בתו היחידה. לצידו משחקים ג'ואן בנט כאשתו אלי ואליזבת טיילור בתור קיי, הכלה המיועדת.

החוויה המטלטלת של סטנלי מתחילה כרעם ביום בהיר כשבתו מכריזה, ללא כל גינוני טקס, כי היא מאוהבת בגבר והסכימה להינשא לו. סטנלי נותר המום בעוד אשתו מתחילה לרקום חתונה ומשם העניינים מתחילים להתגלגל. החל מפגישה עם החתן המיועד והוריו, דרך תכנון מסיבת אירוסים ועד תכנון חתונה גדולה ויקרה, לחרדתו הרבה.

"אבי הכלה" היה סרט מצליח מאוד בזמנו ואף היה מועמד לכמה פרסי אוסקר ביניהם הסרט הטוב ביותר והשחקן הראשי הטוב ביותר. אין זה מפתיע שכן ספנסר טרייסי אכן גונב את ההצגה. סטנלי בנקס בגילומו מצליח להצחיק ולשעשע לא רק בתגובותיו ובשנינותו למתרחש סביבו אלא גם במזימותיו הרבות לחיסכון בהוצאות החתונה, כמו גם ניסיונותיו לשכנע את קיי לברוח ולהתחתן בסתר.

עם זאת, סטנלי אוהב את בתו, דואג לה ומוכן לעשות הכל למענה. הקושי המרכזי שלו איננו הכיס אלא ההבנה שהילדה שלו כבר גדולה וצריך לשחרר אותה. אך כמו שאבי הכלה עצמו מצטט "בני הוא בני עד שהוא מוצא אישה, אך בתי היא בתי לכל החיים".

חתונת הרפאים (2005)

לדיסני יש נסיכות שמתחתנות עם נסיך חלומותיהן בחגיגה מפוארת. לטים ברטון יש גופה חיה בשמלת כלה. משונה אבל עובד. "חתונת הרפאים" משנת 2005 בבימויים של ברטון ומייק ג'ונסון איננו סרט חתונה טיפוסי אך הוא מקסים לא פחות. זהו סרט אנימציה הנעשה בטכניקת הסטופ-מושן ובו מככבים ג'וני דפ כויקטור והלנה בונהם קרטר כאמילי, הכלה הגופה.

ויקטור הביישן, בן למשפחת סוחרי דגים עשירה, מיועד לשאת את ויקטוריה, בת למשפחת אצולה שירדה מנכסיה. השידוך אורגן על ידי הוריהם אך הם מתאהבים כבר בפגישתם הראשונה בה נערכת החזרה לחתונה. ויקטור הורס את החזרה ובורח ליער כדי להתאמן על שבועותיו. שם הוא מצליח, אפילו יותר מדי, כשהוא מוצא עצמו נשוי לאישה מתה בשם אמילי. היא חיכתה במשך שנים שיבוא גבר שיבקש את ידה ומאושרת עד הגג שהיום הגיע. אך בזמן שויקטור תקוע בארץ המתים הוריה של אהובתו מתכוונים להמשיך בחתונה כמתוכנן, איתו או בלעדיו.

"חתונת הרפאים" הוא סיפור אהבה בגרסה אפלה. הדמויות חיוורות ובעלות פרופורציות משונות, סקאלת הצבעים כהה. גם השירים, אפילו הקצביים שבהם, עגמומיים ואפלים. האווירה הקודרת וחוש ההומור המקאברי יחד עם העלילה המבוססת על סיפור עם רוסי מהמאה ה-19 יוצרים חלופה מתוקה-מרירה לסיפורי האגדות עם הסוף המושלם והשמח. דיסני זה לא, אבל זה בהחלט שינוי מרענן.



סיפור פילדלפיה (1940)

היא יפה, היא חכמה, היא גרושה ועומדת להתחתן. אשת החברה טרייסי לורד מוצאת עצמה בתסבוכת כשלחתונתה השנייה מגיע בעלה לשעבר דקסטר ואיתו כתב וצלמת המעוניינים לסקר את האירוע. היא מניחה להם להישאר אחרי שנודע לה כי לעורך העיתון יש כתבה לא מחמיאה על אביה. למרות המצב, טרייסי לומדת להכיר מעט את מייק הכתב ומגלה כי יש בו יותר מהנראה לעין. כך, יום לפני החתונה מתחילה הכלה להתלבט בין ארוסה ג'ורג', בעלה לשעבר ומייק.

"סיפור פילדלפיה" משנת 1940 בבימויו של ג'ורג' קיוקור נחשב לקומדיה הרומנטית הטובה מסוגה. הסרט מעובד ממחזה באותו השם מאת פיליפ בארי ומציג צוות עמוס כוכבים ובראשם קתרין הפבורן בתור טרייסי, קארי גרנט כדקסטר וג'יימס סטיוארט כמייק הכתב, תפקיד עליו קיבל את פרס האוסקר לשחקן הטוב ביותר. עם שחרורו היה הסרט להצלחה גדולה וללהיט הראשון של הפבורן לאחר סדרה של כישלונות.

הקומדיה ב"סיפור פילדלפיה" שנונה ומשוחקת להפליא על רקע הסביבה העשירה והאלגנטית של בני המעמד העליון. אכן, מדובר בקלאסיקה הוליוודית כיפית ורומנטית. ממש כפי שכל חתונה אמורה להיות.

צפו בסצנה בלעדית מ"החתונה היוונית שלי 2":

הלמינה גרופר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית יו גרנט
 
חיפוש בארכיון 2000
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט