חדשות קולנוע וסרטים

מבוכת ענק באוסקר: "לה לה לנד" הוכרז כזוכה בטעות

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
טקס האוסקר ה-89 התקיים הלילה בלוס אנג'לס והותיר בסיומו רגע בלתי נשכח. השחקן וורן בייטי הכריז על המיוזיקל "לה לה לנד" כזוכה, אולם לאחר שעלו הזוכים לנאום התברר כי טעה והסרט "אור ירח" הוא הזוכה הגדול בפרס • כל העדכונים מהטקס דקה אחר דקה בכתבה
הטקס ה 89 של פרסי האקדמיה השנתית התקיים הלילה (שלישי) בהוליווד, לוס אנג'לס באולפני דולבי בהנחייתו של מנחה הטלוויזיה והקומיקאי ג'ימי קימל והותיר אחריו את הפדיחה הגדולה שהתרחשה אי פעם בטקס לאחר ש"לה לה לנד" הוכרז בטעות כסרט הזוכה, אלא שאז הסתבר כי הייתה טעות בהכרזה ולמעשה הסרט "אור ירח" הוא הזוכה בפרס. אנו ליווינו את הטקס דקה אחרי דקה, מההתחלה המבטיחה ועד למבוכה הגדולה:

3:34: "מאות מדינות ששונאות אותנו ברחבי העולם צופות בנו עכשיו", פתח את הערב ג'ימי קימל בנאום שמתייחס לדונלד טראמפ. "הדבר הטוב בנשיא הוא שהוא משכיח את הקולות של אלה שאמרו שהאוסקר בשנה שעברה היה גזעני", אמר קימל.

קימל גם התייחס למועמדת הנצחית לאוסקר מריל סטריפ, אשר נקלעה לסכסוך מתוקשר עם טראמפ לאחר שנאמה נגדו בטקס גלובוס הזהב. "מחיאות כפיים לשחקנית הבינונית ומוערכת יתר על המידה", אמר קימל משחזר את מה שטראמפ אמר על כוכבת הקולנוע.

[*]

("לא מאמין". הבמאי ברי ג'נקינס והמלחין ג'סטין הורביץ מתחבקים לאחר ההכרזה השגויה)

3:57 פרס האיפור: הפרס היחידי בו מועמדים שלושה סרטים בלבד. סרט הקומיקס המושמץ "יחידת המתאבדים", שהיה מועמד גם לפרס הסרט הגרוע ביותר בטקס פרסי הראזי שהתקיים אתמול, יכול כעת להתגאות בפסלון אוסקר משלו.

3:46 פרס שחקן המשנה: אין הפתעות. הפרס הלך לפייבוריט מהרשלה עלי המגלם את סוחר הסמים המטפח את גיבורו של הסרט "אור ירח" העוסק בהתבגרותו של אפרו-אמריקני הומוסקסואל. עלי הודה בנאומו לאשתו אשר ילדה רק לפני ארבעה ימים.

3:57 פרס האיפור: הפרס היחידי בו מועמדים שלושה סרטים בלבד. סרט הקומיקס המושמץ "יחידת המתאבדים", שהיה מועמד גם לפרס הסרט הגרוע ביותר בטקס פרסי הראזי שהתקיים אתמול, יכול כעת להתגאות בפסלון אוסקר משלו. "הפרס הזה הוא עבור כל המהגרים".

4:01 עיצוב תלבושות: "חיות הפלא והיכן למצוא אותן", סרט הספין-אוף בסדרת הארי פוטר זוכה באוסקר משלו.

4:11 הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר: כוכבות "מאחורי המספרים" העניקו את הפרס יחד עם קתרין ג'ונסון בת ה-98, שדמותה מוצגת בסרט ע"י השחקנית טראג'י פי הנסון, לסרט המוערך "או ג'יי: תוצרת אמריקה" על משפט הרצח המתוקשר של כוכב הפוטבול או ג'יי סימפסון.

4:27 עריכת סאונד: "המפגש". אוסקר מוצדק לסרט המד"ב בו הסאונד משחק תפקיד מרכזי במפגש עם החייזרים המגיעים לכדור הארץ.

4:29 מיקס סאונד: "הסרבן". פרס ראשון הערב לסרט המלחמה של מל גיבסון על חייל במלחמת העולם השנייה המשרת כחובש קרבי ומסרב להרוג אנשים אחרים. "לה לה לנד" מפסיד את שני פרסי הסאונד וטרם זכה בפרס הערב מ-14 המועמדויות שלו.

4:41 השחקן מארק ריילנס מציג את פרס שחקנית המשנה ומזכיר את כוחם של סרטים ליצור אופוזיציה ולהתנגד לממסד "ללא שנאה". הזוכה היא ויולה דיוויס על "גדרות" (שלא הופץ בארץ) - אוסקר ראשון לשחקנית במועמדות השלישית שלה. "הפכתי לאמנית כי זה המקצוע היחידי שחוגג את המשמעות של לחיות חיים", אמרה דיוויס.

[*] 4:57 הסרט הזר הטוב ביותר. אחד הסיפורים הגדולים של הערב - "הסוכן" האיראני של הבמאי אסגאר פרהאדי זכה בפרס (זכייה שנייה של הבמאי לאחר "פרידה"), וגבר על מה שהיה עד לפני שבועות ספורים הפייבוריט הברור "טוני ארדמן". פרהאדי בחר שלא להגיע לטקס, לאחר שבתחילה נאסרה כניסתו לארה"ב בעקבות הצו נגד מהגרים של טראמפ. "אני מצטער שאני לא איתכם הערב. עשיתי זאת מתוך כבוד לאזרחי מדינתי והמדינות הנוספות שאסרה כניסת אזרחיהם. חלוקת העולם לאנחנו ולאויבים יוצרת פחד וצידוק למלחמה. יוצרי קולנוע יכולים להפנות את מצלמותיהם וליצור אמפתיה בינינו לבין האחר, אמפתיה שאנו זקוקים לה היום יותר מתמיד", כתב פרהאדי בנאום שהוקרא בטקס.

5:10 סרט האנימציה - "זוטרופוליס". בעידן של טראמפ אין ראוי מסרט האנימציה של דיסני שמטיף לקבלת השונה ולא לשפוט את האחר על בסיס מי שהוא. "קיווינו שהסרט יהפוך את העולם למקום קצת יותר טוב. אנו גאים בכך שהקהל קיבל את המסר שסובלנות חשובה יותר מהפחד מהאחר", אמרו יוצרי הסרט.

5:15 עיצוב אמנותי - "לה לה לנד" זוכה בפרס ראשון הערב

5:17 רגע משעשע במיוחד כאשר ג'ימי קימל מפתיע חבורה של תיירים שחשבו כי הם נמצאו בסיור תיירותי ונכנסו לתוך הטקס. התיירים ההמומים עוברים בין הכוכבים שמחלקים להם מתנות, לוחצים את ידיהם ועושים עימם סלפי בשידור חי. דנזל וושינגטון עורך חתונה אלטרנטיבית בין שניים מהם.

[*]

5:31 אפקטים מיוחדים: גרסת הלייב אקשן של "ספר הג'ונגל" שנעשתה כמעט כולה תוך שימוש באפקטים ליצירת החיות זוכה בפרס.

5:34 סת' רוגן ומייקל ג'יי פוקס מגיעים עם מכונית הדלוריאן ונעליים ששורכות את עצמן להעניק את פרס העריכה, שהולך ל"סרבן". פרס נוסף ש"לה לה לנד" מפסיד. האם מסתמנת כאן מגמה?

5:45 "הקסדות הלבנות" על כוחות ההצלה במלחמת האזרחים בסוריה זוכה בפרס הסרט הדוקומנטרי הקצר והקהל עומד ומריע. ייתכן ובקרוב נראה עיבוד עלילתי שלו בהפקת ג'ורג' קלוני. אחריו זוכה הסרט "לשיר" בפרס הסרט הקצר.

5:50 קימל מודאג מכך שטראמפ עדיין לא צייץ ומוסר לו "מריל מוסרת שלום, אתה ער?"

5:58 מריל סטריפ עולה יחד עם חוויאר ברדאם להגיש את פרס הצילום שהולך ל"לה לה לנד". פרס שני הערב לפייבוריט לזכייה.

6:03 שחקנים מקריאים טוויטים מרושעים עליהם בפינה שמגיעה מתכניתו של ג'ימי קימל. אחריהם עולה ג'ון לג'נד לשיר את השיר City of Stars מ"לה לה לנד" שצפוי לזכות בפרס השיר הטוב ביותר.

6:14 הפסקול הטוב ביותר: ג'סטין הורוביץ על "לה לה לנד" - הזכייה הבטוחה ביותר של הערב.

6:17 השיר הטוב ביותר: דאבל לג'סטין הורוביץ מ"לה לה לנד" על שיר הנושא של הסרט City of Stars.

6:20 ג'ניפר אניסטון מציגה את רשימת היוצרים שהלכו לעולמם השנה בהם בין היתר השחקנים ג'ין ווילדר, מרי טיילר מור, אנטון ילצ'ין, ג'ון הרט, זא זא גאבור, דבי ריינולדס ובתה קרי פישר, ביל פקסטון שהלך לעולמו אתמול, הבמאים מייקל צ'ימינו ("צייד הצבאים"), גארי מרשל ("אישה יפה"), עבאס קיורסטיאמי ("10"), קרטיס הנסון ("8 מייל") והזמר פרינס.
6:29 ג'ימי קימל ממשיך את היריבות הנצחית שלו עם מאט דיימון ועושה צחוק במערכון מסרטו "מקום לחלום עליו". דיימון עולה להגיש עם חברו בן אפלק את פרס התסריט המקורי הטוב ביותר ומושתק ע"י קימל שמנצח על המוסיקה וקורא לדיימון לזרז את ההגשה. "מנצ'סטר ליד הים" זוכה בפרס ראשון להערב לתסריטאי ולבמאי קנת' לונרגן. זהו פרס ראשון שלו לאחר 4 מועמדויות (בהן גם מועמדות לפרס הבמאי הערב) ועוד מועמדות שהפסיד "לה לה לנד".

6:34 איימי אדמס מגישה את פרס התסריט המעובד שהולך ל"אור ירח". פרס שני הערב לסרט. "כל מי שמרגיש מוזנח. יש לכם את הגב שלנו ב-4 שנים הבאות, לא נעזוב אתכם", אמר הבמאי ברי ג'נקינס. בניגוד לשנה שעברה, האוסקר השנה מגוון בהרבה עם זוכים אפרו-אמריקאים בפרסי שחקני המשנה והתסריט עד כה.

6:42 האלי ברי מגישה את פרס הבמאי הטוב ביותר לדמיאן שאזל על "לה לה לנד". שאזל (שסרטו הקודם היה "וויפלאש" המצליח) הופך לבמאי הצעיר בהיסטוריה שוזכה בפרס בגיל 32 בלבד. "זה היה סרט על אהבה והיה לי מזל להתאהב כשביימתי אותו", אמר שאזל כשהודה לחברתו אוליביה.

6:48 זוכת השנה שעברה ברי לרסון מעניקה את פרס השחקן הטוב ביותר לקייסי אפלק על תפקידו התובעני "מנצ'סטר ליד הים". זהו הפרס הראשון והמועמדות השנייה לאחיו הצעיר של בן אפלק והשחקן המוכשר במשפחה. "אני גאה להיות פה. הלוואי והיה לי משהו משמעותי יותר להגיד אבל אני פשוט שמח שהענקתם לי את הזכות הזו", אמר אפלק.

[*]

6:54 זוכה השנה שעברה ליאונרדו דיקפריו מעניק את פרס השחקנית לאמה סטון על תפקידה ב"לה לה לנד". "תודה לדמיאן הבמאי על האפשרות להיות מעורבת בפרויקט של פעם בחיים ולריאן גוסלינג שתמיד העלית את הרף. היית הפרטנר הטוב ביותר במסע המטורף הזה", אמרה סטון.

7:03 וורן בייטי ופיי דאנווי הלא הם "בוני וקלייד" מגישים את פרס הסרט הטוב ביותר והציגו את אחד הרגעים שייזכרו לעד מהטקס. וורן בייטי הכריז על "לה לה לנד" כזוכה הגדול של הטקס, היוצרים עלו לקבל את הפרס והחלו לנאום לאות תודה ואז התברר כי חלה טעות בהקראה ולמעשה "אור ירח" הוא הזוכה בפרס הסרט הטוב ביותר. "אני לא צוחק. אור ירח הוא הזוכה", הסביר מפיק "לה לה לנד" וקרא ליוצרי הסרט לבמה.



"פתחתי את המעטפה והיה כתוב עליה אמה סטון לה לה לנד. לא ניסיתי להיות מצחיק", אמר בייטי שהקריא בטעות את הזוכה הלא נכון. "אני לא יודע מה קרה. אני מאשים את עצמי, ידעתי שאני אהרוס את הטקס. מבטיח לא לחזור", התלוצץ המנחה ג'ימי קימל לאחר המבוכה הקשה. "לפחות הרווחנו עוד נאומים".

"לעזאזל עם חלומות זה אמיתי. אני לא מאמין לזה. הייתה תקופה שחשבתי שהסרט הזה הוא בלתי אפשרי", אמר הבמאי ברי ג'נקינס כשעלה לקבל את הפרס בתום מבוכת הענק שהייתה באולם.

לרשימת הזוכים המלאה: היכנסו למתחם האוסקר
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית קייסי אפלק
 
חיפוש בארכיון 2016
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט