חדשות טלוויזיה / סדרות

"הבשורה בחצות": ביקורת סדרה

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
נטפליקס ממשיכה להתבלט בתוכן אנימציה איכותי למבוגרים עם הסדרה החדשה של יוצרי "Adventure Time" שמשלבת בין פודקאסט פילוסופי ומעורר מחשבה לאנימציה פסיכדלית ואלימה במסעו של חוקר כוכבים המראיין את היצורים השונים החיים בהם. מישל צ'יקו עם המלצה על סדרה מקורית שמעבירה את הצופה מסע מחשבתי ורגשי
ז'אנר האנימציה למבוגרים מבית ההפקות של נטפליקס ממשיך להוכיח את עצמו לטובה. אחרי "פה גדול" המדוברת ו"בוג'ק הורסמן" שהגיעה למעמד קאלט של ממש, דאנקן טראסל ופנדלטון וורד (יוצרי הסדרה "Adventure Time") חוזרים יחד למסך עם סדרה חדשה שמכילה את כל המרכיבים להפוך לבינג' האולטימטיבי.

עם תופעת הפודקאסטים אשר הולכת ותופסת תאוצה והופכת ליותר ויותר פופולארית, דאנקן טראסל בחר לבסס את היצירה החדשה שלו על קטעים מתוכנית פודקאסט אותה הגיש בעצמו כמה שנים קודם לכן שנקראה ""Duncan Trussell Family Hour. "הבשורה בחצות" עוקבת אחר דמותו של קלאנסי גילרוי - חוקר כוכבים ופודקאסטר יומרני, המשייט בין גלקסיות וכוכבים ומראיין את היצורים השונים החיים בהם לפודקאסט החלל שלו אשר נקרא לא אחרת מ"הבשורה בחצות". הסדרה משלבת שיחות קולחות על נושאים מרתקים ופילוסופיים עליהם דן קלאנסי עם היצורים השונים אותם הוא פוגש במסעותיו, לבין אנימציה פסיכדלית צבעונית ואלימה באופן קיצוני.

[*]

חוויית הצפייה שלי בסדרה היא אמביוולנטית במעט. הפרק הראשון שואב אותך היישר אל תוך עולמו הסוריאליסטי של קלאנסי. הקצב המהיר של התפתחות השיחה הנוגעת לשימוש בסמים קלים וקשים כאחד וההיבטים המוסריים הנוגעים לכך, על גבי דימויים ויזואליים הנותנים תחושה של שוטטות רנדומלית במרחב ולאו התפתחות עלילתית, הפערים בין האינטרקציה הוורבאלית שבין קלאנסי למרואיין שלו לבין מה שמוצג לנו על גבי המסך- מעוררים בלבול וחוסר התמצאות, לא רק לאורך 21 הדקות של הפרק הראשון, אלא לאורך כל שלושת הפרקים הראשונים של הסדרה. החל מהפרק הרביעי, תחושת הניתוק שאפיינה את הפרקים עד לאותה הנקודה כפרקים העומדים כל אחד מהם בפני עצמו, מתפוגגת, ונוצרת תחושה של המשכיות. בין אם התרגלתם לקונספט המיוחד והנישתי של הסדרה ובין אם לא, חלוקת הקשב בין הרעיונות המורכבים העולים בשיחה בין הדמויות, לבין ההצגה של המסע אותו הם עוברים במהלכה- הופכת לקלה יותר, הגיונית ויוצרת הרמוניה של תוכן וצורה. אפשר לראות פתאום את הקסם שקורה בשיחה מרתקת על כוחה של המחילה לבין מסע הנקמה המשונה והביזארי הקורה על המסך ושאליו אנו מצטרפים כצופים, שילוב הנותן לכל הסדרה ממד ביקורתי, ציני ומעורר מחשבה.



כך "הבשורה בחצות" נעה בין פודקאסט מעורר מחשבה ופילוסופי, לבין סדרה בהמשכים על אותו עולם ודמויות סוריאליסטיות במציאות אלטרנטיבית, אשר מעלה לדיון את מושג טשטוש גבולות המציאות והופך אותו לאחד המוטיבים המרכזיים בה. דמותו של קלאנסי מציגה את טשטוש הגבולות שבין ה"מציאות" בה חיות הדמויות לבין המציאות שלנו כצופים, כשלאורך הסדרה כולה הדמויות השונות נעות בין לקרוא לו בשמו- קלאנסי, לבין שמו של המדובב והיוצר דאנקן).

על אף העובדה שהעולם המתואר בסדרה שונה כל כך מהמציאות המוגדרת על פי הקריטריונים שלנו, הטשטוש בדמותו של קלאנסי והצגת מערכות היחסים שלו עם משפחתו ועם עצמו מעוררים הזדהות ומעבירים אותנו מסע רגשי אנושי, אשר מגיע לשיאו בפרק השמיני והאחרון של הסדרה כשכל שנותר לקוות הוא כמובן לעונה שנייה ולהמשך המסע שמעט מזכיר את המטען הרגשי שאפיין את הסדרה "בוג'ק הורסמן" בעונותיה האחרונות.

"הבשורה בחצות" משודרת בנטפליקס. לביקורות סדרות נוספות: לחצו כאן
מישל צ'יקו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט