חדשות טלוויזיה / סדרות

שובר מסך: העונה השלישית של "מראה שחורה" נחשפת

מדור שובר מסך
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
השבוע במדור חדשות הטלוויזיה: סדרה חדשה על מכשפות לוחמות, תמונות ראשונות מהעונה השלישית של "מראה שחורה", ריי רומנו מצטרף לעיבוד ל"תפוס את שורטי", הקומדיה החדשה של יוצרי "שכנים" וטיזר לעונה החדשה של "נרקוס"
סדרת פנטזיה צבאית חדשה תגיע ל"פריפורם"

"פריפורם" הוא ערוץ שאפתני למדי. עד ממש לא מזמן הוא היה תחנה טלוויזיונית סתמית לכל המשפחה, עד שביום בהיר אחד, הוא הפך למפעל יצירתי מרשים. באפריל 2016 "פריפורם" הודיעו בבת אחת על כמות בלתי מבוטלת של פרויקטים טלוויזיוניים שנמצאים בשלבי הפקה מוקדמים (ואפילו סיקרתי כמה מהם כאן). מאז, הם כמעט ולא הודיעו על כותרים חדשים, שחררו תמונות חדשות, או סיפקו חדשות מעניינות.. אבל הנה, סוף סוף, קיבלנו עוד ידיעה מהערוץ.

"Motherland" מתוארת כסדרת היסטוריה אלטרנטיבית/ פנטזיה על עולם בו מכשפות כרתו ברית עם ממשלת ארצות הברית כדי לסיים את הרדיפה אחריהן. בתמורה, הן צריכות להילחם בשביל המדינה, במקום הצבא האמריקאי. הסדרה עצמה תתרחש במאה ה-21, ותספר על הצטרפותן של שלוש נערות צעירות לצבא המכשפות.

בדיווח הנרחב על הסדרה, אתר "דדליין" סיפרו שהעולם שמתואר בסדרה יהיה עולם הפוך מגדרית במובן מסוים- נשים הן אלו שנלחמות בטרוריסטים, אלו שנחשבות מתאימות לתפקידים צבאיים, והן עושות את זה בעזרת קסם.

הקונספט עמוס פוטנציאל- מערימת השאלות המוסריות שבצבא ושירות צבאי חובה ועד לסוגיות מגדריות רבות ושונות. כשיש שפע כל כך גדול של נושאים לדבר עליהן- האפשרויות לגורלה של הסדרה הן, כנראה, שני קיצונים. או שהיא תהיה בלגאן מוחלט - ניסיון נלהב אך כושל לגעת בכל הנושאים בו זמנית - או שהיא תהיה יצירה חכמה, מעוררת מחשבה ונהדרת. אני סקרן מאוד לראות מה יקרה ומצפה בקוצר רוח לסדרה הזו.

העיבוד הטלוויזיוני ל"תפוס את שורטי" מלהק את ריי רומנו

הערוצים EPIX ו-MGM טלוויזיה מפיקים ביחד עיבוד טלוויזיוני לספר "תפוס את שורטי". רשמית לא מדובר ברימייק לעיבוד הקולנועי בעל אותו השם מ-1995, אלא בעיבוד נפרד לספר, אבל סביר להניח שהסדרה תשאוב גם השראה מהסרט המפורסם. לשני התפקידים הראשיים בסדרה, ששיחקו בעיבוד הקולנועי ג'ין הקמן וג'ון טרבולטה, לוהקו השבוע ריי רומנו ("כולם אוהבים את ריימונד") וכריס או'דאון ("מסיבת רווקות"), בהתאמה.

[*] הקומדיה החדשה של קובי סמולדרס ושל קיגן מייקל-קי

נטפליקס נתנו אור ירוק השבוע לסדרה חדשה- "Friends from College". זו קומדיה בת חצי שעה, מצמד התסריטאים ניק סטולר ופרנצ'סקה דלבאנקו (שעשו את "שכנים", כתבו את "עד החתונה זה יעבור" וגם התחתנו). הסדרה תספר על קבוצת חברים שהיו ביחד בקולג' ועכשיו הם בשנות ה-40 לחייהם, וכל אחד מהם חווה מידות שונות של הצלחה בחיים שלו.

בסדרה יככבו אנה פאריס, נט פקסון וג'יי סו פארק, וכמובן, השמות הגדולים של הסדרה- פרד סבאג' ("הנסיכה הקסומה", "שנות הפלא"), קיגן מייקל-קי ("קיי ופיל") וקובי סמולדרס ("איך פגשתי את אמא", "הנוקמים"). כשמשלבים את התסריטאים, הפרמיס והעובדה שיש בזה את קובי סמולדרס הנהדרת, זה נשמע כמו קומדיה ממש נחמדה.

תמונות ראשונות מהעונה החדשה של "מראה שחורה"

סדרת המד"ב האנתולוגית "מראה שחורה" קיבלה (בצדק) כבר כל כך הרבה שבחים. הסדרה הזו דוחפת את הגבולות של מדיום הטלוויזיה כמו שמעט מאוד סדרות אחרות מצליחות לעשות. בפרקים נפרדים שלא קשורים זה לזה עלילתית, הסדרה מצליחה בכל פעם מחדש ליצור דיוקן עגום ומפחיד של אספקט מסוים במציאות שלנו.

הסדרה עזבה את ערוצי ה-BBC בהם היא שודרה בשתי העונות הראשונות שלה, והפכה להיות סדרה מקורית של נטפליקס. ספיישל הכריסמס הנהדר "חג המולד הלבן", יצא כבר ב-2014 היישר לשירות הסטרימינג, וממש בקרוב תגיע אלינו גם העונה השלישית, גם היא באופן אקסלוסיבי לנטפליקס (אם כי, ייתכן שבארץ ישדרו אותה גם בטלוויזיה).

לעומת העונות הקודמות, שהורכבו כולן משלושה פרקים, העונה הזו תהיה 12 פרקים שלמים, ואני אולי לא יודע איך אני אשרוד 12 פרקים של הסדרה הזו נפשית, אבל אני בעיקר מחכה לזה בקוצר רוח. את כל זה הודיעו כבר די מזמן, אבל השבוע שוחררו גם תמונות ראשונות ומסקרנות.

תמונה מהפרק השלישי ("Nosedive")

[*]

לא קשה במיוחד להסיק שהפרק ידבר, כנראה, על התלות שלנו בטלפונים ניידים. אני קצת חושש שנושא כזה יהפוך בקלות למשהו גנרי למדי". החשש הזה כנראה היה נעלם במהירות, כי אני סומך על צ'ארלי ברוקר (יוצר הסדרה, שהוא גם עיתונאי וקומיקאי מצוין). אבל יש עוד טוויסט - עם התמונות, נטפליקס הודיעו גם שהפרק ייכתב על ידי מייקל שור וראשידה ג'ונס, שניהם באים בעיקר מתחום הקומדיה.
טוויסט קומי לסדרה הזו הוא דווקא רעיון טוב, שלא בהכרח יבטל את הרצינות שלה, אבל גם צ'ארלי ברוקר כתב כמה דברים מצחיקים, והוא יכול לעשות את הטוויסט הקומי הזה טוב יותר, כנראה. ג'ונס ושור, לעומת זאת, הם אמנם יוצרים שאני מחבב במיוחד, אבל אני בספק אם הם מתאימים לכתוב פרק של הסדרה הזו. מייקל שור כתב כמעט ורק קומדיה בסגנון "אמריקאי" מאוד והתכנים שלו הם כמעט תמיד אופטימיים למדיי ("ברוקלין 99", "מחלקת גנים ונוף"), וראשידה ג'ונס היא בכלל שחקנית, ויש לה קרדיטים ספורים בלבד על תסריטים. ברוקר עדיין יפקח ויערוך את התסריט, כי הוא ה"שואוראנר", אבל העובדה שהתסריטאים הראשיים של הפרק הם אלו עדיין מאכזבת אותי.

תמונה מהפרק הראשון ("san junipero")

[*]

די ברור שחלק נכבד מהפרק יתרחש בשנות ה-80, ואני ממש בעד. עד עכשיו, הסדרה התרחשה אך ורק בעתיד הלא רחוק או בהווה אלטרנטיבי, אבל כשהסדרה כסדרת אנתולוגיה מתקבעת על הרעיון של עשור או שני עשורים בלבד, היא רק מגבילה את עצמה. פרק שמתרחש בחלקו או כולו בשנות ה-80 הוא רעיון מרתק בעיניי, ובידיים של יוצר מוכשר כמו צ'ארלי ברוקר ברור לחלוטין שלפרק יהיה גם מה להגיד על הזמן שלנו, בעזרת אירועים שמתרחשים בזמן אחר.

ולקינוח: טיזר מהעונה השנייה והמצופה של הסדרה "נרקוס" של נטפליקס שתעסוק במרדף אחר פבלו אסקובר

יוחאי גורלי - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
1למה הם הורסים את מראה שחורה? אני מעדיף שלושה פרקים מדהימים, כתובים מבוימים ומשוחקים מעולה, ומעלים שאלות חשובות על החברה שלנו, מאשר 12 פרקים בינוניים. מה גם שמאיך שזה נראה, הופכים את זה לקומדיה קלילה, מה שהכי לא קשור לסדרה הזו. התאכזבתי יעקב (17) | 25/08/2016 19:30:34
רלוונטי
חץ מראה שחורה (עמוד סדרה)
אין מאמרים מחודש אוגוסט
 
חיפוש בארכיון 2016
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט