אחרי קידום בלתי פוסק שהגדיר את הסדרה כאירוע טלוויזיוני חשוב וכפרויקט חייו של הבמאי מרטין סקורסזה והתסריטאי טרנס וינטר, שיצרו יחד גם את "אימפריית הפשע", עלתה ביום ב' ב-"YES" (במקביל לשידור בארה"ב) "ויניל". הסדרה עוקבת ריצ'י פינסטרה, מנהל חברת תקליטים, שכבר בפרק הפתיחה מנסה למכור את חברתו המדשדשת לגרמנים ועל הדרך להציל את עצמו מהתמכרויות שמלוות את העבודה - סקס, סמים ורוקנרול (וגם אלכוהול). אך ככל שאנחנו מתקדמים עולה השאלה האם הוא באמת רוצה למכור את מפעל חייו?
הבעיה העיקרית של הפרק הראשון היא קודם כל האורך שלו. קרוב לשעתיים נמשך פרק הפתיחה של "ויניל" שהופך מהר מאוד למעייף. הבחירה לפתוח את הסדרה עם פרק באורך כזה היא פשוט לא מוצלחת וכולי תקווה שלא נראה דבר כזה בעתיד. המדיום הטלוויזיוני פשוט לא מתאים לסדרות באורך הזה. מה שהופך את השעתיים האלה לכה מעייפות היא העובדה ששום דבר חדשני או מעניין לא קורה. נכון, חלק מהסצנות נראות נפלא (בכל זאת מדובר בסקורסזה), אבל שוב דבר לא מרגיש חדשני וכזה שמתאים לרמה שגם HBO וגם סקורסזה הרגילו אותנו אליה.
[*]
הבעיה האחרת היא הכתיבה – הן ברמת הדיאלוג והן ברמת העלילה והדמויות. חלק מהדמויות מאוד קלישאתיות. כך למשל ג'ייני ויין (ג'ונו טמפל), שמגלמת את הצעירה המוכשרת שמנסה להוכיח שמגיע לה יותר, וכבר בפרק הפתיחה מתחברת לקיפ סטיבנס (ג'יימס ג'אגר, הבן של) שהוא האמן המיוסר והמוכשר שאף אחד לא מבין. לא קשה לראות לאן זה ילך- ג'ייני תגלה אותו, הוא יהפוך לסיפור הצלחה והיא תקבל את ההכרה (לפחות עד שהסמים ידפקו אותו). גם ברמת הדיאלוגים "ויניל" לא מספקת את הסחורה, כאשר רוב הדיאלוגים שטוחים וקלישאתיים יתר על המידה.
בצד החיובי ניתן לציין את השחקנים בראשות זוכה פרס ה"אמי" בובי קנווייל ("אנט-מן, "אימפריית הפשע") שעושה עבודה מעולה בתפקיד הראשי. קנווייל מעצב את הדמות המעניינת היחידה עד כה בסדרה ועם כמה רגעים גדולים כבר בפרק הפתיחה לא יהיה קשר להמר שהוא יככב גם באמי הבא. גם השחקנים האחרים עושים עבודה טובה אך לצערם הדמויות שהם מגלמים לא מספיק מעניינות.
רוב העניין בפרק הראשון מתנקז דווקא בסצנות המוזיקליות – ההופעה של "הנסטי ביטז" וההופעה בה מגלה ריצ'י את לסטר גריימס בבר מבוצעות באופן מצוין. בכלל – הפסקול עצמו ובעיקר הדרך שמשתמשים בו ב"ויניל" הוא הכוח הגדול של הסדרה כרגע.
פרק הבכורה של "ויניל" מלא בבעיות ולא מספיק מרתק אך עדיין ניתן לראות את הפוטנציאל של הסדרה הזו להתפוצץ – סקורסזה, הנושא המעניין ובעיקר השחקנים יכולים להפוך את "ויניל" לאירוע טלוויזיוני גדול כמו ש-HBO הבטיחו לנו אך בשביל זה חייבים לראות קודם כל שיפור בכתיבה. בכל מקרה בין אם היא תשתפר או לא – העובדה שמדובר ב-HBO ובאחד הבמאים המוערכים בעולם (שישמש במשך מרבית פרקי הסדרה כמפיק ולא כבמאי) יחד עם הנושא שמושך אליו קהל רחב, יהפכו את "ויניל" למצליחה, גם היא לא תעמוד בסטנדרטים המצופים.