ארבעה עשורים אחרי הסרט הראשון ו-30 שנה אחרי השלישי והאחרון, אדי מרפי חוזר בדמות השוטר אקסל פולי בסרט הרביעי בסדרה שמגיע ישירות לענקית הסטרימינג. עדיאל קורן על סרט שמספק מנת נוסטלגיה חסרת דאגות, אך נופל בין הכיסאות והופך לעוד מוצר נטפליקס שנשכח במהרה
יותר מארבעה עשורים לאחר גילומו האייקוני של אקסל פולי בסרט "השוטר מבוורלי הילס", אדי מרפי שב לדמות שהפכה אותו לכוכב בסרט הרביעי בסדרה בבימויו של מארק מולוי, "השוטר מבוורלי הילס: אקסל פולי". הסרט המקורי זכה להצלחה אדירה בבתי הקולנוע, והפך לאחד משוברי הקופות הגדולים של אותה השנה. אחריו יצאו בסדרה עוד שני סרטים הממשיכים את הסיפור, אך אף אחד מהם לא מצליח להמשיך את הצלחת הסרט הראשון. הסרט הרביעי לא מנסה את מזלו על המסך הגדול ומופץ ישירות בענקית הסטרימינג נטפליקס. עם צאתו לא ברור מה הוא מנסה להשיג - קריצה נוסטלגית לעבר או ניסיון החייאה לסדרת סרטים שהולכת ונשכחת.
מרפי ניסה להתחיל את הפרויקט לסרט חדש בסדרה עוד בתחילת שנות ה-2000, והתמודד עם מספר לא קטן של מכשולים ודחיות. הכוכב הביע רצון לשמר את רוח הסרטים המקוריים תוך הבאת אלמנטים חדשים שיתאימו לקהל המודרני. המפיקים והאולפנים התלבטו בנוגע לתסריט ולכיוון שאליו הסרט צריך ללכת מתוך מטרה למצוא את האיזון בין נוסטלגיה לחדשנות. במאי הפרסומות האוסטרלי מארק מולוי נבחר להוביל את הפרויקט. הצילומים נערכו בלוקיישנים שונים בלוס אנג'לס ובדטרויט, במטרה לשחזר את האווירה האותנטית של הסרטים הקודמים.
הבלש אקסל פולי (מרפי) חוזר לבוורלי הילס כאשר הוא מקבל שיחת מצוקה ממכרו הוותיק, בילי רוזווד (ג'אדג' ריינולגס). בילי מגלה לאקסל שבתו, ג'יין (טיילור פייג'), עומדת בפני סכנה קרובה ומקבלת איומים על חייה. ג'יין, עורכת דין צעירה שמתמודדת עם בעיות לא פתורות עם אביה, מחליטה במפתיע להגן על נאשם פלילי שהואשם ברצח שוטר. אקסל וג'יין, משלבים כוחות עם בובי (ג'וזף גורדון-לויט), בלש נמרץ וצעיר. יחד הם יוצאים למסע מאתגר ומפרך לחפש צדק ולחשוף קונספירציה מסתורית.
פתיחת הסרט מצליחה לתעתע ולשבות את הצופים בחוויה נוסטלגית באמצעות הפסקול הכובש וכיוון העלילה המבטיח, אך עד מהרה הבועה מתנפצת כשהסרט הולך לכיוון מאוד ברור והסרט מתדרדר לשטאנץ הקבוע ללא עומק או התפתחות מסוימת. החזרתיות הזו מעלה בעיקר את השאלה מה הסרט מנסה להשיג מלבד תחושת הנוסטלגיה, כשהוא חוזר על נוסחאות ישנות ולעוסות ולא מתכוון להגיע להתפתחות מעניינת בדמויות או בעלילה.
מעבר לקריצה נוסטלגית הסרט לא מציע הרבה, קטעי האקשן אמנם טובים יחסית לסרטים הקודמים אך מרגישים מיושנים מדי. אדי מרפי שהוכיח לנו שהוא יכול להפוך לאקסל פולי מתוך שינה, לוקח צעד אחורה ובסרט הזה הוא מתמתן יותר ומחייך פחות, הוא עדיין מצליח להריץ דאחקות על הסובבים אותו אך לא כמו בעבר. חברי הקאסט המקוריים נותנים לגילם להשפיע ומבצעים את תפקידיהם מתוך חובה מסוימת ולא מתוך זיקה או התלהבות.
כדי להחיות את הסיפור ולהפוך אותו מאקשן מלא באנשים מבוגרים לסיפור עם נשמה, נוסף הסיפור המשפחתי שנוכח בסרט. אקסל ובתו נלחמים בפשע תוך כדי שהם מנסים לגשר על הפערים שנוצרו לאורך השנים ולכפר על הזנחת העבר. הבעיה שהסיפור המשפחתי מרגיש חסר קצב עקבי, הוא מדלג על שלבי התפתחות משמעותיים לטובת קידום מהיר של העלילה.
המהות של הסרט נעוצה בתחושה הנוסטלגית של שנות ה-80, תקופה שבה החיים הרגישו חסרי דאגות יחסית להיום. "השוטר בבוורלי הילס: אקסל פולי" שואף להחזיר אותנו לאותה תחושה חסרת דאגות שהייתה אז, ולו לכמה שעות. הבעיה מתחילה ונגמרת בכך שזה הדבר היחידי שהסרט מצליח לעשות, כאשר בכל שאר האלמנטים הוא נופל בין הכיסאות והופך לעוד סרט נטפליקס שנשכח במהרה.
"השוטר מבוורלי הילס: אקסל פולי" זמין לצפייה בנטפליקס.
לביקורות סרטים נוספות >>
לחצו כאן