חדשות טלוויזיה / סדרות

היו זמנים: הפרקים הטובים ביותר של "משחקי הכס"

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
הסדרה שהביאה לנו את העיבוד ל"שיר של אש ושל קרח" למסכי הטלוויזיה ברחבי העולם, והפכה לסדרה ששברה שיאי צפייה הסתיימה בקול ענות חלושה ולאכזבת רבים מהמעריצים. רגע אחרי שירת הברבור, נזכרנו בחמישה פרקים טובים יותר מפרק הסיום שתוכלו לקרוא ולהתרפק על הזכרונות מהם
עונה 2, פרק 9 - בלאקווטר

אחד הפרקים האהובים עליי, הוא גם אחת מהפקות הלחימה הגרנדיוזית שנעשו במהלכה. סטאניס באראתיאון הטוען לכס המלכות, בדרכו למעלה המלך בטוח בניצחונו. טיריון מודאג מאוד מהמלחמה הצפויה ומהפסד שיהיה על ראשו במידה וסטאניס יצליח לחדור את חומות העיר ויגיע לכס המלכות. ואריז דואג לתדרך את טיריון בטרם הקרב מתחיל, ומספר לו על האש הירוקה במרתפי מעלה המלך. ג'ופרי מתעלל בסאנסה באומרו כי יום אחד חרבו תהרוג את רוב סטארק, כי הוא בוגד כמו אביה.

אחת הטעויות הקריטיות שסאנסה עושה בפרק הזה, היא כאשר היא מסרבת לכלב הציד המציע לה לברוח איתו חזרה לווינטרפל, ומעדיפה לנסות את מזלה במעלה המלך. הלחימה נגד סטאניס מתוחה מאוד, וטיריון מצליח בעורמה לעשות שימוש באש הירוקה נגד צי הספינות של סטאניס. בקרב הזה הוא חוטף את הצלקת הגדולה על פניו, אבל גם מגן על העיר וכס המלכות באומץ רב. אחד הקרבות המפתיעים והמוצלחים שנעשו ב"משחקי הכס".



עונה 6, פרק 5 - תחזיק את הדלת

הפרק בו אנו מגלים את סודו של אחד מהענקים הכי חביבים על המסך - הודור. סאנסה נפגשת שוב עם אצבעון, היא לא בוטחת בו ומראה לו זאת. הוא מנסה ליצור חיץ בינה לבין ג'ון בטענה שלא מדובר בצבאה, שלה אלא של אחיה למחצה. האחים גרייג'וי מציגים חזית מאוחדת מול הצבא, ומכתירים את יארה כשליטה של איי הברזל. בראן באחת ממסעותיו בזמן, מגלה שילדי היער יצרו את המהלכים הלבנים. הוא מתעמת איתם במערה, והם אומרים לו שרצו להגן על עצמם מפניו ומבני האדם בכלל. מאוחר יותר הוא חוזר לאותו מיקום ומגלה שצבא המתים כולו מביט בו וקם להורגו.

העורב בעל שלוש העיניים מזהיר אותם שהמהלכים הלבנים בדרך. בראן, מירה והודור בורחים מהר לפתח השני של המערה, מירה סוחבת את בראן וצועקת לעבר הודור HOLD THE DOOR וכך הודור ממאן לזוז מהדלת גם כשצבא המתים קורע את גופו, כדי להציל את חבריו. בסצינה קורעת לב בראן מביט בנער הודור מקבל התקף בעבר שבו מילותיו התגבשו לכדי הודור. ללא ספק אחד מהפרקים הכי עצובים ומוצלחים בסדרה.

עונה 6, פרק 9 - קרב הממזרים

במאי הקרבות הנפלא של "משחקי הכס" מיגל סאפוצ'ניק, הביא לסדרה את הקרב הבלתי נשכח שאולי אי פעם נעשה בטלוויזיה - קרב הממזרים. ג'ון סנואו נגד רמזי בולטון, ראש בראש. מדובר שוב בקווי עלילה שראינו בעבר, בה לפנינו מלחמה בלתי אפשרית והצלה של הרגע האחרון. למרות זאת, הקרב עצמו מצולם ומורכב כמחזה מרהיב של ההפקה.

בזכות הצילום והעריכה, אנו מקבלים זווית ראייה של הלוחמים ובעיקר של ג'ון סנואו, ומרגישים שאנו יחד איתו בשדה הקרב. כך כאשר נערמים המתים במעגל גדול של סוסים וחיילים, אנחנו מאבדים את התקווה עבור הגיבור המרכזי שלנו. הפרק מייצר את האימה הכי גדולה שנראתה על המסך עד אותה נקודה, וכמובן שיא השיאים של הפרק - מותו הנחוץ של רמזי בולטון על ידי הכלבים שלו ובנקמתה של סאנסה.



עונה 1, פרק 9 - ביילור

הפרק שבו צופי הסדרה (לפחות אלו שלא קראו את הספרים) החלו להבין שהסדרה הזו אינה כלל מה שראו קודם על המסך. בזמן שנד סטארק יושב בחשיכת המרתף שבוי על ידי המלך ג'ופרי, במעלה המלך ואריז ואצבעון זוממים ומלחששים לאם המלכה. חאליסי אי שם במדבר סועדת את חאל דרוגו שנפצע קשה בקרב על הנהגת השבט. היא מבינה שדרוגו לא יחיה זמן רב ולאחר מותו אין מי שיגן עליה עוד ושהלוחמים האחרים כבר מתחילים להריח דם. טיריון מקבל מאביו תפקיד בשדה הקרב, כזה שאינו תואם כלל את מידותיו, ומנסה להבין איך הוא יוצא חי מהמשימה.

אבל כמובן שגולת הכותרת שמכתירה את הפרק הזה למוצלח כל כך, היא ההוצאה להורג של נד סטארק. לאחר שגידלו אותו במהלך כל העונה הראשונה כדמות ערכית, הוא מוצא להורג על ידי ילד סאדיסטי על כס המלכות, זאת לאחר שהוא מודה בבגידה שאינו ביצע. הרגע הזה מביא את הצופים להבנה עמוקה שאף דמות לא חסינה ממוות ב"משחקי הכס", ויחד עם מותו נלקחים מאיתנו גם ערכי המוסר והצדק בסדרה.

עונה 3, פרק 9 - גשמי קאסטמיר

אחד הפרקים הכי מפתיעים (עבור מי שלא קרא את הספרים) בסדרה. הפרק המהווה אחת מנקודות התפנית הכי חשובות בסדרה. רוב סטארק מתכנן יחד עם אמו את סיפוח קסטלי רוק של וולטר פריי לצבאו. פריי, שנבגד על ידי רוב כאשר הוא חזר בו מהבטחתו לשאת את אחת מבנותיו, מתקבל בברכה על ידי לורד פריי יחד עם אנשיו. רוב מתנצל בפני הלורד, והוא מקבל את התנצלותו. בזמן הזה ג'ון, שחי כבר תקופה עם הפראים, התאהב בייגריט. הוא מועמד על ידם למבחן, והם מבקשים שיהרוג את אחד מהעורבים הזקנים של החומה הגדולה, ג'ון מהסס וייגריט עושה זאת במקומו. משבר האמון בין השניים מתחיל בנקודה זו, כאשר הוא בורח ומשאיר אותה מאחור.

חאליסי עומדת בפני כיבוש עיר נוספת בדרכה, ויחד עם צבא הבלתי טמאים, הם משחררים את העבדים בה. הפרק מסתיים כמובן באחת הסצינות הכי משמעותיות ב"משחקי הכס" - חתונת הדמים. בזמן שרוב סטארק וצבאו סועדים את ליבם בטירתו של וולטר פריי הזקן, אנשיו זוממים בהצלחה וטובחים בכלל הסועדים ושולחים את ברכתם של הלאניסטרים, באחת מהסצינות הכי מדממות, ומפתיעות. כך אנו נפרדים משני סטארקים נוספים - רוב וקייתלין בפרק אחד קורע לב. כל זאת בזמן שאריה נמצאת רגע אחד מלהגיע אליהם בפתח הטירה. ללא ספק נקודת מפנה שהציבה רף גבוה מאוד עבור הסדרה כולה.

שרון טהר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית אמיליה קלארק
 
חיפוש בארכיון 2015
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט