בלתי נשכחים ביקורת סרט

The Expendables Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "בלתי נשכחים":
"כסאח קלאסי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Expendables
משחק סילבסטר סטאלון, ג'ייסון סטטהם, ג'ט לי, דולף לונדגרן, מיקי רורק, ברוס וויליס, סטיב אוסטין, טרי קרוס, רנדי קוטור, ארנולד שוורצנגר במאי/ת סילבסטר סטאלון  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לבלתי נשכחים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"כסאח קלאסי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע76.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די18.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סילבסטר סטאלון ממשיך עם הקאמבק שלו. אחרי ההצלחה הביקורתית והכלכלית עם "רוקי בלבואה" ב 2006 וההצלחה החלקית אך מאוד מבדרת, "ג'ון רמבו" מ-2008, שתי הדמויות הקלאסיות שמיתגו אותו ככוכב סרטי הפעולה הבלתי מעורער של שנות השמונים, סטאלון מחליט לקבץ בסרט אחד כוכבי פעולה ותיקים פחות או יותר, כאלו שהתחילו איתו את הקריירה או כאלו שהתחילו את הקריירה לפני עשור. ביניהם ג'ייסון סטטהם שמככב בסרטי הפעולה המצליחים "המשלח" ו"קראנק", או ותיקים כמוהו פחות או יותר, כמו ג'ט לי, דולף לונדגרן, מיקי רורק, אריק רוברטס ואפילו הופעות אורח של ברוס וויליס וארנולד שוורצנגר.ז'אן קלוד ואן דאם וויתר על התענוג (טעות שלו) וסטיבן סיגל שאותו נראה בקרוב בסרט החדש של רוברטו רודריגז וויתר בגלל סכסוך עתיק יומין עם אחד ממפיקי הסרט. השניים חסרים כי מדובר בסרט פעולה קלאסי המזכיר את הזבלונים המשעשעים שסטלון, סיגל, ואן דאם וחבריהם המוכרים והלא מוכרים שיחקו בהם ועדיין משחקים בהם. העלילה ממוחזרת מאלפי סרטים זהים שנוצרו בתחילת שנות השמונים והיום מיוצרים בעיקר לערוצי סרטי פעולה או לערוצי VOD. ההבדל היחיד הוא שכאן יש התאחדות מרשימה של מיטב הכוכבים של פעם, וגם הושקע כסף בפעלולים.
העלילה עוקבת אחרי חבורה של שכירי חרב יוצאים לדרום אמריקה כשמשימתם היא להפיל דיקטטור אכזרי. הם מסתבכים בקנוניה של אמריקאי מושחת שפרש מה CIA לטובת עולם הסמים הדרום אמריקני ובעצם מימן את הפעילות של הדיקטטור שמבין מאוחר מדי שהוא בסך הכול בובה על חוט. יש גם שחקנית מכסיקנית איומה ומגוחכת כבתו של הדיקטטור שהלוחמים מנסים לעזור לה. ומי שמתגעגע לקורדילה צ'ייס מ"באפי" ו"אנג'ל" בסרט הקולנוע הגדול הראשון שלה, היא בתפקיד קטן של אשה מוכה וסוג של זבל לבן.העלילה לא ממש חשובה, אלא בעיקר קטעי הפעולה וכשיש כאלה הם עשויים היטב. הסרט מאוד מודע לעצמו ואף נהנה לעשות מעצמו צחוק. השחקנים כולם טובים, אפילו דולף לונדגרן. מיקי רורק מצליח להפוך טקסט קיטשי ושבלוני למרגש בזכות כשרונו וסטלון השרירי להחריד נראה כמו קריקטורה במיוחד בגלל שהגבות שלו פשוט מרוטות ומסודרות יתר על המידה. הסצנה הקומית המשעשעת שבה וויליס, סטלון ושוורצנגר מופיעים יחד פשוט מקסימה ואף הצליחה לרגש אותי כמי שגדל על סרטי הפעולה בכיכובם ותמיד חלם לראותם יחד באותה הסצנה.
"בלתי נשכחים" הוא לא הסרט הטוב ביותר שתראו הקיץ אבל כנוסטלגיה ובידור קולנועי מיושן קלאסי, הוא כמו פשע אסור. ברור לך שהסרט הזה נטול תסריט רציני, המשחק לא יהיה משהו, הפעלולים הם בעיקר פיצוצים, יריות ומרדפים מהסוג של פעם אבל עדיין תהנו ממנו מאוד. סטאלון הפך לכוכב קולנוע לא רק בגלל המכות בסרטיו, אלא בגלל שהוא תמיד הצליח לטעון את הדמויות שהוא גילם ברגש, ויש המון רגש בסרט המיושן הזה. כאשר מחברים אליו את רגשות הנוסטלגיה ואת הכיף שהפעולה מספקת במשך 103 הדקות, מדובר במוצר צריכה מעורר נוסטלגיה לא רע בכלל.
בלתי נשכחים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: aloncoolגיל: 2021/12/2014 20:25:44
9/10אייקון ציון
אהבתי את הסרט מאוד לא אהבתי מרביצים לבחורה שם
שם: עמית אוקניןגיל: 1413/08/2012 11:04:26
10/10אייקון ציון
בלתי נשכחים....איזה סרט נפלא,פשוט נפלא. כל כך הרבה צדדים חיוביים יש לסרט הזה,שאני זוכר שב2010 הלכתי לראות עם אבא שלי אותו בקולנוע ולא כתבתי ביקורת , אני זוכר שאמור לבוא גם השני עכשיו בדרך , פשוט סרט מדהים ומופלא מלא אקשן מתח קומדיה הנאה וזה סרט מדהים!
שם: חסויגיל: 1406/03/2012 20:25:50
8/10אייקון ציון
הסרט עוסק בקבוצה של רוצחים שכירים המקבלים משימה מברוס וויליס להפיל שלטון דיקטטורי. בסך הכל סרט כיף עם הרבה מכות, אלימות ופיצוצים. מומלץ לחובבי הז'אנר .
קישורים
חץ בלתי נשכחים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.9ציון מבקרים5 / 3.5
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20234דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט