משחק הוגן ביקורת סרט

Fair Game Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "משחק הוגן":
"ווטס מעולה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Fair Game
משחק נעמי ווטס, שון פן, סם שפרד, טיי בורל, נוח אמריך, לירז צ'רזי במאי/ת דאג לימן  
דרמה
ביקורת סרט למשחק הוגן מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"ווטס מעולה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע55.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די25.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות18.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"משחק הוגן" הוא סיפורה האמיתי של ואלרי פלאם – סוכנת סמויה ובכירה של ה CIA שאנשי הבית הלבן תחת משטרו המפוקפק של ג'ורג בוש החליטו לחשוף את זהותה האמיתית ובכך לסכן את חייה ואת חיי הסובבים אותה. הם עושים זאת לאחר שבעלה ג'וזף ווילסון, דיפלומט בכיר במשרד החוץ כותב מאמר המוכיח שממשלת בוש ידעה שאין נשק גרעיני בעירק והטעתה את המודיעין האמריקאי כדי להצדיק את הפלישה אחרי אסון התאומים.השערורייה שעוררה רעש רב בתקשורת העולמית ופגעה באופן אנוש בבית הלבן, אקטואלית במיוחד גם לימינו ולארצנו. אנשי הבית הלבן בתקופת בוש הבן, סברו שאם הם יאיימו וישליטו שלטון טרור כלפי המתנגדים להם הטוענים נגדם ישתקו. ממשלת ישראל תחת שלטון נתניהו משתמשת בטקטיקות הפחדה וטרור זהות בימים אלו כלפי אנשי התאטרון והקולנוע כדי שאלו לא יצרו סרטים והצגות הנוגדות את דעותיהם הפוליטיות. לימור לבנת שרת התרבות אף מאיימת לפגוע בתקציבי התאטראות השונים אם יעבידו בהם אמנים שיסרבו להופיע בשטחים.
סיפורה של פלאם הוא קריטי למדינתנו שנחשבת לדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. זהו סיפור על פוליטיקאים ששכחו שהם משרתים את הציבור ולא ההפך. פוליטיקאים שהיו מוכנים להקריב את חייה של סוכנת חשאית, בני משפחתה וחבריה כדי לנקום בגלל שבעלה חשף את השקר שהוביל למלחמה הרצחנית בעירק שעלתה לאמריקאים במחיר דמים כבד במיוחד. פוליטיקאים שיעשו הכול כדי לפגוע במתנגדים להם גם אם הם אמריקאים וסכנו את חייהם תוך כדי שרות המדינה.נעמי ווטס המגלמת את פלאם מעולה וראויה למועמדות לאוסקר. המשחק שלה מינימליסטי, צנוע ומרשים. היא מעניקה משקל נגד מול משחקו הבומבסטי של שון פן המגלם את ווילסון חובב הנאומים. התסריט עצמו שנכתב על ידי גז בוטרוורט וג'ון הנרי בוטרוורט כתוב היטב אך לא יותר מזה. הבעיה המרכזית בסרט היא דווקא הבימוי של דאג ליימן. הבמאי של "זהות כפולה", "מר וגברת סמית" ו"ג'אמפר" שכח שלא מדובר בסרט פעולה אלא בדרמה פוליטית והמצלמה שלו לא מפסיקה לנוח לרגע כאילו מדובר בסרט עמוס פעלולים.
אם ליימן היה מבין מה הוא מביים ולא מנסה ליצור מתח גם כשהוא לא קיים בסצנה, אלא מתמקד בשחקנים ובתסריט ומשרת אותם, הסרט היה יכול להיות הרבה אבל הרבה יותר טוב. "משחק הוגן" הוא סרט טוב בעיקר בגלל התסריט המקצועי וצוות השחקנים המעולה ובראשן פן בתפקיד כריזמטי סוחף ונעמי ווטס שיוצרת בעדינות דמות מרתקת הנקרעת בין הנאמנות שלה למקצוע לצורך לצאת נגד נשיא המדינה ועובדיו שהחליטו להעלות אותה קורבן."משחק הוגן" הוא סרט שכדאי וחשוב לראות בגלל הנושא והרעיונות שהוא מעלה, רק חבל שהוא לא יצירה קולנועית טובה יותר.
משחק הוגן - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: zuffגיל: 5119/08/2015 03:44:45
6/10אייקון ציון
סרט אמריקאי טיפוסי. מעניין למי שרוצה להכיר חלקים פחות מפורסמים מ- "מלחמת המפרץ 2" אבל העלילה מתפתחת יותר מדי "לפי החוקים" של הוליווד מה שקצת משעמם.
שם: יוניתגיל: 3104/01/2011 09:35:22
10/10אייקון ציון
מצויין,מצויין, מצויין!! סרט זורם, מרתק, מותח והכי מטורף זה שמסתבר שהוא מבוסס על סיפור אמיתי שלא היה חשוף לתקשורת בארץ. סרט מהנה מאד שמשאיר גם מחשבות אחריו.... מומלץ מאד
שם: יובל טריסטרגיל: 5125/12/2010 10:28:14
6/10אייקון ציון
הפעם אכתוב רק במספר מילים,כי פעמיים כתבתי בהרחבה-ושתי הביקורות נמחקו ע"י האתר כי הוא היה פתוח זמן רב מדי !... סרט בינוני ואפילו קצת מציק עם החוסר תכליתיות שלו-פוטנציאל לא ממומש של הנושא והרקע,ודליל באירועים מרתקים,וזאת אל אף המשחק הטוב של נעמי ווטס ושון פן(וקצת לירז צ'רכי שלנו...).
קישורים
חץ משחק הוגן (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט