קטפיש ביקורת סרט

Catfish Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "קטפיש":
"מותח ומרגש"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Catfish
משחק יניב שולמן, אריאל שולמן, הנרי ג'וסט, אנג'לה ווסלמן פירס במאי/ת אריאל שולמן, הנרי ג'וסט  
תיעודי
ביקורת סרט לקטפיש מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מותח ומרגש"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע35.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די48.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות16.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ניב ואריאל שולמן וחברם הנרי ג'וסט לא דמיינו לעצמם שהסרט התיעודי הקטן שהם יצרו בעלות 30 אלף דולר יהפוך לשיחת היום בפסטיבל סאנדנס 2010, ויופץ על ידי Rogue Pictures שבין היתר אחראים על סרטים הוליוודים גדולים כמו "עונת המכשפה", "סקייליין" ו "ללא גבולות". לא פלא שהסרט דל התקציב נקנה להפצה על ידי חברה שיודעת למשוך קהל צעיר חובב סרטי אימה ומתח אל בתי הקולנוע. "קטפיש" הוא בעצם יצירה עכשווית על דור הפייסבוק אפילו יותר משובר הקופות "הרשת החברתית"."קטפיש" הוא סרט תיעודי המתחיל כדרמה רומנטית על אנשים שנוצר ביניהם קשר דרך הרשת החברתית, שהופך לסרט מתח עם מוטיבים של סרט אימה בסגנון "פרויקט המכשפה מבלייר" ומסתיים בצורה בלתי צפויה לחלוטין שעלולה לגרום לכם לנגב כמה דמעות בלתי צפויות. המסע הרגשי והכל כך חכם שהסרט הזה מעביר את הצופים הוא חשיפה של פיסת מציאות הזויה לחלוטין. מסוג הידיעות שאנחנו קוראים באתרי החדשות או בעיתונות על אנשים שפגשו אנשים אחרים דרך האינטרנט והתוצאה הטראגית (רצח/אונס/חטיפה) או המשמחת (חתונה/סיפור אהבה).
הסיפור של הסרט וההתרחשויות המתחוללות על גבי המסך כל כך מטורפות שכאשר צופים בסרט פשוט אי אפשר להאמין שמדובר בסרט תיעודי, התחושה המיידית היא כאילו הוא נכתב על ידי תסריטאי גאון ולא על ידי המציאות עצמה, אבל כפי שאנחנו יודעים היטב המציאות חזקה יותר מכל מוח מעוות או מבריק של תסריטאי הוליוודי צעיר. אז כשהולכים לצפות בסרט אפשר לבחור להאמין לשלושת היוצרים שטוענים שמדובר בסרט תיעודי לחלוטין ואין בו שום דבר מבוים מראש או להטיל ספק באמינות ההתרחשויות כמו מורגן ספרלוק, במאי וכוכב הסרט הדוקומנטרי "לאכול בגדול" שטוען שלדעתו הכל זיוף אחד גדול.התוצאה, בין אם מדובר ביצירה תיעודית אמיתית או מזויפת, עדיין חזקה ובלתי נשכחת. "קטפיש" הוא מסוג הסרטים שכיף לראותם כי הם לא רק מותחים הם גם מעוררים שאלות רבות ואחרי הצפייה בסרט תרצו לשבת עם חבריכם על כוס בירה ולדון בו כמה שיותר לעומק. אין הרבה צעירים שלא מתידדים ואפילו יוצאים לדייטים עם צעירים אחרים דרך האינטרנט. "קטפיש" הוא לא "אמון", הסרט האיום של דיוויד שווימר שהיה מוצר טלוויזיוני מיושן שבעיקר זועק "אינטרנט זה רע". "קטפיש" הוא סרט מורכב ומרתק.
ניב שולמן הוא צלם ניו יורקי צעיר, בן 24 הוא מתיידד עם אבי פירס, ילדת פלא וציירת בת שמונה מאישפמינג שבמדינת מישיגן, ששולחת לו ציור של אחת מתמונותיו. השניים הופכים לחברים ברשת הפייסבוק ובמהרה ניב הופך לחבר פייסבוק גם של בני משפחתה. הוא אפילו מתאהב באחותה, מייגן. אבל מערכת היחסים האינטרנטית עולה על שרטון כאשר ניב מתחיל לחשוד שמשהו מאוד לא בסדר. הוא, אחיו וחברם מחליטים להגיע למישיגן ולהתעמת עם מייגן ובני משפחתה. התוצאה בלתי צפויה.אפשר לטעון שמדובר בעוד אחד מאותם סרטים שעוסקים בסכנות הגלומות באינטרנט וברשתות החברתיות, אבל יותר מכל זהו סרט על בדידות ניכור. בעולם שבו אנשים יכולים להשאר בביתם ולנהל מערכות יחסים עם עשרות אנשים אחרים מבלי שבאמת יכירו אותם. כמו המון אנשים צעירים גם גיבורי הסרט חיים בעולם וירטואלי, בלי מגע אנוש. זהו סרט על אנשים בודדים חצי מתים, שיעשו הכל כדי להרגיש חיים, והדרך היחידה לקיום שלהם היא בריחה לתוך הרשתות החברתיות. "קטפיש" הוא סרט מותח, עכשווי ובעיקר יש בו עצב גדול ועשייה קולנועית מופלאה.
קטפיש - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עגיל: 3012/07/2013 17:42:29
8/10אייקון ציון
השאיר אותי בהלם קל. קשה להתנער מהמחשבה מאחורי הסיפור הזה (למרות כל הטענות על זיוף). מראה על המון צדדים בחיינו בעת הזו, כאשר העולם סובב סביב הרשת החברתית ומושפע ממנו כ"כ. בהחלט מפתיע, ומומלץ.
שם: דב ישראליגיל: 3717/02/2013 11:55:28
8/10אייקון ציון
Catfish צלם ניו יורקי אליו שלחה ילדה בת שמונה ציור עפ"י אחד מצילומיו,זה מוביל לקשר מיוחד שנוצר עם המשפחה של הילדה,הוא אפילו מתאהב באחותה הבכירה שמפלרטטת אתו באופן שאינו משתמע לשני פנים,אבל לאט הוא מתחיל לחשוד שמשהו מאוד לא כשר מתחולל...סרט שעוסק בסכנות הגלומות באינטרנט וברשתות החברתיות,סרט מעניין מאוד שצריך לראות כדי להאמין שדברים כאלו יכולים להתקיים במציאות.
שם: הדס דבירגיל: 3721/12/2011 10:03:43
10/10אייקון ציון
סרט מעולה האיר את עיני בכל מה שקשור לפייסבוק ולרשת החברתית , רוצו לראות
קישורים
חץ קטפיש (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי תיעודי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.9ציון מבקרים5 / 3.5
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20234דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט