החבובות ביקורת סרט

The Muppets Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "החבובות":
"נוסטלגיה קסומה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Muppets
משחק ג'ייסון סיגל, איימי אדאמס, כריס קופר, זאק גליפינקיס, אמילי בלאנט, מילה קוניס, סלינה גומז, ניל פטריק האריס, ג'ק בלאק, קאתי פרי, בילי קריסטל, וופי גולדברג, ריקי ג'רביס, ג'ון קרסינסקי במאי/ת ג'יימס בובין  
קומדיה
ביקורת סרט להחבובות מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"נוסטלגיה קסומה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע83.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די11.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אחרי שצפינו בטריילרים משעשעים ומודעים לעצמם, הגיע רגע האמת והחשש הקל התפוגג במהירות כי "החבובות" הוא פשוט אחד הסרטים המקסימים של השנה החולפת. החיוך לא יורד מהפנים מתחילתו עד סופו. על כך יש להגיד תודה לג'ייסון סיגל ושותפו לכתיבה ניקולס סטולר שהחזירו עטרה ליושנה. השניים אחראים לקאמבק הקולנועי הגדול של השנה - החזרתם של "החבובות" אל המסך הגדול ואל תודעת הצופים בראשית המאה ה-21. זוהי משימה לא קלה להחזיר למסך את יצירי דימיונו של ג'ים הנסון, כוכבי הטלוויזיה של סוף שנות ה-70 ותחילת ה-80 כאשר הסרטים הופכים ליותר ויותר ממוחשבים וקרים, אבל הם הצליחו ובגדול.שותפם להצלחה הוא ג'יימס בובין הבמאי שעומד מאחורי הסיטקומים "טיסת הקונקורד" ו"Ali G". השילוב בין במאי הסיטקומים הצעיר ושלוח הרסן לצמד התסריטאים המוכשר הוא אחת ההברקות המרכזיות שבזכותו הסרט הזה הוא הרבה יותר ממוצר צריכה הוליוודי בידורי.
ג'ייסון סיגל שגם מככב בסרט הזה מגלם את גארי החי יחד עם אחיו וולטר. ההבדל בין השניים הוא שגארי הוא בן אנוש ואילו וולטר הוא בובה. מארי היא חברתו מזה עשר שנים של גארי ורק מחכה לרגע שבה הוא יציע לה נישואים ויפטר מאח הבובה שלו. כאשר נודע לוולטר שגארי ומארי מתכוונים לנסוע ללוס אנג'לס לחגוג את התאריך ההיסטורי הוא מצטרף אליהם כדי שיוכל להגשים את חלומות ולבקר באולפנים המיתולוגיים של החבובות. להפתעתו האולפנים מוזנחים ועומדים להיהרס על ידי מיליונר רפובליקני תאב בצע הזומם להשמיד את האולפנים כדי לקדוח במקום בתקווה והוא ימצא נפט.את הרפובליקני חובב הנפט מגלם זוכה פרס האוסקר כריס קופר באחד מתפקידיו המשעשעים ביותר אי פעם כולל שיר ראפ מוצלח במיוחד. כדי להציל את האולפנים מידיו של אותו תאב בצע וולטר, גארי ומארי יוצאים להרפתקה של חייהם והיא לאחד מחדש את חבורת "החבובות", להחזיר את התוכנית אל הטלוויזיה ובעיקר כדי לעשות לצופים טוב על הלב ולשלשל עוד קצת מזומנים לחשבון הבנק של אולפני דיסני שקנו את הזיכיון על הבובות המיתולוגיות ולא ממש עשו איתם חסד בשנים האחרונות. המשימה הקולנועית וגם הכלכלית הוכרזו כהצלחה מסחררת. הסרט קיבל ביקורות טובות מאוד וגם הצליח באופן נאה ביותר בבתי הקולנוע ברחבי העולם.
התסריט המבריק המשלב בקפידה בין ההומור התמים של פעם לצד הומור שמאוד מודע לעצמו המתאים לתקופתנו הופך את חווית הצפייה בסרט למענגת. הסרט הוא גם מיוזיקל עם שירים מקוריים המודעים לעצמם לחלוטין כגון: "Life's a Happy Song", "Man or Muppet" ו "Pictures in My Head" שמצליחים לרגש. חובבי המוסיקה יופתעו לגלות שדייב גרוהל מתופף להקת נירוונה משתתף בסרט בתפקיד אורח והחבובות מספקות גרסה מטורפת ומצחיקה עד דמעות לאחד השירים הקנוניים של הלהקה. גם סי לו גרין זוכה לטיפול באדיבות התרנגולות של החבובות.גיבורי הסרט וולטר וגארי ילמדו על עצמם מספר דברים עד סוף הסרט. גם הקהל ילמד שאולי הוא לא ידע אבל הוא מאוד התגעגע לחבובות. במיוחד מי שגדל על הסדרה המיתולוגית והסרטים הקלאסיים. הורים שיקחו את ילדיהם לסרט יחשפו אותם להומור משובח, שירים מרגשים ודמויות בלתי נשכחות, ובכרטיס זול יחסית כי הוא לא בתלת מימד. לכותב שורות אלו "החבובות" סיפק את הקתארזיס הקולנועי המושלם לשנת 2011. אהבתי מאוד.
החבובות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: בומבוגיל: 1028/05/2014 20:37:22
10/10אייקון ציון
הסרט גאוני! הסרט בהחלט ראוי כמו סדרת הטלווזיה, עבודה מצוינת גם עם הדמויות החדשות (גרי, מרי, טקס וולטר כמובן!), מזה יצא סרט הבובות המדהים!
שם: מיכאלגיל: 1125/01/2013 14:47:29
9/10אייקון ציון
סרט ממש יפה ממליץ עלו
שם: דב ישראליגיל: 3613/07/2012 11:16:01
7/10אייקון ציון
The Muppets הסרט קצת ילדותי אבל חמוד..חמוד מאוד..במיוחד למי שאהב בזמנו את הסדרה בטל.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט