סוס מלחמה ביקורת סרט

War Horse Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "סוס מלחמה":
"סוס מת"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר War Horse
משחק ג'רמי אירווין, אמילי ווטסון, דיוויד ת'ווליס, פיטר מולן, טום הידלסטון, אדי מרסן, דויד קרוס במאי/ת סטיבן ספילברג  
מלחמה
ביקורת סרט לסוס מלחמה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"סוס מת"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע73.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די20.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מאז הסרט הרביעי והלא ממש מוצלח בסדרת "אינדיאנה ג'ונס" בשנת 2008 סטיבן ספילברג לקח מנוחה מבימוי סרטים והתמקד בהפקת סרטי "הרובוטריקים" ועוד שלל פרויקטים קולנועים וטלוויזיוניים מוצלחים יותר ופחות. שנת 2011 היתה אמורה להיות החזרה שלו לכותרות אבל הביקורות קטלו את סרטיו, להצלחה מסחרית הם לא זכו והפרסים שהוא עתיד לקבל הם בעיקר פרסי ניחומים ולא כי באמת מגיע לו.האסון התחיל עם "הרפתקאות טינטין" שהפיק עבורו פיטר ג'קסון. התוצאה היה משמימה, מביכה, מיושנת ומיותרת. סוג של התעללות בסדרת ספרי הקומיקס הקלאסיים של המאייר הבלגי ארז'ה על עיתונאי צעיר והרפתקן שביחד עם כלבו פותרים שלל תעלומות. בכשרון רב הוא הצליח ליצור את אחד מסרטי האנימציה הכעורים והמשמימים של השנה.
זה לא הספיק לספילברג. הוא החליט גם להתעלל ברב המכר של מייקל מורפורגו - "סוס מלחמה". אינני מכיר את הספר הפציפיסטי רב השבחים אבל "סוס מלחמה" הוא פשוט אחד הסרטים המתיילדים, המיושנים, המשעממים וההזויים שנראו השנה על פני מסך הקולנוע. זהו סרט מלחמה בלי דם, בלי אלימות גראפית קשה, הכל מיופייף כדי שיתאים לקהל של משפחות. הוא סרט זול המנסה לסחוט מהצופה דמעות בכוח וספילברג ישתמש בכל האמצעים הקולנועיים העומדים בראשותו כדי לעשות זאת, לא בצורה חכמה.התמימות הקלאסית שפעם היתה בסרטיו נגוזה מהעולם. מדובר בסרט ציני ושקוף. כאילו קלאסיקה אבל רק כאילו כי בסך הכל מדובר בהעתק חיוור של הוליווד הקלאסית והתמימות של שנות ה-30 וה-40. ספילברג הוא ציניקן. הוא יודע שסרטו יצא בחג המולד והוא צריך להביא קהל משפחתי שיכניס כסף במיוחד אחרי שבקיץ האחרון הפקות הענק שלו "סופר 8" ו "הפלישה למערב" התרסקו בקופות ו"טרה נובה" אכזבה באחוזי הצפייה.
כדי להינצל מהשיממון הילדותי המוקרן על המסך החלטתי להתייחס אל המוצר ההוליוודי שהוקרן מולי כאל סיפור אהבה שבמרכזו אלברט, נער בעל כישוריים חברתיים דלים שלא ממש מתעניין בבנות או בנים ומעדיף לבלות את כל זמנו עם סוס. כאשר מלחמת העולם הראשונה פורצת וסוסו נלקח אל שדה הקרב, אלברט והסוס יעשו הכל כדי להתאחד. במיוחד הסוס שמוצא את עצמו במצבים מסוכנים אחרי שהוא נלכד על ידי הגרמנים. ישנה תחושה שמדובר בסיפור אהבה חוצה גבולות וקורע לבבות רק שגיבוריו הוא נער מבולבל וסוסו הנאמן.מלבד ההפקה הנוצצת והמרהיבה, לוהקו לסרט מספר שחקנים מעולים, ביניהם: פיטר מולאן בהופעתו החד ממדית היחידה בתולדות הקולנוע, אמילי ווטסון בתפקיד שקטן עליה ונראה כאילו היא עושה אותו תוך כדי שינה, דיוויד ת'ווליס בתפקיד שהוא לא ממש היה זקוק לו אבל כנראה שלמו לו טוב. "התגלית" של הסרט הוא הנודניק העולה ג'רמי אירווין כאלברט. לספילברג היתה תמיד נטיה למצוא צעירים מעצבנים ומלוקקים לתפקיד הראשי בסרטיו. דבר לא השתנה.למזלנו נקודת המבט הקינקית על הנער המאוהב בסוס שלו שופכת אור חדש על המוצר המשפחתי שמרני והופכת אותו למסקרן ונועז הרבה יותר. כמובן שזה לא ממש מה שהסתובב לאיש הקולנוע הוותיק בראש כשהוא יצר את הסרט הנ"ל אבל אין ספק שזה יהפוך עבורכם את חוויית הצפייה בסרט המעייף והמתיש הזה להרבה יותר משעשעת ומעניינת.
סוס מלחמה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מריםגיל: 6302/05/2013 08:23:32
8/10אייקון ציון
סרט יפה מרגש בקטעים של היחס והקשר לסוס,היה לי קשה לראות את סבל הסוסים בקרבות המלחמה, למעט סצנות קצת מיושנות ונאיביות מאוד נהניתי
שם: רבקהגיל: 6002/11/2012 18:06:05
10/10אייקון ציון
סרט יפהפה,מרגש,נפלא. הסרט הוא שיר הלל לקשר החזק והעמוק שבין האדם לבעל החיים שלו.הסרט גם מזכיר לנו את מלחמת העולם הראשונה ,את המחיר הנורא בחיי אדם שהיא גבתה ,ואת סוסי המלחמה, שכמו רוכביהם-גם הם נהרגו בקרב,גיבורים היו כולם,ללא יכולת לבחור.
שם: גיא פרידמןגיל: 1017/06/2012 14:10:46
10/10אייקון ציון
הסרט סוס מלחמה מספר אל הקשר בין סוס לבעלו. ג'ואי מאלף את הסוס ומלמד אותו להקשיב לו . אבא שלו מוכר את הסוס ונותן אותו לחיילים שצריכים אותו למערב שהם עושים המערב נחשל וכל החיילים נתפסו בשבי בזמן שזה קורה הסוס בורח מהגרמנים ומגיע לילדה שמאלפת אותו. הסוס עבר את כל המלחמות של התקופה עד שהוא מצליח להגיע לג'ואי . ג'ואי מצטרף לצבא כדי למצוא את הסוס בקיצור אחד הסרטים הטובים ביותר של סטיבן שפילברג
קישורים
חץ סוס מלחמה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מלחמה
1917 1917 2020
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט