אורות אדומים ביקורת סרט

Red lights Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "אורות אדומים":
"יומית מוצלחת"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Red lights
משחק רוברט דה נירו, סיגורני וויבר, סיליאן מרפי, אליזבת' אולסן במאי/ת רודריגו קורטז  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לאורות אדומים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"יומית מוצלחת"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע58.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די30.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות11.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אני די בטוח שהבמאי/תסריטאי/מפיק רודריגו קורטז לא ממש תכנן שיגדירו את סרטו “יומית קייצית לאנשים מבוגרים שמעוניינים לצפות במותחן עם שחקנים ותיקים ואהובים”. נראה שהוא שאף לקצת יותר מלהיות עוד מוצר צריכה הוליוודי שיהיה נחמד לבהות בו בלי להשקיע יותר מדי מחשבה. ואכן, 113 דקות עוברות באופן יחסי די מהר, הן לא מביכות אבל באותה מידה הן גם לא מבריקות. הן פשוט שם והן חולפות ולא מרגישים כי הסרט מספיק מותח בדרכו המיושנת וכל עוד הקולנוע ממוזג הסרט הזה יעבוד.רודריגו קורטז הפך בשנת 2010 לאחד הבמאים המסקרנים הפועלים כיום, אחרי שהמותחן הקלסטרופובי בבימויו - "קבור" - בכיכובו של ריאן ריינולדס זכה להצלחה גדולה בסאנדנס ונקנה להפצה במרבית העולם, אפילו בישראל למרות שהוא אף פעם לא יצא להקרנות מסחריות וחבל שכך. "קבור" הוא פשוט סרט הרבה יותר טוב, מפתיע, מקורי ומותח, על אף שהוא מתרחש כמעט כולו רק בלוקיישן אחד, ארון קבורה שבו גיבור הסרט מוצא את עצמו קבור מתחת לאדמה, בזמן המלחמה בעירק. אז מה קרה במעבר מהסרט הצנוע אל הסרט הגדול הראשון?
הסרט הראשון התמקד בדמות אחת הלכודה בתוך ארון קבורה. סיפור אחד, דמות ראשית אחת, שלל הפתעות תסריטאיות בלתי צפויות וסוף שמכווץ את הלב. ב"אורות אדומים" יש מספר דמויות מסקרנות אבל אף אחת מהן לא באמת מתפתחת. ככול שהעלילה מתקדמת הצופה מגלה שהפתעות גדולות לא עומדות להיות כאן והפעם הסוף לא ממש מפתיע או מעניין. העלילה עוקבת אחרי שני דוקטורים במחלקה החושפת האם אנשים הטוענים שיש להם כוחות על טבעיים באמת ניחנים בכוחות שכאלו.היתרון המרכזי של "אורות אדומים" הוא הבימוי המקצועי שמצליח כמעט לאורך מרבית הסרט לחפות על התסריט הכושל, אבל גם הבימוי של קורטז לא מצליח להציל את הסוף המקושקש משהו של הסרט. ויש גם שחקנים טובים. אני לא מדבר על אליזבת אולסן שמתפקדת כקישוט או טובי ג'ונס שממשיך לגלם דמויות לא אהודות בהצלחה מרובה, אלא על שלושת הכוכבים המרכזיים של הסרט.
רוברט דה-נירו כריזמטי כמו שהוא לא היה מזמן כסימון סילבר המסתורי. סיגורני וויבר הותיקה בלי טיפולים קוסמטיים אנושית ומעוררת חמלה ובעיקר מזכירה לנו שבעזרת משחק צנוע ומינימלי אפשר להשיג המון. וכמובן קיליאן מרפי בתפקיד הראשי האמיתי כדוקטור טום באקלי המפתח אובססיה מסוכנת במיוחד כלפי סימון סילבר והוא יעשה הכל כדי לחשוף האם תכונותיו העל טבעיות הן אמיתיות או שלא. מרפי הוא שחקן מעולה שנאחז כאן בדמות הלא מספיק מעניינת ומכניס בה מורכבות. לסיכום, "אורות אדומים" הוא יומית מוצלחת ומופרכת עם שחקנים טובים שעושים את המקסימום עם המינימום שהתסריט מספק להם.
אורות אדומים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: red whitelגיל: 3222/07/2013 20:37:14
7/10אייקון ציון
אוף, אוף ושוב אוף. אבל ממש. סרט עם רעיון נהדר, משחק מצוין ועלילה מענינת- אבל עםסוף פשוט קיטשי וצפוי. כאילו היוצר ישב וחשב- הצלחתי ליצור יותר משעה וחצי של מתח, מה תהיה הדרך הכי מהירה להרוס את הסרט? והתאים בדיוק את הסוף היחיד שהיה הכי צפוי EVER (וקיטשי. ואמריקאי כ"כ) וגרם לסוף הסרט להפוך לאכזבה ענקית ולכל הסרט להפוך לעוד סרט אמריקאי טיפוסי (לא מחמאה, סרט אמריקאי). פשוט אוף.
שם: דב ישראליגיל: 3725/11/2012 21:19:58
6/10אייקון ציון
Red Lights 2 רופאים מאמנים סטודנטים בזיהוי טקסים על טבעיים מזוייפים,אבל הם לא מוותרים על לצאת ולחשוף את הרמאים בעצמם...שחקנים טובים,דיי מפחיד,סוף מפתיע,סה"כ הצליח להחזיק אותי,נחמד,6+
שם: ענת ה.גיל: 5230/07/2012 19:59:51
1/10אייקון ציון
מה זה היה? ללא "תוכן" חבל אל הכסף ששילמתי
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט