ראלף ההורס (תלת מימד) ביקורת סרט

Wreck-It Ralph Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "ראלף ההורס (תלת מימד)":
"הסרט לא ממצה את הרעיון המבריק שלו"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Wreck-It Ralph
דיבוב ג'ון סי ריילי, ג'יין לינץ', ג'ק מקבראייר במאי/ת ריץ' מור  
אנימציה
ביקורת סרט לראלף ההורס (תלת מימד) מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"צעצוע ממוחשב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע65.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די30.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
נתוני הפתיחה של סרט האנימציה החדש של וולט דיסני היו גבוהים במיוחד. הבמאי הוא ריץ' מור שזהו סרטו הארוך הראשון אבל יש לו היסטוריה בבימוי סדרות טלוויזיה מצויירות כגון 'משפחת סימפסונס' ו'פיוצ'רמה' שעליהן זכה בפרס אמי ובפרסים נוספים ואף ביים מספר פרקים בסדרה המופרעת ונטולת הרסן, 'דירת המצויירים' המשלבת מספר דמויות מסרטי אנימציה שונים הנאלצים להתגורר בדירה אחת כמו ב"אח הגדול". גם בסרט "ראלף ההורס" יש שילוב בין סגנונות אנימציה שונים ודמויות שמעוצבות בצורה שונה מהרגיל. הצד הטכני באמת מרשים, אבל הבעיה המרכזית היא לא כיצד נראה הסרט אלא התוכן שלו. בעוד שבסיטקומים המצוירים התסריטים היו שנונים ומושחזים ב "ראלף ההורס" הם משעשעים אבל בהחלט לא מבריקים.האשמה תלויה כנראה בתסריט החביב למדי של הטירונית ג'ניפר לי שזהו התסריט הראשון שלה ושל שותפה לכתיבה התסריטאי פיל ג'ונסטון שכתב את התסריט המשעשע לקומדיה העצמאית, Cedar Rapids בכיכובו של ג'ון סי ריילי שגם מדבב את ראלף בסרט זה. נקודת הפתיחה של הסרט מבריקה: ראלף הוא הדמות הרעה במשחק וידאו שכל מטרתה היא להרוס בניין מגורים. נמאס לו להיות הרע ושכל שאר הדמויות במשחק יזלזלו בו ולכן הוא מחליט לעזוב את המשחק ולהפוך לגיבור במשחקים אחרים. גיבור המשחק פליקס שתפקידו לתקן את הנזקים של ראלף יוצא בעקבותיו על מנת להציל את המשחק שלהם.
זאת הזדמנות של מחלקת האנימציה והפעלולים לעבוד שעות נוספות ולספק לצופים מסע מרהיב עין אל עולמם של משחקי הוידאו השונים וכך מוצא את עצמו ראלף במשחק מחשב המתרחש בחלל שבו קבוצת חיילים נלחמת נגד חרקים ענקיים המזכיר את Starship Troopers וגם את "הנוסע השמיני" משם הוא מועף אל תוך משחק של מרוץ מכוניות המיועד לבנות בעולם ורדרד שעשוי ממתקים. בדרך הוא פוגש שתי נשים עצמאיות וחריפות: סרג'נט קלואו מפקדת ולוחמת מצטיינת בדיבובה של ג'יין לינץ' המוכרת לכולם כמאמנת סו סילבסטר מהסדרה GLEE. הדמות השנייה היא ואנלופ וון שוויץ - טעות בתוכנה של מרוץ המכוניות לבנות ששואפת להפוך לנהגת מרוצים. ואנלופ מדובבת בכשרון על ידי הקומיקאית שרה סילברמן.למרות השחקנים המוכשרים המדבבים והשילוב בין סגנונות האנימציה השונים, נראה שהסרט נזהר מאוד בלשונו, ולמרות הרעיון המבריק, הדמויות הצבעוניות, העולמות המרהיבים, הוא הופך במהירות לסרט על טובים נגד רעים עם מוסר השכל שמאכיל את הצופים בלי הרבה שנינות או חוכמה. "ראלף ההורס" הוא סרט מהנה גם לאנשים בוגרים אבל הוא לא סרט שמיועד להם והם לא יגיעו לאולמות הקולנוע לבד כדי להנות מסרט אנימציה שיכול להתאים גם להם בגלל שהוא פשוט הופך מהר מדי לילדותי ולא מתוחכם.
את המחסור בשנינות תסריטאית אפשר לראות דווקא בסצנה שהיתה יכולה להפוך לקלאסיקה. מפגש טיפולי בין כל הדמויות של הרעים במשחקי הוידאו השונים. מבחינת רעיון תסריטאי מדובר בסצנה בעלת פוטנציאל גדול ביותר אבל היא מתברברת לחלוטין ולא משאירה חותם בסופו של דבר מלבד הרעיון עצמו. כמו הסצנה המדוברת, הגרעין שממנו צמח "ראלף ההורס" מבריק אבל הפיתוח שלו לא הולך למקומות מעניינים באמת, ולכן מדובר במוצר צריכה קולנועי מהנה לכל המשפחה אבל לא באמת משהו שיהפך לנכס צאן ברזל כמו, לדוגמה, "צעצוע של סיפור".
ראלף ההורס (תלת מימד) - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מור רזגיל: 1327/01/2016 20:49:50
10/10אייקון ציון
הסרט הטוב ביותר שראיתי !!! האנימציה מעולה, הדיבוב מושלם, הפס-קול מדהים, הדיאלוגים מעניינים, הבדיחות משעשעות, קטעי האקשן סוחפים, הקטעים שאמורים לרגש מרגשים עד סף דמעות, התסריט גאוני והעלילה עוד יותר גאונית. בקיצור, סרט מרגש ומצחיק שכל אחד חייב לראות !!!!!!!!!
שם: shayeגיל: 3323/06/2014 10:53:20
6/10אייקון ציון
למרות כל הנוסטלגיה שיש לי למשחקי ארקייד עדיין סרט דיי משעמם. תיסרוט נחמד הומור בקטנה.. אקשן ? נגיד... שיעמם!!! אהבתי את הדמות - פנלופי חמודה! (בדיבוב סילברמן)... זהו.
שם: עדיגיל: 2410/08/2013 16:26:38
9/10אייקון ציון
סרט משעשעה ומהנה. מאוד מומלץ אם סתם רוצים להעביר את הזמן באנימציה קומית. בהחלט מתאים לכל המשפחה.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אנימציה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט