ההוביט - מסע בלתי צפוי ביקורת סרט

The Hobbit: An Unexpected Journey Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "ההוביט - מסע בלתי צפוי":
"פעלולים מרשימים - העלילה כמו משחק מחשב בלתי נגמר."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Hobbit: An Unexpected Journey
משחק מרטין פרימן, לוק אוונס, אלייז'ה ווד, איאן מקלן, אוונג'לין לילי, איאן הולם, אורלנדו בלום, קייט בלאנשט, כריסטופר לי, הוגו ויבינג, אנדי סרקיס במאי/ת פיטר ג'קסון  
הרפתקאות
ביקורת סרט לההוביט - מסע בלתי צפוי מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מסע ארוך"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע88.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די9.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אחרי תשע שנים הבמאי פיטר ג'קסון ובת זוגו התסריטאית פראן וולש חוזרים אל הארץ התיכונה. טרילוגיית "שר הטבעות" ספקה עולם ייחודי ומרהיב עין לקהל הצופים. פריצת דרך טכנולוגית, חוויה קולנועית מסחררת וראשונית בעוצמתה. הקהל הרחב לא הספיק להתגעגע והינה הזוג המוכשר ביחד עם גיירמו דל טורו (הלבוי) הופכים את הספר "ההוביט" לטרילוגיה קולנועית נוספת ולאכזבתי היא לא ממש הכרחית.אחרי הטרילוגיה המונומנטאלית הראשונה ג'קסון היה צריך להתאמץ במיוחד כדי לספק לקהל חוויה מרשימה ובלתי נשכחת ואכן הצד הטכני של הסרט מרשים במיוחד אבל התלת מימד ממש מעיק: זה לא בדיוק בידור קולנועי כייפי במיוחד לא לזוז במשך 169 דקות כי כל תזוזה גורמת לעין לצאת מאיזון והתמונה מאבדת מהחדות שלה. בקיצור, סוג של עינוי לגוף, לראש ולעיניים.
אז הסרט נראה כמו שהוא עלה - מאות מיליוני דולרים, אבל האם הושקע מספיק בתסריט? באופן מפתיע הסרט עמוס הומור ביבים שהוא קצת יותר מעודן מהקומדיות הנלוזות של אדם סנדלר. עוד אכזבה היא בהתפתחות העלילתית: נראה שהסרט חוזר על עצמו במשך הדקות הארוכות שלו. הגיבורים נקלעים בכל פעם לסיטואציה מסובכת כלשהי, פעם אחת אלו סלעים שהולכים מכות, פעם אחרת טרולים רעבים, וכמובן שיש גם אורקים וזאבים ענקיים.באופן ממש לא מפתיע, בכל פעם אחרי קרב מסחרר גיבורינו מצליחים לצאת ממנו כשידם על העליונה. כאשר הסרט סוף כל סוף מסתיים הוא לא מצליח לספק קתרזיס כי אין בו cliffhanger מותח. הגיבורים החדשים, שלושה עשר הגמדים שמונהגים ע"י הלוחם האגדי ת'ורין אוקנשילד, לא באמת מצליחים להפוך לדמויות מעניינות ומורכבות כדי שיהיה לי אכפת מהרצון שלהם לחזור אל ארץ הולדתם ולגרש את הדרקון שהשתלט עליה.
איאן מק'לן נראה עייף ומבוגר יותר כגנדלף המצרף אל הגמדים את מרטין פרימן המגלם את בילבו בגינס הצעיר. פרימן שחקן נפלא והוא מגלם את הדמות המרכזית בסרט שגם עוברת שינוי כלשהו במהלך המסע. מרבית המשקל הדרמטי של הסרט מונח על כתפיו. בתפקידי אורח מופיעים איאן הולם שחוזר לגלם את בילבו בגינס המבוגר ואלייז'ה ווד צץ לו גם כן לרגע כפרודו. גם הוגו ויבינג חוזר ומגלם את המלך אלרונד, כריסטופר לי את סארומן הלבן אויבו של גנדלף וקייט בלאנשט נראת מרוטשת לחלוטין כגלדריאל.פיטר ג'קסון לא יזכה בפרס הבימוי הפעם. גם ספק אם 'ההוביט - מסע בלתי צפוי' יזכה בפרסים על הפעלולים המרשימים שלו. לכאורה נראה שמדובר בהצלחה ידועה מראש: מסע יחסי ציבור מאסיבי, תקופת החגים כשכול העולם נמצא בחופשה. השאלה היא כמה גדולה תהיה ההצלחה. האם גם סרט זה ישבור את הקופות ויגיע לשיאים כלכליים חדשים? הכול תלוי האם הקהל שעתיד לצפות בסרט יחוש כמוני, תחושת מיצוי וחוסר סיפוק מעלילה דלה וילדותית למדי או שהוא הולך לשתות בצמא את ההרפתקאות החוזרות על עצמן לעייפה בארץ התיכונה.אני מתגעגע לפיטר ג'קסון של "יצורים שמימיים", Bad Taste ויצירת המופת Braindead. לא נראה לי שג'קסון אי פעם יחזור אל המקורות. הוא מכור מדי להפקות הענק, לשוברי הקופות הגרנדיוזיים, וכאשר הופכים להיות חלק מהמכונה ההוליוודית ומייצרים טרילוגיות ענק כמו "ההוביט" קשה להשתולל ולהיות אמן נועז, בועט וחתרני.
ההוביט - מסע בלתי צפוי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אופירגיל: 1724/09/2019 22:44:06
9/10אייקון ציון
אזהרת ספוילרים לקרבות בביקורת. סרט טוב, אומנם לא טוב כמו "שר הטבעות" הראשון, אבל טוב. אפילו טוב מאוד. העלילה זורמת ומעניינת, הכל כיף. הבעיה היחידה שיש לי עם הסרט הזה היא סצינות מלחמה שהן פשוט לא הגיוניות. האורקים אמורים להיות חזקים, אז איך מאות מהם מובסים בקלות על ידי 13 גמדים, קוסם והוביט. מאות אורקים קופצים עליהם בקרבות ופשוט נופלים אחד אחד. יכול להיות שהאורקים פשוט לא יצורים חזקים כל-כך שקל להביס אותם אבל גם עשו אותם כל-כך טיפשים, כמו למשל רצים לתוך כלי נשק של הגמדים בכמויות ולא מפסיקים כשהם רואים את החברים שלהם נופלים. זה אומנם דברים קטנים שלא מפריעים לעלילה, אבל הם מפריעים לי. בשורה התחתונה הסרט הוא טוב, גורם לך לרצות לראות את ההמשך של הסדרה.
שם: Eyal Peryגיל: 2828/05/2017 15:03:19
8/10אייקון ציון
טרילוגיה יפה לחובבי שר הטבעות. אמנם פחות טוב משר הטבעות, אך עדיין שווה לצפות!
שם: ערןגיל: 3109/02/2014 13:02:14
6/10אייקון ציון
ארוך מידי, משעמם מידי. יותר מידי סצנות קרב ארוכות. נופים יפים והרבה אפקטים.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי הרפתקאות
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Home 20231ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction3מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט