חייל אוניברסלי: יום הדין ביקורת סרט

Universal Soldier: Day of Reckoning Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "חייל אוניברסלי: יום הדין":
"חוויה קולנועית לא שגרתית שילוב בין סרט אומנותי לסרט אימה פסיכוטי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Universal Soldier: Day of Reckoning
משחק וואן דם, דולף לונדגרן, סקוט אדקינס במאי/ת ג'ון היימס  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לחייל אוניברסלי: יום הדין מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"אומנותי וטראשי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
4.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע42.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די25.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות32.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הסרט הרביעי (אפילו לא ידעתי שהיה סרט שלישי) בסדרת סרטי "חייל אוניברסלי – יום הדין" הוא הכל חוץ מסרט פעולה שגרתי בכיכובו של ז'אן קלוד ואן דאם. למען האמת, ואן דאם משתתף אולי רק ב 10 דקות לאורך כל הסרט וכנ"ל שותפו דולף לונדגרן השבדי שמופיע ב 3 סצנות מרכזיות בלבד. באופן מפתיע ולא צפוי הבמאי/תסריטאי ג'ון היימס (מסתבר שהוא גם ביים את השלישי) מספק לקהל הצופים חוויה קולנועית לא שגרתית ואלימה מאוד המזכירה יותר טריפ קשה ורע במיוחד של מנת L.S.D שיצא מכלל שליטה."חייל אוניברסלי – יום הדין" הוא שילוב קטלני בין סרט אומנותי אירופאי מעורער בנפשו, "שליחות קטלנית", "זכרון גורלי" ו"אפוקליפסה עכשיו". סצנת הפתיחה מורטת עצבים, מצמררת, אלימה וגראפית במיוחד המזכירה יותר את "משחקי שעשוע" האוסטרי כאשר ואן דאם מחסל בקור רוח לנגד עיניו של ג'ון, בחור אלמוני, את אשתו ובתו. לא כיף לראות מוח של אשה וילדה נמרח על הקיר. ג'ון הוא הגיבור האמיתי של הסרט ומגלם אותו השחקן הבריטי הנאה סקוט אדקינס, שכבר השתתף בכמה סרטים בעבר לצידו של ואן דאם, ביניהם "הבלתי נשכחים 2".
צפיתי בסרט ביום יציאתו לקולנוע, בחמישי בחצות בסינמה סיטי בגלילות. התגובות של חבורת הצעירים הערסים שמילאה את האולם לא איחרה להגיע. מזועזעים מהאלימות הגראפית ומכך שגיבורם האהוב הוא רוצח פסיכופט הם התחילו לטעון בקולי קולות שזה סרט גרוע. אני חושב שזה פשוט סרט שהוא מעבר לגבולות ההבנה של צופה סרטי ואן-דאם ממוצע ומטה שרק רוצה לראות את גיבוריו הולכים מכות בצורה שגרתית, בלי עלילה ובלי קולנוע. באופן מפתיע העלילה בסרט הזה דווקא ראויה לציון והעשייה הקולנועית למרות התקציב הדל (רק 11 מיליון דולר) מרשימה.בלילה אחד ג'ון מתעורר לתוך סיוט. גברים מסתוריים פלשו לביתו, פוצעים אותו קשה ורוצחים באכזריות לנגד עיניו את אשתו ובתו. אחרי חודשים של טיפול בבית חולים, כאשר הוא מחלים לאיטו מהפציעה הוא מנסה לגלות מי הם אותם אנשים ומדוע הם עשו מה שהם עשו. מה שמתחיל כמסע חקירה שגרתי לחלוטין מתגלגל והופך לסיוט אלים ואכזרי במיוחד שאולי לא נראה ברור בהתחלה אבל עד סופו של הסרט חלקי הפאזל השונים יתחברו ויהפכו את הסרט הרביעי במספר גם לסרט הטוב ביותר בסדרה.
זה לא סרט אומנויות לחימה סוג ג' שגרתי ומעייף עם שני הדיוות הגדולות של הז'אנר. ואן דאם ולונדגרן חשובים אך לא כמו סקוט אדקינס שהופך לאחד השחקנים המוכרים בסרטים מסוג זה ולמען האמת יש לו את המראה והכשרון שיאפשרו לו לפרוץ אפילו מחוץ לגבולות לז'אנר. בסצנת מרדף מעולה ברכב, קרב מדמם בשירותים שכולל קטיעת איברים בקלוז-אפ, קרב אלים בחנות ספורט, קרב עם הכוכבים המזדקנים - אדקינס מספק את הסחורה המתבקשת ונראה שהוא נהנה מכל רגע."חייל אוניברסלי – יום הדין" מכיל את כל מה שאנחנו מצפים ממנו: משחק רע, מבטא כבד של שני הכוכבים המזדקנים, המון סצנות קרב וסצנה בלתי נשכחת בבית זונות. אבל ג'ון היימס מצליח להתעלות מעל לגבולות הז'אנר ובעזרת תסריט מפתיע ולא שגרתי, גישה קולנועית ממש לא צפויה וחסרת פשרות, הוא מספק לצופים המופתעים את אחד מסרטי הטראש/אימה/פעולה הטובים ביותר של השנה החולפת. בקיצור, אם אתם הולכים לסרט הזה תגיעו עם ראש פתוח לקולנוע קצת יותר אקספירמנטלי.
חייל אוניברסלי: יום הדין - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אביגיל: 3825/01/2013 17:33:31
5/10אייקון ציון
סרט בינוני לא נפלתי מהכסא, לא אהבתי את הסרט ואת העלילה, לא ממליץ
שם: שי אלימלךגיל: 3225/01/2013 09:54:20
6/10אייקון ציון
ראיתי את סרט הזה בגלל ביקורת שקראתי על כמה הוא שונה, מיוחד, אלים. ואכן הוא כזה. נראה שכאילו המטרה העיקרית הפעם היא לנסות להראות דם, דם ועוד קצת דם. אני חייב לציין שיש כאן כמה סצינות לא שגרתיות בכלל, כל יריה במישהו מפוצצת לו את המוח, דם עף לכל עבר, חורים נפערים באנשים וסצינות קרב שעשויות היטב. אין יותר מדיי תוכן או עומק, שוב אותו רעיון של חיילים שנוצרו כדי להילחם, גיבור מרכזי שיש לו דמות כפולה, בסוף הוא מנצח כמובן... ראיתי אותו בטלויזיה בבית ונראה לי שלשם הוא שייך!
שם: אורגיל: 1720/01/2013 01:00:20
3/10אייקון ציון
סרט מאכזב.. בכלל לא מה שציפיתי לו. למרות כל הפעולה והאקשן יש המון קטעים לא מובנים ודמיוניים יתר על המידה. לא ממליץ לראות אלא אם כן אין סרט אחר לראות באותו יום
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט