"מי היה האיש הזה? זה היה הפרש הבודד" כך בדרך כלל הייתה מסתיימת עוד עלילה בסיפורה הבלתי נגמר של אחת הדמויות המזוהות ביותר עם המערב הפרוע- The Lone Ranger. מתסכיתי רדיו דרך סרטים וקומיקס הפך אותו טקסס ריינג'ר חמוש במסכה ובעוזרו הנאמן (האינדיאני טונטו) ללוחם הצדק הידוע ביותר באזורי הספר למגן החלשים ולמי שמייצג את הטוב והנכון באמריקה.כדמות שמלכתחילה כיוונה לילדים הריינג'ר הוא התגלמות הטוהר ובינינו דמות די משעממת. אין לו גם פגמים נראים לעין - ממש לא האביר האפל או ספיידרמן. לאור זאת החליטו קברניטי הסרט המפיק ג'רי ברוקהיימר, הבימאי גור ורבינסקי שהטוויסט בדמותו של הריינג'ר יהיה הפיכתו למעין טריניטי עכשוי - הסרט מציג דמות מגושמת משהו על סף הפרודיה. טונטו החבר לצרה הופך בגילומו של ג'וני דפ לסטנד אפ של אומת הקומנצ'י והשטיקים שלו לא תמיד קולעים.
פרסומת
טריניטי ובמבינו של המערב מככבים בסרט שנדמה שמנסה לייצר את המערבון האולטימטיבי. הנופים נלקחו הישר מהמונומנט ואלי אתר התרחשות רוב סרטיו הקלאסיים של ג'ון פורד (מרכבת הדואר, פורט אפאצ' ועוד). הרעים הגיחו הישר ממערבוני הספגטי והמוסיקה מתכתבת עם היו זמנים במערב של סרגיו ליאונה. גם דמותו של הרנג'ר כעורך דין שמגיע למערב כדי לבסס את שלטון החוק מזכירה מאד את דמותו של ג'ימי סטוארט במערבון המופתי "מי ירה בליברטי ואלאנס" הנחשב לאחד הדיונים המרתקים במיתוס המערבונים בקולנוע .סוף הסרט מזכיר את סרטו של בסטר קיטון הגנרל. הבעיה היא שמרוב התכתבות עם שיאי הז'אנר לא רואים את היער ואנו נשארים עם עלילה שנתפרת לא תמיד בצורה קוהרנטית ועם דמויות די חד ממדיות.עלילת הסרט מתארת את הפיכת העורך דין ריד (ארמי האמר הנאה) לפרש הבודד לאחר שהוא נורה במארב על ידי חבורת פורעי חוק המשתפים פעולה עם טייקון רכבות. בעזרת אינדיאני תימהוני (ג'וני דפ שגם השתתף בהפקת הסרט) וסוס לבן קם ריד מן המתים והופך לרוכב במסכה .
הסרט ארוך מדי - שעתיים וחצי שאפשר היה לקצץ מהן לפחות ארבעים וחמש דקות מיותרות. רק חצי השעה האחרונה נוצצת ומראה כי ורבינסקי הוא בימאי מוכשר כשד. סיפור המסגרת המציג את טונטו כקשיש הנזכר בעברו מרגש אך גם הוא לא תמיד תורם לעלילה ולעיתים תוקע את התנופה שהסרט מנסה בכל הכוח לצבור.מעבר לאורכו ולמחסור בעלילה ראויה הבעיה המרכזית בסרט שאנו רואים הרבה יותר מטונטו מאשר מהריינג'ר. דפ שחקן ענק ומנפק את רוב הקטעים המוצלחים בסרט אבל הלו-באנו בשביל הפרש הבודד ולא בשביל שבט הקומנצ'י!למרות פגמיו אי אפשר לשלול כליל את הסרט ואת ניסיונו לייצר מעין סיכום לז'אנר המערבונים ואם כבר לצפות בו אז רק על המסך הגדול. מי שיבוא עם אפס ציפיות לא יתאכזב. היי הו סילבר אווי!