ג'יימס מנגולד הוא אחד הבמאים שאני הכי מחבב ולא בגלל שהוא יוצר ייחודי עם רזומה מבריק. הסרטים שלו בדרך כלל מאוד מקצועים ומשרתים נאמנה את המוצר שהוא נשכר לביים. התוצאה תמיד אלגנטית ואינטליגנטית וזאת למרות שכל סרט שהוא יוצר שייך לז'אנר קולנועי שונה מקודמו. בין היתר הוא ביים את המערבון -3:10" ליומה", קומדיית הפעולה - "כמו יום ולילה" או סרט האימה הפסיכולוגי - "זהות". הוא גם במאי שחקנים נפלא וליב טיילור התגלתה בסרטו הראשון "Heavy". סילבסטר סטלון הוכיח שיש לו כשרון משחק בסרט המשטרה המאופק "קופלנד". אנג'לינה ג'ולי זכתה באוסקר ובתהילת נצח בעקבות הופעתה ב"נערה בהפרעה" וריס ווית'רספון יצאה נשכרת מעבודתה עם מנגולד וזכתה באוסקר על תפקידה ב"הולך בדרכי".גם הסרט "וולברין" ויו ג'קמן יוצאים נשכרים מכך שדארן ארונופסקי פרש ברגע האחרון וג'יימס מנגולד לקח על עצמו את משימת הבימוי. אחרי שהסרט הקודם איכזב את קהל הצופים והמעריצים, זכה לביקורות פושרות וגם לא עמד בציפיות הכלכליות נראה שמנגולד כנראה יעמוד במשימה ויספק גם שובר קופות ובעיני כותב שורות אלו גם סרט הרבה יותר טוב מהראשון בסדרה. מנגולד הוא במאי חכם ולכן כמו כל סרטיו הוא נשען על ההיסטוריה ההוליוודית הקלאסית. במקום סרט קומיקס טיפוסי אנחנו זוכים לקבל מותחן פעולה דרמטי שבמקרה לחלק מגיבוריו יש כוחות על טבעיים.
פרסומת
במהלך שנות החמישים הוליווד גילתה את יפן ונוצרו מספר סרטים קלאסים אשר מתארים את התנגשות של התרבויות האמריקאית והיפנית. חלק מהסרטים צולמו באולפנים בלוס אנג'לס וחלק קטן יותר צולם ביפן כאשר הבולט מביניהם הוא המותחן של סמואל פולר משנת 1955 "בית הבמבוק" שהיה לראשון שצולם שם אחרי מלחמת העולם השנייה. על אף שהסרט "וולברין" שייך לעולם הקומיקס האמריקאי וכמובן מבוסס על הדמות החשובה מ"אקס-מן", הוא נראה ומרגיש כמו אותם מותחנים המתארים מאבק של חייל אמריקאי בגורמים חזקים ממנו.מה שמייחד את הסרט החדש הוא שהדמויות הנשיות בו חזקות ומרשימות לא פחות מהגיבור. לעיתים הנוכחות שלהן הרבה יותר מעניינת ומסקרנת מזו של וולברין. זה לא מפתיע כי מנגולד אוהב דמויות נשיות חזקות. וולברין מתמודד עם שלוש נשים שמאתגרות אותו כל אחת בדרכה. יוקיו הצעירה היודעת לנבא את מותם של הסובבים אותה והופכת להיות סוג אחות קטנה וגם לשומרת ראשו כאשר הוא מאבד את כוחותיו. מאריקו היורשת העשירה שהיקוזה רודף אחריה היא האשה שהוא יגן עליה ולעיתים היא זאת שתגן עליו. היא גם מושא אהבתו ואחראית על הצד הרומנטי בסרט. ויש גם את וייפר, מדענית עם כוחות על מסוכנים במיוחד.
כמו דמותו של מגנטו היהודי שמשפחתו נרצחה והוא עבר עינויים בשואה, גם וולברין עבר על בשרו את מלחמת העולם השנייה והסצנה הפותחת והמדהימה של הסרט מתרחשת על רקע הטלת פצצת האטום על נגסקי. התוצאה רבת עוצמה. יאשידה הוא חייל שניצל בזכותו של וולברין ואחרי שחלפו שנים רבות, וולברין מוזמן לטוקיו להפרד מחברו הגוסס מזקנה. עוד באותו לילה יאשידה נפטר ואילו נכדתו מאריקו יורשת את העסק המשפחתי המשגשג, מה שגורם ליאקוזה לנסות לחטוף אותה במהלך טקס הלוויה. מכאן מתגלגל סיפור אינטימי יותר שבו מאריקו ווולברין נמצאים במנוסה ולאט לאט המחסומים בין השניים מתפוררים. גם הסיבות שעומדות מאחורי ניסיונות החטיפה נחשפות והסרט זוכה לעוד גוון מורכב יותר."וולברין" הוא לא רק סרט קומיקס טוב מאוד, הוא גם סרט שמתייחס להיסטוריה של הקולנוע, מעניק יחס מכובד ורציני לדמויות הנשיות הפועלות בו, ובסופו של דבר למרות הרובוט הענק בסוף הסרט, מדובר ביצירה רצינית ובוגרת יותר משאר סרטי הקומיקס ובכלל סרטי הפעולה בקיץ החולף. וולברין כסמוראי בודד הנוקם ברעים, מה צריך יותר מזה?