וולברין ביקורת סרט

The Wolverine Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "וולברין":
"וולברין מפתיע לטובה ומתגלה כמותחן הוליוודי קלאסי עשוי במקצוענות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Wolverine
משחק יו ג'קמן, ויל יון לי, טאו אוקאמוטו במאי/ת ג'יימס מנגולד  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לוולברין מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"וולברין כסמוראי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע81.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די13.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ג'יימס מנגולד הוא אחד הבמאים שאני הכי מחבב ולא בגלל שהוא יוצר ייחודי עם רזומה מבריק. הסרטים שלו בדרך כלל מאוד מקצועים ומשרתים נאמנה את המוצר שהוא נשכר לביים. התוצאה תמיד אלגנטית ואינטליגנטית וזאת למרות שכל סרט שהוא יוצר שייך לז'אנר קולנועי שונה מקודמו. בין היתר הוא ביים את המערבון -3:10" ליומה", קומדיית הפעולה - "כמו יום ולילה" או סרט האימה הפסיכולוגי - "זהות". הוא גם במאי שחקנים נפלא וליב טיילור התגלתה בסרטו הראשון "Heavy". סילבסטר סטלון הוכיח שיש לו כשרון משחק בסרט המשטרה המאופק "קופלנד". אנג'לינה ג'ולי זכתה באוסקר ובתהילת נצח בעקבות הופעתה ב"נערה בהפרעה" וריס ווית'רספון יצאה נשכרת מעבודתה עם מנגולד וזכתה באוסקר על תפקידה ב"הולך בדרכי".גם הסרט "וולברין" ויו ג'קמן יוצאים נשכרים מכך שדארן ארונופסקי פרש ברגע האחרון וג'יימס מנגולד לקח על עצמו את משימת הבימוי. אחרי שהסרט הקודם איכזב את קהל הצופים והמעריצים, זכה לביקורות פושרות וגם לא עמד בציפיות הכלכליות נראה שמנגולד כנראה יעמוד במשימה ויספק גם שובר קופות ובעיני כותב שורות אלו גם סרט הרבה יותר טוב מהראשון בסדרה. מנגולד הוא במאי חכם ולכן כמו כל סרטיו הוא נשען על ההיסטוריה ההוליוודית הקלאסית. במקום סרט קומיקס טיפוסי אנחנו זוכים לקבל מותחן פעולה דרמטי שבמקרה לחלק מגיבוריו יש כוחות על טבעיים.
במהלך שנות החמישים הוליווד גילתה את יפן ונוצרו מספר סרטים קלאסים אשר מתארים את התנגשות של התרבויות האמריקאית והיפנית. חלק מהסרטים צולמו באולפנים בלוס אנג'לס וחלק קטן יותר צולם ביפן כאשר הבולט מביניהם הוא המותחן של סמואל פולר משנת 1955 "בית הבמבוק" שהיה לראשון שצולם שם אחרי מלחמת העולם השנייה. על אף שהסרט "וולברין" שייך לעולם הקומיקס האמריקאי וכמובן מבוסס על הדמות החשובה מ"אקס-מן", הוא נראה ומרגיש כמו אותם מותחנים המתארים מאבק של חייל אמריקאי בגורמים חזקים ממנו.מה שמייחד את הסרט החדש הוא שהדמויות הנשיות בו חזקות ומרשימות לא פחות מהגיבור. לעיתים הנוכחות שלהן הרבה יותר מעניינת ומסקרנת מזו של וולברין. זה לא מפתיע כי מנגולד אוהב דמויות נשיות חזקות. וולברין מתמודד עם שלוש נשים שמאתגרות אותו כל אחת בדרכה. יוקיו הצעירה היודעת לנבא את מותם של הסובבים אותה והופכת להיות סוג אחות קטנה וגם לשומרת ראשו כאשר הוא מאבד את כוחותיו. מאריקו היורשת העשירה שהיקוזה רודף אחריה היא האשה שהוא יגן עליה ולעיתים היא זאת שתגן עליו. היא גם מושא אהבתו ואחראית על הצד הרומנטי בסרט. ויש גם את וייפר, מדענית עם כוחות על מסוכנים במיוחד.
כמו דמותו של מגנטו היהודי שמשפחתו נרצחה והוא עבר עינויים בשואה, גם וולברין עבר על בשרו את מלחמת העולם השנייה והסצנה הפותחת והמדהימה של הסרט מתרחשת על רקע הטלת פצצת האטום על נגסקי. התוצאה רבת עוצמה. יאשידה הוא חייל שניצל בזכותו של וולברין ואחרי שחלפו שנים רבות, וולברין מוזמן לטוקיו להפרד מחברו הגוסס מזקנה. עוד באותו לילה יאשידה נפטר ואילו נכדתו מאריקו יורשת את העסק המשפחתי המשגשג, מה שגורם ליאקוזה לנסות לחטוף אותה במהלך טקס הלוויה. מכאן מתגלגל סיפור אינטימי יותר שבו מאריקו ווולברין נמצאים במנוסה ולאט לאט המחסומים בין השניים מתפוררים. גם הסיבות שעומדות מאחורי ניסיונות החטיפה נחשפות והסרט זוכה לעוד גוון מורכב יותר."וולברין" הוא לא רק סרט קומיקס טוב מאוד, הוא גם סרט שמתייחס להיסטוריה של הקולנוע, מעניק יחס מכובד ורציני לדמויות הנשיות הפועלות בו, ובסופו של דבר למרות הרובוט הענק בסוף הסרט, מדובר ביצירה רצינית ובוגרת יותר משאר סרטי הקומיקס ובכלל סרטי הפעולה בקיץ החולף. וולברין כסמוראי בודד הנוקם ברעים, מה צריך יותר מזה?
וולברין - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: aloncoolגיל: 2008/12/2014 14:07:15
3/10אייקון ציון
הסרט הזה לא היה שווה ליראות בקולנוע היו קטעים משעממים מאוד רק דיבורים ופחות אקשן.
שם: יריןגיל: 1421/05/2014 02:46:39
7/10אייקון ציון
הפתעה לטובה. אומנם הוא לוקח את עצמו ברצינות תהומית, אך הוא מותח, עשוי במקצוענות, מלא בפעלולים ומצליח אפילו להפתיע. יפה.
שם: יואלגיל: 3210/02/2014 09:30:40
6/10אייקון ציון
כחובב סרטי מדע בדיוני וסרטי קומיקס- הסרט לא נגע בי במיוחד. משחק בוסרי למדי ומשעמם. לא שווה לצפיה בקולנוע
קישורים
חץ וולברין (עמוד סרט)
יו ג'קמן
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט