הטיהור 2: לשרוד את הלילה ביקורת סרט

The Purge: Anarchy Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "הטיהור 2: לשרוד את הלילה":
"סרט אימה טראשי, מבדר ומדמם"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Purge: Anarchy
משחק פרנק ג'רילו, כרמן אג'וגו במאי/ת ג'יימס דמונקו  
אימה
ביקורת סרט להטיהור 2: לשרוד את הלילה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"אפקטיבי וכייפי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע44.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די44.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אולפני יוניברסל לא חשבו פעמיים. אחרי ההצלחה העצומה של סרט האימה דל התקציב "הטיהור" בקיץ 2013, שהצליח להפתיע כשהפך ללהיט עם הכנסות של 89 מיליון דולר ברחבי העולם, הם גייסו בשנית את הבמאי/תסריטאי ג'יימס דה מונקו ליצור סרט המשך לקיץ 2014. "הטיהור", למי שלא צפה בסרט הראשון מתרחש בעולם עתידני לא רחוק. ארה"ב נשלטת על ידי מפלגת ה – NFA New Founders of America. אותה מפלגה נשענת על רעיון מפוקפק ואלים במיוחד.במהלך לילה אחד בשנה, במשך 12 שעות בלבד, הכל מותר. אזרחי ארה"ב יכולים לבצע כל פשע שעולה על רוחם, בלי לשאת בתוצאות. זהו לילה שבו אנשים יוצאים לרחובות כדי לרצוח אחד את השני, לאנוס, לגנוב ולא לשלם על כך מחיר. לא ניתן להזעיק את המשטרה, בתי חולים בהשהיה וזהו לילה שבו ציבור האזרחים מתנהל ללא מחשבה על עונש. ללילה המטריד הזה קוראים הטיהור.
הנפגעים העיקריים הם כמובן העניים שאין להם מספיק כסף כדי לממן אמצעי הגנה יקרים כדי למנוע מרוצחים שונים לחדור את דירותיהם ולחסלם. מבחינת ממשלת ארה"ב זאת הדרך הטובה ביותר להפטר מהאוכלוסיה קשת היום ובכך לייצב את המצב הכלכלי של המדינה ולהפטר ממי שנחשב בעיניהם כנטל על המדינה. בסרט הראשון הדבר רק נרמז והיה ניתן להבין את כוונת המשורר אבל בסרט השני בסדרה, אנחנו צופים הלכה למעשה במשאיות שחורות מסתוריות הנעות באותו לילה אלים, ובתוכן שוטרים שתפקידם היחיד היא לפנות בניינים שלמים בשכונות מצוקה מהאזרחים המתגוררים בהם.הפעם במקום הפרבר הירוק והמשפחה הבורגנית, ג'יימס דה מונקו מעביר אותנו אל העיר הגדולה, ו"הטיהור 2" מפגיש אותנו עם דמויות חדשות לחלוטין. זוג צעיר אשר מכוניתו נתקעת על כביש ראשי. אם ובת המוצאות בכוח מהבניין שבו הן מתגוררות על ידי אותם כוחות משטרתיים בדרך אל חיסולן, וגבר מסתורי המעוניין לנקום את מות בנו. החמישה ימצאו את עצמם משתפים פעולה במסע לילי ארוך ומאוד אלים שכל מטרתם היא פשוט לשרוד את הלילה.
דה מונקו כתב גם הפעם את התסריט וגם הפעם הוא מביים ביעילות, אבל נראה שהמהירות שבה ההפקה הזאת נוצרה ודלות התקציב גרמו לכך שבמקום שחקנים מוכרים וטובים כמו איתן הוק או לנה הידי (משחקי הכס) שככבו בסרט הראשון בסדרה, אנחנו נאלצים להסתפק בשחקנים פחות מוכרים וכנראה גם פחות טובים. לפי הופעתם בסרט הזה ניתן להסיק שלבמאי לא היה זמן לעבוד עם השחקנים כדי ליצור סצנות אמינות או שמלכתחילה לא היה טעם לכך.השחקנים הם בעיקר פנים מוכרות משלל תפקידים משנה וסדרות טלוויזיה שסיימו את הקריירה, ביניהם: פרנק גרילו - בעיקר שחקן משנה בשלל סרטי קולנוע, האחרון ביניהם הוא "קפטן אמריקה"; זאק גילפורד המוכר בעיקר מהסדרה "אורות ליל שישי"; זואי סול שהופיעה במותחן האיכותי "אסירים", קלי סנצ'יז שמוכרות מסדרות כמו "אבודים" ו"גליידס" וג'סטינה מקאדו מ"עמוק באדמה". נראה שהבחירה ללכת על אותם שחקנים לא מוכרים היא נכונה כי לא ברור לנו מי מהם באמת ישרוד את הלילה, אבל מימד ההפתעה של חיסול שחקן מפורסם שאנחנו מכירים ואוהבים כמו בסרט הקודם גם מתפוגגת."הטיהור – לשרוד את הלילה" הוא בעיקר FUN לחובבי הז'אנר ובכלל הזדמנות נדירה לצפות בישראל על גבי המסך הגדול בסרט אימה על המסך הגדול. יש לו גרעיון אינטלקטואלי בסיסי אבל הוא רק תירוץ לסרט ז'אנר שמכיל כמות מאסיבית של שפיכות דמים, טרור ואימה. אז מי שאוהב סרטים מסוג זה, מחכות לו 103 דקות שהוא עתיד להתמוגג מהן עד מאוד. מסוג הסרטים שהמשפט " כל כך רע שזה פשוט טוב" מתלבש עליהם כמו כפפה ליד.
הטיהור 2: לשרוד את הלילה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4424/03/2016 17:26:30
7/10אייקון ציון
אין ספק שהרעיון המרכזי מאחורי הסרט הוא ביקורת על החברה האמריקנית, הפערים בין עשירים לעניים, חוסר החמלה וכו'', אבל זה נושא לדיון נפרד. הסרט עצמו הוא לא רע אבל מצד שני גם לא יצאתי מכליי. קבוצה של מספר אנשים שנפגשת במקרה בזמן מנוסתם מפני רוצחים בלילה אחד בשנה, בו אפשר לבצע פשעים מבלי לעמוד עליהם לדין. אותה קבוצה מונהגת ע"י איש קשוח שמוביל אותם במנוסה ומגן עליהם. אקשן סביר, קצב טוב ומסר שמועבר בצורה חדה וברורה.
שם: nofiגיל: 2205/04/2015 10:55:12
8/10אייקון ציון
סרט טוב ומותח הקודם היה יותר טוב אבל גם זה
שם: ערןגיל: 2410/11/2014 12:09:26
4/10אייקון ציון
כמו הקודם, מעט מדי מסר יותר מדי אקשן. הרעיון ומוסר ההשכל שיכול להביא לגבי חיינו והיחס לחלשים, כנראה מפחיד מאוד את היוצרים. גם בסרט ההמשך העלילה מתמקדת ברציחות ובקטעי האקשן במקום במשעמות של יום הטיהור. חבל.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אימה
טהורה Immaculate חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט