הרץ במבוך ביקורת סרט

The Maze Runner Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "הרץ במבוך":
"סרט ינג אדולטס שקצת יוצא מהשבלונה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Maze Runner
משחק דילן אובריין, קיה סקודלריו, ויל פולטר במאי/ת ווס בול  
הרפתקאות
ביקורת סרט להרץ במבוך מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"מפתיע לטובה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע62.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די32.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרטי ה"ינג אדולטס" הם הסחורה החמה בהוליווד בימים אלו. בעבר קראו להם סרטים לבני הנעורים והיום הם עברו שדרוג ומתאימים לבני הנוער של האלף השלישי. חוקי התת ז'אנר די ברורים: בעולם קודר (ולעיתים על טבעי או עתידני) ונטול כמעט הומור מתמודדים הגיבורים הצעירים והנאים עם משימות ומטלות שונות ומשונות שהרבה פעמים מזכירות סדרות ריאליטי כהישרדות. בדרך כלל יש סיפור אהבה אך אלו סרטים נטולי מין על גבולות הסטריליות. על חוסר הפורקן המיני מפצות סצנות אלימות רבות ורבים מהסרטים מזכירים משחקי מחשב פופולאריים בקרב קהל היעד - בני 12 עד 18. המבוגרים בסרטים אלו הם בדרך כלל הרעים והצעירים הם אלו שמצילים את העולם מכליה.רוב סרטי ה"ינג אדולטס" מבוססים על ספרים ורובם מובאים לצופה כסדרה של סרטים. לעיתים מדובר בהצלחה כלכלית מסחררת כגון "משחקי רעב" או "דמדומים" ואז המפיקים מחככים את ידיהם בסיפוק. ולעיתים מדובר בהצלחות צנועות עד כשלונות כמו: "פרסי ג'קסון" ,"נרניה" ,"עיר העצמות" ועוד ועוד ועוד. גם הסרט "הרץ במבוך, מבוסס על טרילוגיה בדיונית פוסט אפוקליפטית של סופר בשם, ג'יימס דאשנר.
תומס הצעיר והנאה מתעורר לפתע בתוך מעלית המביאה אותה למקום הנקרא "הקרחת" זהו מעין שטח פתוח המוקף עצים. בקרחת פוגש תומס נערים נוספים המסבירים לו כי הקרחת מוקפת מבוך אימתני שנפתח כל בוקר וננעל בלילה. במשך שלוש שנים מגיע כל פעם נער חדש לקרחת יחד עם אספקה ללכודים במקום והם מצידם מנסים למצוא את הדרך החוצה כשהמובחרים שביניהם רצים במבוך וממפים אותו בתקווה למצוא דרך החוצה. תומס לא מוכן להשלים עם המצב ותוך שבירת כללי המקום מנסה לצאת כמה שיותר מהר מהמבוך.למוד ניסיון מר מסרטי "ינג אדולטס" קודמים כסדרת "דמדומים" המתועבת וסדרת "משחקי הרעב" (שהיא בכלל בטל רויאל היפני המופתי לעניים), הגעתי לסרט עם אפס ציפיות והופתעתי לטובה. מדובר בערבוב לא מקורי בין "בעל זבוב" (גולדינג מתהפך בקברו?) לסרט האימה הקנדי, "קיוב",והספר שכה אהבתי בילדותי "אי הילדים" מאת מירה לובה.
כוכבי הסרט (האלמונים לחלוטין) מספקים הופעה ראויה, עיצוב המבוך מרשים ולמרות העלילה השבלונית אפשר להישאב לתוך הסיפור ולהחזיק אצבעות לגיבורים. מה שעוד אהבתי בסרט היא העובדה שסיפור האהבה הקיטשי כמעט אינו קיים בסרט והנערה המסתורית שתצטרף לתומס ב"קרחת" היא דמות לא דומיננטית כלל. נדמה ש"הרץ במבוך", מציית לכללי התת ז'אנר אך עושה זאת באופן קומפקטי וללא התייפיפות מיותרת.שני דברים עלו בראשי לאחר הצפייה: ראשית הסרט מאד (מאד) אלים וסצנות רבות בו מעבירות אותו לעולם של סרטי האימה , אבל ככל הנראה בני הנוער של ימינו כבר רגילים לסף גבוה כזה של אלימות ונקודה נוספת היא הליהוק המאוד נכון חברתית ודמוגרפית. מדובר בחבורת הנערים המגוונת ביותר שנראתה על המסך הגדול: בחור ממוצא אסייתי, בחור ככל הנראה הודי וכמובן כמה אפרו אמריקאים-ממש האומות המאוחדות בזעיר אנפין ."הרץ במבוך" אינו סרט גדול או חשוב אך הוא מספק את הסחורה והוא בולט לטובה בז'אנר שלא תמיד מכבד את צופיו הצעירים. והערה אחרונה: מדובר בחלק ראשון בטרילוגיה אז לקחת בחשבון שהסיום הוא רק התחלה.... (ותודה לאלוהי ההמשכים).
הרץ במבוך - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: nadavגיל: 1517/01/2021 02:08:27
9/10אייקון ציון
מדהים מדהים מדהים. סרט יפה עם עלילה מדהימה הצילום ממש טוב המשחק של דילן פשוט יפהפה הייתי פשוט מרותק כל הסרט.
שם: תמירגיל: 1610/08/2018 19:43:18
10/10אייקון ציון
סרט מדהים !. אחד מהסרטים היותר טובים שראיתי
שם: הודגיל: 2429/04/2018 16:38:35
8/10אייקון ציון
הייתי צעיר לא הייתי רגיל לראות סרטי מדע בדיוני ופנטזיה כשהלכתי עם בת דודתי אבל היה מפחיד ולכן הבת דודה שלי הלכה לבד בלעדי תודה שהזמנת אותי לשם אבל לא תודה רבה זה סרט לא כל כך טוב בעולם בדיוני ומבולבל ביותר
קישורים
חץ הרץ במבוך (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי הרפתקאות
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט