למה זה מגיע לי? ביקורת סרט

Bon Dieu Movie Review

תמונת כתבנתן ליכטר על "למה זה מגיע לי?":
"קומדיית בורקס כיפית ונטולת פוליטיקלי קורקט"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Bon Dieu
משחק כריסטיאן קלבייה, שנטל לובי במאי/ת פיליפ שברון  
קומדיה
ביקורת סרט ללמה זה מגיע לי? מאת נתן ליכטר | מבקר וכתב קולנוע
ציון המבקר
"בורקס צרפתי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע69.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די25.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אחד הדברים המשותפים בין צרפת וישראל הוא ששתי המדינות מורכבות ממהגרים מכל רחבי העולם. כמו בישראל גם בצרפת יש לא מעט מחלוקות שמעוררות מהומות מידי פעם. "למה זה מגיע לי?" קומדיית הבורקס של פיליפ דה שברון (שנחשבת לסרט השישי המצליח ביותר בכל הזמנים בצרפת) עוסקת בצורה הומוריסטית באחד הנושאים הכי רגישים במדינה – בני המיעוטים."צרפת היא אלופת העולם בנישואי תערובת", כך אמר דה שברון כשנשאל מדוע החליט לעשות סרט על הנושא. אחיו היה נשוי לאישה מארצות המגרב ואילו הוא חי עם אפריקאית. הוא החליט להקצין את העניין וכך יצר את הזוג ורניי; מארי (שנטל לובי) וקלוד (כריסטיאן קלבייה). לזוג יש 4 בנות אשר אף אחת מהן לא נישאה לצרפתי קתולי - זעזוע כבד לזוג הבורגני והשמרני. אחת מבנותיהן נשואה לטוניסאי יהודי, השנייה לאלג'ירי מוסלמי והשלישית לבודהיסט סיני. הסרט נפתח עם החתונות של שלושת הזוגות ותגובות ההורים. הפתיחה היא בליץ של קטעים קומיים. ובכלל נראה ששברון בנה את התסריט לפי הטיפ של קרמבו מ"מבצע סבתא": "אתה מתחיל הכי מהר שלך, ולאט לאט מגביר".
הארוחות של הזוגות עם קלוד ומארי עמוסות במתח ונטולות פוליטיקלי קורט. זה מרגיש לכולם כמו ללכת על ביצים, אלא שבמקום להיזהר כולם דואגים לשבור כל אחת ואחת מהן. הגזענות וחוסר הטאקט לא יורדת מאף מפגש. זה נראה כאילו אין להם על מה לדבר מלבד על הפיל בחדר. הסרט יורה בדיחות עדתיות/גזעניות בצרורות לכל כיוון. חלקן עובדות, חלקן לא. סצנה אחת יכולה להיות רגישה לקהל הצופים הישראלי וזוהי סצנת הברית מילה ומה שמתפתח ממנה מאוחר יותר.בכל מקרה, נקודת המפנה מתרחשת כאשר הבת הצעירה, לור (אלודי פונטן), שעדיין לא התחתנה, מכריזה על כך שהיא מאורסת, וכמה מפתיע, בן זוגה, שרל קופי (נום דיארה) הוא אפריקאי מחוף השנהב. כתוצאה מכך, מצד אחד הזוג וורני נכנס למשבר, ומצד שני, שאר הבעלים של הבנות, שהיו סוג של יריבים האחד של השני, מתאחדים מול מה שנראה להם כקש ששבר את גב הגמל ומאיים על כולם. כאשר ההורים של שרל מגיעים מחוף השנהב לקראת החתונה, אביו (פסקל נזונזי) חובר כוחות עם קלוד במטרה למנוע אותה.
דה שברון אינו מעוניין להעביר מסר כלשהו דרך הסרט שלו אלא פשוט להצחיק. נראה כאילו הוא חשש מרגעים מתים ולכן העריכה מהירה והתסריט מספק בכל רגע נתון בדיחה. לפעמים זה אפילו מעייף, אבל זה גם מה שהופך את הסרט הזה למעניין ושווה צפייה. ההומור הוא די נמוך כיאה לסרט בורקס אבל לא נמוך מדי (למעט כמה קטעים בוטים בסגנון האחים פארלי) ולפעמים יש בו גם בדיחות שנונות. באחת הפעמים שזה קורה, הסרט טופח לעצמו על השכם עם אובר מודעות עצמית. מי שגונב את ההצגה ב"למה זה מגיע לי?" הוא פסקל נזונזי שמשחק את האב של שארל. הוא הופך בהדרגה מדמות כבדה ורצינית שמסמלת את הקיפוח לדמות צבעונית ומצחיקה שהטוב ממנה יוצא גם בעזרת האינטראקציה עם קלוד.נראה שדה שברון בכלל לא מושפע מקומדיות צרפתיות שקדמו לו אלא מקומדיות אמריקאיות כמו "פגוש את ההורים", הסרטים של האחים פארלי ("טיפשים בלי הפסקה") ואפילו "חברים". לא אתפלא אם לאור הצלחת הסרט תהיה לו גרסה אמריקאית עם דסטין הופמן בתפקיד האב ודיאן קיטון בתפקיד האם. זה אפילו מתבקש.מצד אחד "למה זה מגיע לי" היא קומדיה לא מתוחכמת במיוחד שכאשר צוחקים מהקטעים שלה מרגישים קצת גילטי פלז'ר. מצד שני היא גם שעה וחצי של כיף. הקהל הישראלי יזדהה איתה בקלות כי כמו שהיא תתאים להיות קומדיה אמריקאית, כך אפשר לעשות לה אדפטציה ישראלית בניחוח בורקס כשר למהדרין.
למה זה מגיע לי? - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: לי יניניגיל: 6006/10/2019 12:36:29
7/10אייקון ציון
סרט המשך על משפחת ורנוי. קומדיה קלילה, עוקצנית, וולגרית וסטירית שמזכירה סרטי בורקס אבל הפעם זה קרואסון צרפתי. בסרט הקודם הבמאי פליפ דה שברון עשה חייל, אבל הפעם אני לא כל כך בטוחה שההצלחה המסחררת תחזור על עצמה. הקומדיה מגוללת את סיפורים של זוג צרפתי קתולי ושמרן, שכל אחת מבנותיו נשואה לאחר שהוא לא צרפתי: יהודי, מוסלמי, סיני ונוצרי כהה-עור. הסרט מציף את הסוגות והבעיות החברתיות שמעסיקות את צרפת בשנים האחרונות, בדיאלוגים שנונים ומשעשעים. הוא נוגע במהגרים, השביתות, נישואים חד-מניים, השתלטות הסינים, ההתבוללות בתרבויות שונות ועוד. רוב רובו של המשחק מבוצע על ידי החתנים, והבנות כאן מהוות תפאורה בלבד ועומדות מאחורי כתפי בעליהן. על הסרט הזה אפשר לצפות כקומדיה וגם כטרגדיה-משאירה לכם להחליט לבד. "אין כמו צרפת". האם משפחת ורנוי תצליח לכונן את המשפט הזה? רוצים תשובה? לכו לצפות. בשורה התחתונה: סרט קטן עם מסר גדול. נחמד לא יותר מזה. לא חייבים לרוץ... אפשר גם ללכת... לי יניני
שם: דניאל לשינרגיל: 1407/11/2015 11:47:36
9/10אייקון ציון
בדרך כלל פחות בעניין של סרטים זרים אבל זה היה סרט מעולה ומצחיק
שם: איילתגיל: 5903/10/2015 00:38:48
8/10אייקון ציון
סרט קליל, הומוריסטי, שמספר על בעייה אמיתית שקוראת בעולם המערבי והיא נישואי תערובת.דור צעיר שהגלובליזציה מחברת בין לאומים,דתות,מנהגים,ומנסה לטשטש סטיגמות.הכל עם כוונה טובה ושאיפה לחיים מאושרים.
קישורים
חץ למה זה מגיע לי? (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט