ההוביט: קרב חמשת הצבאות ביקורת סרט

The Hobbit: The Battle of the Five Armies Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "ההוביט: קרב חמשת הצבאות":
"שלושה סרטים ארוכים ומעייפים מסתיימים בקרב ארוך ומרשים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Hobbit: The Battle of the Five Armies
משחק אוונג'ליין לילי, בנדיקט קאמברבאץ', לוק אוונס, אורלנדו בלום, מרטין פרימן, איאן מק'קלן, קייט בלאנשט במאי/ת פיטר ג'קסון  
הרפתקאות
ביקורת סרט לההוביט: קרב חמשת הצבאות מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מרשים ומתיש"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע87.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די8.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
נראה שאפילו זוכה האוסקר פיטר ג'קסון שמח שהסרט "ההוביט: קרב חמשת הצבאות" סוף כל סוף יוצא למסכים. טרילוגיית "שר הטבעות" הייתה מהמרשימות והחשובות שנוצרו אי פעם וג'קסון הוא הבמאי הראשון והיחיד שזכה בפרס התסריט, הבימוי והסרט ליצירה קולנועית פנטסטית. חבל שהצליח להרוס לעצמו ולהשאיר מאחוריו את הסאגה הארוכה והמיותרת של טרילוגיית "ההוביט" המבוססת על ספרו הקלאסי של ג'.ר.ר טולקין.שלושת מוצרי הצריכה תוצרת ג'קסון ואולפני MGM ו-Sony לא הצליחו להשאיר חותם כי הם נטולי בשר אמיתי. העובדה שהם מבוססים על ספר קצר לא תרמה לתסריטים שנמתחו בעזרת שיחות ארוכות ומתישות וסצנות קרב שלא נגמרו. כל אלו נועדו לשתי מטרות בלבד: הראשונה ליצור אפוס קולנועי מרהיב גם כשאין הצדקה לכך והשנייה לסחוט עוד קצת מצלצלים מקהל ההמונים.
הסרט השלישי והאחרון ממשיך בדיוק היכן שהסתיים הסרט השני -"ההוביט-מפלתו של סמאוג". הדרקון חובב הזהב נוטש את ההר כדי להשמיד את הכפר שבו מתגורר בארד מחסל הדרקונים (לוק אוונס). סצנת הקרב הראשונה בו הדרקון סמאוג (קולו של בנדיקט קמברבאץ') מתקיף את הכפר היא מנה ראשונה למה שעתיד להפוך לקרב הגדול בו מעורבים חמשת הצבאות – כשם הסרט כמובן. באמצע יש גם איזה מאבק של גלדריאל (קיית בלאנשט) המגיעה למבצר של סאורון כדי לשחרר את גנדלף (איאן מקלן) שנפל בשבי בסרט הקודם.הדמויות המרכזיות בסאגת ההרפתקאות של "ההוביט" הם כמובן בילבו בגינס (מרטין פרימן שזכה בשלל תשבוחות על תפקידו בסדרות "שרלוק" ו"פארגו") ומלך הגמדים המיועד - ת'ורין (ריצ'ארד ארמיטאג הזכור מ"בתוך הסופה") עם חבורת הגמדים הנגררת אחריו כדי להחזיר עטרה ליושנה. העושר העצום הצונח לידיו של ת'ורין גורם לו לאבד לאט לאט את שפיותו, להפוך לפרנואיד, לחשוד בקרובים לו מכל ולבצע מספר החלטות המסכנות את חיי כל הסובבים אותו.
אבל למי באמת אכפת מת'ורין והשחקן נטול הכריזמה המגלם אותו, כאשר יש לנו קרב ארוך במיוחד שבו מעורבים בני אנוש, גמדים, אלפים וגם חיות יער ענקיות? כולם יתאחדו לקרב אלים במיוחד נגד האורקים על שלל המפלצות המטרידות תוצרת כוחות החושך של סאורון. עד שהקרב הזה מתחיל הקהל כבר מתחיל לאבד את סבלנותו. בדרך היינו צריכים להתמודד עם הפרצוף החמוץ של לי פייס, אוונג'לין לילי, המגלמת אלפית המתאהבת בגמד. ואי אפשר להזניח את אורלנדו בלום, אז צריך לספק לו קרב אחד ראוי, אחרת מה הסיבה שהבאנו עד לכאן את לגולאס?"ההוביט: קרב חמשת הצבאות" אולי קצת יותר טוב משני קודמיו מאחר ויש בו יותר פעולה ופחות דיבורים. אין ספק שזה לא מספיק כדי להפוך את הסרט השלישי והאחרון בטרילוגיה המיותרת הזאת לסרט שהוא יותר ממוצר צריכה שישנה רק מחשבה אחת שעומדת מאחוריו: איך לעשות עוד קצת כסף מהמעריצים של אותה טרילוגיה קלאסית שנוצרה לפני עשור וקצת.כל מה שנותר לקוות עכשיו הוא שפיטר ג'קסון יחזור אל השורשים הקולנועיים מהם הוא צמח, ינטוש את שוברי הקופות הבומבסטיים והריקניים ויחזור אל המקורות בזכותם מעריציו האמיתיים שומרים לו אמונים כגון: "יצורים שמימיים" "לפגוש את הפיבלס",,"Bad Taste" ויצירת המופת "Braindead". אפשר לקוות שהוא לא התמכר להפקות הענק ולשוברי קופות גרנדיוזיים ושהוא יצליח להשתחרר מהמכונה ההוליוודית כדי לחזור ולהיות אמן נועז, בועט וחתרני.
ההוביט: קרב חמשת הצבאות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אופירגיל: 1731/10/2019 23:05:30
9/10אייקון ציון
קרב חמשת הצבאות בסרט הוא פשוט עוצר נשימה. הקרבות נעשו בצורה פשוט מצוינת. אין מה להרחיב על העלילה מכיוון שיותר מחצי סרט זה רק הקרב המדהים הזה, אבל אם אתם במוד לסרט עם אקשן טוב, כמו שבמקרה לגמרי הייתי כשצפיתי בסרט הזה, אז אתם תהנו.
שם: Eyal Peryגיל: 2828/05/2017 15:04:49
8/10אייקון ציון
טרילוגיה יפה לחובבי שר הטבעות. אמנם פחות טוב משר הטבעות, אך עדיין שווה לצפות!
שם: מור רזגיל: 1224/09/2015 17:46:12
7/10אייקון ציון
סרט יפה ומושקע ברמה אך גם מתיש ומשעמם. צריך הרבה סבלנות לסרט הזה. לא מיועד לכולם.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי הרפתקאות
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט