היפוכונדר מבריק ביקורת סרט

Supercondriaque Movie Review

תמונת כתביאיר פרי על "היפוכונדר מבריק":
"הומור סלפסטיק מטופש בעלילה שיצאה מגבולותיה הטבעיים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Supercondriaque
משחק דני בון, קאד מראד במאי/ת דני בון  
קומדיה
ביקורת סרט להיפוכונדר מבריק מאת יאיר פרי | מבקר קולנוע וטלויזיה
ציון המבקר
"מטופש ומצחיק"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע63.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די21.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות15.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אמא שלי תמיד מספרת ש"אבא רואה איש מחליק על בננה וצוחק ואני רואה איש מחליק על בננה ובוכה". בערך כאן נחלקים צופיו של "היפוכונדר מבריק", הקומדיה החדשה של דני בון הצרפתי ("ברוכים הבאים לצפון") אותה כתב, ביים ובה הוא משחק. אז אבא - הסרט הזה הוא בול בשבילך. "היפוכונדר מושלם" הוא אסופת וריאציות של "אנשים מחליקים על בננות", היינו- הומור פיזי השזור בעלילה מופרעת עם דמויות מופרעות. לזכותו של הסרט יאמר שרוב האולם צחק מהבדיחות. מסתבר שסלפסטיק מצחיק יותר בצרפתית.הסרט, הסובב סביב דמותו של דני בון בכל הרבדים (הדמות הראשית אף נכתבה בהשראתו), מהלל את היכולות הקומיות הרב-גוניות לכאורה של בון, שהוא מעין גרסה צרפתית, צעירה וסקסית של זאב רווח. כלומר, בון מזכיר יותר את הומור סרטי הבורקס מזה של קומיקאים כמו ג'רי סיינפלד, וודי אלן או לואי סי.קיי. וזאת לא נאמרת כביקורת חלילה ואין בכך בכדי לטעון שהסרט אינו מצחיק, זהו סוג מסוים, ולא בלתי-אפקטיבי, של הומור. בון עושה פרצופים מצחיקים, נופל מכל מיני מקומות בצורה מצחיקה, משתמש בגופו המצחיק ובעיקר כותב תסריט מצחיק בו דמויות משעשעות מגיעות לסיטואציות מצחיקות. אך אם ציפיתם לשימוש מסקרן או מפתיע בהומור בכדי לרגש או לטעון משהו על העולם, אפילו ברמת "לפני החתונה עוצרים בוגאס", בון הוא לא הקומיקאי בשבילכם.
בון מגלם את רומן פובר, היפוכונדר אובססיבי הנמנע מכל גורם מזהם, חי בדירה הנראית כבית מרקחת שיצא משליטה וחברו היחיד הוא ד"ר דימיטרי זוונקה (קאד מראד), הרופא הצמוד שלו. הסרט עוסק בניסיונותיו של רומן למצוא אהבה, שזאת למעשה הצעתו העקשנית של דימיטרי, המנסה בכל כוחו להיפטר מהמטופל האובססיבי המחרב את חייו המקצועיים והאישיים. ואכן כך מתחיל הסרט. דימיטרי רושם את רומן לאתרי הכרויות, מכין אותו לדייטים ושולח אותו לאימוני כושר. כבר כאן מדובר בקו עלילה תמוה- הרופא המאמין שאישה טובה תגאל את רומן מייסוריו. נראה שחלק זה של הסרט מתקיים בעיקר בכדי להציג כמה שיותר את הדינמיקה בין השחקנים הראשיים, שהפכו יחדיו את "ברוכים הבאים לצפון" להצלחה המסחררת שהיה.או אז, בערך באמצע הסרט, נודדת לה העלילה לכיוון תמוה הרבה יותר החורג אל גבולותיו המובהקים של סרטי הבורקס עם עלילת חילוף - זהויות בין רומן ההיפוכונדר לאנטון מירוסלב, מורד ולוחם ממדינה הקרועה במלחמת אזרחים בשם טצ'רקיסטן. שלל הרפתקאות, אקשן, שקרים, סקס וכמובן – סיפור אהבה גדול מהחיים, נופלים אז על רומן המסכן אשר, כמונו, בכלל לא היה מוכן לזה. הטוויסט המפתיע יוצר חווית צפייה מוזרה. מצד אחד, רומן מגיע דרך סיפור זה לסיטואציה הכי מלוכלכת ומזהמת ובאופן כללי – הכי גרועה עבור היפוכונדר, שזה צעד תסריטאי נכון. מצד שני, הפרופורציות של הסיפור הקטן והחביב על היפוכונדר מגושם שמחליק על בננות בדרכו למצוא אהבה הופכות לגדולות מהחיים.
אז על מה נשען הסרט? על דמותו של בון וכאמור, בון יודע לעשות צחוקים, בעיקר כאלו שטחיים וגופניים, כפי שהוכיח כבר ב"ברוכים הבאים לצפון". כשזה מגיע ל"להגיד משהו", הלקח היחיד שאני למדתי מהסרט הוא ש"גברים אמיתיים", כמו לוחם זכויות האדם הקשוח מירוסלב, לא מפחדים מחיידקים ונגיפים ושאם תשים את עצמך לרגע בנעליהם, אולי תוכל ללמוד דבר או שניים, גם על איך כובשים נשים. שזה לקח בעייתי פלוס, אבל ניחא. הסרט לא מתיימר לעשות שום דבר חוץ מלשים את בון על מסלול ריצה מלא קליפות בננות ולתת לנו לצחוק, בעיקר על חשבונו. ואת זה הוא עשה, ולכן האולם צחק.השאלה שנותרת בעודכם תוהים האם לצאת לקולנוע הערב לראות את "היפוכונדר מושלם" היא האם בא לכם פשוט לצחוק, בלי ערך מוסף, בלי הברקה קולנועית או סיפורית, בלי חדשנות ואז לשוב הביתה? אמא שלי הייתה בוכה, אבא שלי היה צוחק. החלטה שלכם.
היפוכונדר מבריק - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: פיניגיל: 4027/09/2015 10:23:37
4/10אייקון ציון
אם התרגום של השם של הסרט הוא אחד לאחד אין לי מושג למה התכוון המשורר , אם זה ממוחו הקודח של המתרגם אין לי מושג על מה הוא חשב . חשבתי שאולי שהוא היפוכונדר הוא מבין בהמון מחלות ולכן מאבחן אותם אצל אחרים אבל לא , מדובר על אדם עם בעיות שלוקח אותנו לתוכם ולא ממש מצליח להצחיק או יותר נכון ממש לא מצליח להצחיק וחבל . סרט נפילה לא להשקיע את הזמן גם בבית .
שם: ירון .ו.גיל: 3029/06/2015 12:25:52
1/10אייקון ציון
סרט לא ממש מצחיק ודיי מעייף. האמת שמגיע לו קצת יותר מ-1, אולי 5 ככה. אבל כשראיתי שהציון שלו כאן הוא 8 הזדעזעתי והרגשתי שאני חייב שיירד קצת.
שם: טליגיל: 3729/06/2015 12:23:23
8/10אייקון ציון
סרט קליל, משעשע וכייפי
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט