פולטרגייסט ביקורת סרט

Poltergeist 2015 Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "פולטרגייסט":
"חידוש משפחתי וידידותי לקהל הרחב לסרט אימה קלאסי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Poltergeist 2015
משחק סם רוקוול, ג'ארד האריס במאי/ת גיל קינן  
אימה
ביקורת סרט לפולטרגייסט מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"אימה נוסחתית"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע72.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די18.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לבמאי האמריקאי-ישראלי גיל קינן יש ניסיון עם בתים רדופים ברוחות. סרט האנימציה בבימויו, "מפלצת של בית" משנת 2006 אף היה מועמד לאוסקר הסרט הטוב ביותר. אחרי כישלון סרטו השני "עיר הגחלת" והפסקה של 7 שנים מעשייה קולנועית, הוא חוזר למרכז הזירה ההוליוודית עם חידוש לאחד מסרטי האימה המצליחים בכל הזמנים, "פולטרגייסט" משנת 1982. את הסרט ההוא ביים טוב הופר, שבזמנו נחשב לאחד מבמאי סרטי האימה הטובים בעולם, אחרי ההצלחה המסחררת של "המנסרים מטקסס"."פולטרגייסט" המקורי נכתב והופק על סטיבן שפילברג והיה לאחד משוברי הקופות הגדולים באותה שנה. הוא רשם לעצמו הישג של שלושה מועמדויות לאוסקר, זכה לשני סרטי המשך ונחשב עד היום לקלסיקה אצל חובבי הז'אנר. גם שלל השמועות על רוחות שרדפו והטרידו עובדים שונים על הסט וכמובן מותה של הכוכבת שלו הת'ר או'רורק, שנפטרה באופן פתאומי מדום לב בגיל 12, תרמו למיתולוגיה של סדרת הסרטים להתחזק. השאלה היא האם הקללה עזבה את סדרת הסרטים הזאת או שהיא תלווה גם את ההפקה החדשה.
עד לרגע זה לא פורסמו עדויות על רוחות שהטרידו את מנוחתם של השחקנים, ואולי חבל שכך. סם רוקוול ורוזמרי דה ויט, בדרך ככל שחקני קולנוע משובחים, מספקים לצופים הפגנת משחק עצלה ולא מרשימה. גם שלושת הילדים המככבים בסרט נותנים הופעות מודעות מדי לעצמם, כלומר מרגישים שהם משחקים פחד ולא באמת מפחדים. התסריט השבלוני נשען על המקור ומנסה להתייחס אליו אך מאז ראשית שנות השמונים נוצרו כל כך הרבה סרטים על משפחות אמריקניות המתמודדות עם בתים רדופים ברוחות רפאים שאין בסרט הזה שום דבר חדשני, מעניין או באמת מפחיד. גם שלל משפטים צפויים ולא מפתיעים לא תורמים לעניין.עם זאת, יש שתי נקודות שאפשר לציין לטובת הסרט: "פולטרגייסט" מנסה לשמר על רוח הסרט המקורי ובכלל להחיות את ז'אנר סרטי האימה המשפחתיים שהצליחו למדי בשנות השמונים כגון "גרמלינס", כשמשפחות היו הולכות יחד לראות סרטי אימה שלא היו מפחידים מדי והיה בהם מימד של הרפתקאה. הניסיון של קינן צולח אבל גם מעניק לסרט העכשווי מימד מיושן למדי שלא תקף לשנת 2015. עוד נקודת אור היא צמד שחקני המשנה ג'ארד האריס ("מד מן") וג'יין אדמס ("אושר") כצמד מגרשי שדים שהנוכחות הטבעית שלהם והדמויות שהם מגלמים מספקים אווירה קלילה יותר בתוך כל המלודרמה המתרחשת על המסך.
בסופו של דבר כחובב הז'אנר נהנתי מהסרט, אבל הוא בהחלט לא מתקרב ברמתו לסרטים אחרים שנוצרו בשנים האחרונות כמו "לזמן את הרוע". נראה שהוא מיועד בעיקר לקהל צעיר וחדש שלא ראה את המקור או כאלו שאוהבים סרטי אימה אבל לא אוהבים לפחד יותר מדי.
פולטרגייסט - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: theconjuringגיל: 1715/08/2016 13:33:59
2/10אייקון ציון
הסרט מרגיש ללא שום עלילה כלל, יותר מידי CGI לצערי ובכלל לא מתאים לז''אנר האימה, אלא לז''אנר סרטי משפחה. לא ממליץ כל כך לצפייה.
שם: Mikeגיל: 2704/07/2015 10:58:10
2/10אייקון ציון
ציפיתי לסרט מפחיד ומרתק שמבוסס על רוחות אבל במקום זה בקושי היה רוחות, בקושי היה מפחיד ובעיקר היה שטויות ובזבוז זמן
שם: ענברגיל: 3128/06/2015 18:30:03
7/10אייקון ציון
דבר ראשון תודה לצוות אתר סרט על הזכיה! שנית, מדובר בסרט אימה רגיל, לא חידש שום דבר, המון קטעים "מפחידים" כרגיל! מי שאוהב את כל הנושא של רוחות והעולם הבא יאהב את הסרט.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אימה
טהורה Immaculate חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט