הנסיך הקטן ביקורת סרט

The Little Prince Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "הנסיך הקטן":
"גרסה מפתיעה וסוחפת לספר הילדים המוכר והאהוב"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Little Prince
דיבוב ג'יימס פרנקו, מריון קוטיאר, רייצ'ל מקאדמס, בניסיו דל טורו, פול ראד, פול ג'יאמטי, ג'ף ברידג'ס, ריקי ג'ארוויס במאי/ת מארק אוסבורן  
אנימציה
ביקורת סרט להנסיך הקטן מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"לקטנים ולגדולים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע67.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די22.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות9.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בעיבוד קולנוע ליצירה ספרותית תמיד נשאלת השאלה האם הסרט מצליח לתת ערך מוסף ולהוסיף זווית ראייה או פרשנות למקור. כשאנה ואהובה הקצין מחוללים לפתע לבדם ב"אנה קרנינה" של ג'ו רייט זהו ערך מוסף מרתק. לעומת זאת כשרון הווארד מרדד ומפשט את"צופן דה וינצ'י" זה מקומם ומתסכל את הצופה.הנסיך הקטן הינו אחד מספרי הילדים האהובים ביותר בכל הזמנים. הסיפור של אנטואן דה סנט אכזופרי המתאר את המפגש בין טייס לבין ילד קטן שהוא נסיך של ממלכה זעירה כבש את לבבות הקוראים בשבעים שנה האחרונות. הספר עובד לאופרה, למחזמר לסרטים רבים ואף לסדרת טלוויזיה.
מארק אוסבורן, היוצר של "קונג פו פנדה", מפרש את הספר באופן מעניין ובצורה שמכבדת את המקור הספרותי וגם את הצופים. סרטו של אוסבורן יכול למצוא חן גם בעיני "גדולים" בשל האפילה המסתתרת בו (ואף פורצת החוצה) ובכלל נדמה כי כל דיון מעמיק בנסיך הקטן לא יכול לקטלגו באופן פשטני כספר ילדים.אוסבורן יוצא מדפי הספר ומגיע לעולם עכשווי ומתועש שבו ילדה קטנה שרוצה להתקבל לתיכון יוקרתי לומדת את עצמה לדעת, מוותרת על ילדותה ותמימותה ונשחקת בין ספרי הלימוד. כל זה ישתנה כששכנה הקשיש (דמותו של הטייס בספר המקורי) יחשוף אותה לסיפורו של הנסיך הקטן והיא תחבר שתיים לשתיים ותבין את הפילוסופיה המרתקת שמאחורי הסיפור המקורי. הטייס הוא הגשר המחבר בין עולם המציאות לעולם הדימיון והוא מקונן על המעבר מילדות לבגרות ועל אובדן התמימות והכנות בדרך.
לקראת חלקו האחרון של הסרט (וזהו הישגו הגדול והמקום בו הוא הופך מעוד יצירה ליצירה סוחפת) מתחברים עולמה של הילדה וזה של הנסיך הקטן .עשרים הדקות האחרונות של הסרט אינן מיועדות לילדים קטנים ובעיקר מכוונות למבוגרים. בלב העיר המתועשת תילחם הילדה החביבה על חייה כשלצידה גיבור בלתי צפוי.בארץ מוקרן הסרט בדיבוב לעברית ובצרפתית .אני צפיתי בדיבוב העברי עם שלמה ארצי המצוין כטייס הקשיש. מהסרט יכולים ליהנות גם אלו שלא בקיאים בנבכי הסיפור המקורי. ביתי בת השבע מאד נהנתה וזהו לדעתי הגיל המינימלי שבו ילד יכול להתחבר לסרט. אני כמבוגר התמוגגתי. יופי של סרט!
הנסיך הקטן - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מור רזגיל: 1324/02/2016 17:20:41
8/10אייקון ציון
סרט מעולה !!! האנימציה מעולה, הדיבוב המקורי מושלם, הפס-קול נהדר, הבדיחות משעשעות, המסר עמוק ומיוחד מאוד והתסריט והעלילה טובים ומעניינים לרוב אבל סוף הסרט מאכזב מעט. בקיצור, סרט בעל מסר עמוק גם לילדים וגם למבוגרים.
שם: יובלגיל: 4610/12/2015 01:46:26
10/10אייקון ציון
סרט נפלא אשר מצליח להעביר את יצירתו של סנט אכזופרי באופן מקורי ומרגש על רבדיה ועומקה. הילדים ימצאו כאן סיפור מקסים, לעתים מצחיק ומשעשע ולעתים מותח וקצת מפחיד. למבוגרים שמורה חוויה מרגשת ומעמיקה עם חיבור לאחד מסיפורי הילדים המעמיקים שנכתבו. ללא ספק, אחד מסרטי האנימיציה הטובים שנוצרו, עם ארט מקורי ומדהים ובימוי מעולה כולל בימוי קולות נפלא לגרסה העברית. קולנוע במטבו הראוי לכל שבח.
שם: איציק גורגיל: 3605/12/2015 11:16:34
8/10אייקון ציון
סרט נחמד וזורם. לא משהו שאסור להחמיץ אבל בהחלט מהנה גם למבוגרים.
קישורים
חץ הנסיך הקטן (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי אנימציה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט