שעה של שקט ביקורת סרט

Une heure de tranquillite Movie Review

תמונת כתבנתן ליכטר על "שעה של שקט":
"משחק נהדר וטוטאלי של כריסטיאן קלבייה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Une heure de tranquillite
משחק כריסטיאן קלבייה, קרול בוקה, ולרי בונטון במאי/ת פטריס לקונט  
קומדיה
ביקורת סרט לשעה של שקט מאת נתן ליכטר | מבקר וכתב קולנוע
ציון המבקר
"תוסס ומהיר"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע63.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די18.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות18.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
עיבוד מחזה לתיאטרון הוא לא עניין פשוט מאחר ומה שיכול לעבוד טוב על הבמה, עלול להיכשל על המסך הגדול. "שעה של שקט" הוא דוגמא מוצלחת למחזה קומי שעובד בצורה טובה לקולנוע. המהות של הסרט הזכירה לי את "אלוהי הקטל" של רומן פולנסקי, שגם הוא מהווה עיבוד מהבמה אל המסך הגדול. ב"אלוהי הקטל" בעל ואשתו מגיעים לזוג חברים כדי לדבר על קטטה שפרצה בין ילדיהם. לאורך הסרט, בני הזוג האורחים מנסים לעזוב את המקום, אבל בכל פעם נשאבים מחדש בחזרה להמשך הוויכוח, כך שהם לא מצליחים לסיימו. ב"שעה של שקט" מישל (כריסטיאן קלבייה), מנסה לשמוע תקליט ג'אז נדיר, אבל כל פעם מישהו אחר מפריע לו והוא לא מצליח להאזין לו.
הקצב של "שעה של שקט" הוא תוסס ומהיר. כל רגע קורה משהו. מדובר בספרינט אך הוא מתבצע למרחק של ריצה לטווח ארוך על מסלול מכשולים. הדמויות הצבעוניות הן מסלול המכשולים, ומישל רץ מבלי להביט לאחור ומבלי שיהיה לו אכפת משום דבר. יותר משהדמויות הסובבות אותו הן מכשול, מישל הוא המכשול הכי גדול של עצמו: מצד אחד הוא רופא שיניים אמיד עם טעם מעניין במוזיקה, מצד שני הוא אדם אנוכי, בוגדני ואפילו גס לפעמים.הוא מרוכז בעצמו ורוצה לשמוע את התקליט שלו עד כדי כך שלא אכפת לו מהווידוי של אשתו על כך שהיא בגדה בו לפני 20 שנה. הוא עושה הכל כדי להרגיע אותה אבל רק במטרה להישאר לבד בסלון עם התקליט שלו. אם לא די בכך שאשתו רוצה להתוודות אז גם המאהבת שלו, שהיא החברה הכי טובה של אשתו, רוצה להתוודות בפניה על הרומן שלה איתו.
המטרדים לא מפסיקים להגיע: דווקא ביום בו הוא רוצה לשמור את התקליט הנדיר מתברר שאשתו הזמינה שיפוצניק. אותו בחור לא יוצלח עושה יותר נזק מאשר תועלת בתהליך השיפוץ, המסמל גם את התמוטטות חייו של מישל. השיפוצניק משמש גם כזרקור המציג את מצב הזרים בצרפת. מדובר בקטע אבסורדי, מצחיק ומבריק. עוד דמות קטנה ומבריקה היא עוזרת הבית שמושכת באפה ללא הפסק. גם הבן של מישל הוא דמות מוצלחת של הומניסט, שמחליט לשכן משפחה וייטנאמית ביחידת הדיור שלו. בנוסף על כך - השכן הנודניק, שעורך מסיבה לכל תושבי הבניין, מטריד את מישל לא מעט.על אף הדמויות הקטנות והעגולות שבו, "שעה של שקט" הוא מופע של איש אחד - כריסטיאן קלבייה. קשה להימנע מהדמיון החזותי בינו לבין דסטין הופמן. קלבייה הוא שחקן טוטאלי, הוא נכנס לדמותו של מישל עד לפרט הקטן ביותר. תענוג לראות כל תנועה, הבעה ומבט שלו. ככל שהסרט הולך ומתקדם, כך הוא מתעצבן יותר עד שלקראת סיומו הסרט נכנס לאזור טלנובלי שהופך להיות המגרעה שלו. "שעה של שקט" הוא סרט קומדיה בהילוך גבוה שלא משאיר לצופה ולו רגע אחד קטן של שקט. הסרט יורה לכל הכיוונים אבל כמעט תמיד פוגע במטרה.
שעה של שקט - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: שרהגיל: 5028/12/2015 13:27:23
3/10אייקון ציון
סרט חביב ולא יותר. שעה וחצי (קצת פחות) של רגעי צחוק והומור לא גבוה.... לא סרט שנשאר איתי אחרי סופו.
שם: אריאלגיל: 5021/12/2015 22:31:21
8/10אייקון ציון
אז ככה , רוב כותבי הביקורת הם כנראה ישראלים שלא מבינים דבר בקומדיות צרפתיות. הסרט הוא אומנם לא אוסקר ולא מחדש הרבה אבל בהחלט קומדיה חביבה ומצחיקה שכיף להעביר איתה 80 דקות בקולנוע.
שם: נגהגיל: 3515/12/2015 13:29:06
2/10אייקון ציון
אוי אוי. כל כך מאכזב. עד שהשגנו בייביסיטר להתפנק בסרט איכות צרפתי - גודל האכזבה כגודל הציפייה. יצאנו באמצע. בילבולי מוח. מעצבן
קישורים
חץ שעה של שקט (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט