ל-"Knock Knock" או בשמו העברי "דפיקה בדלת" יש סלוגן קליט שבקלות היה יכול להיות גם שם של סרט: "יש דלתות שאסור לפתוח !". נראה שבמאי סרטי האימה איליי רות', המוכר בעיקר כבמאי של שני סרטי "הוסטל" וסרט הפולחן Cabin Fever, פתח דלת חדשה בקריירה המקרטעת שלו. הוא מנסה לעבור מז'אנר סרטי העינוי/אימה לעולם קולנועי מורכב יותר של קומדיות סאטיריות, אך עדיין משלב בתוך אותה קומדיה אפלולית את העינויים החביבים עליו. הבעיה היא שבסרט שעוסק במאבקי כוח בין גבר לשתי נשים צעירות נראה שהוא הולך לחלוטין לאיבוד והמסר של הסרט שמרני ובעיקר מעלה שאלות לגבי רות' עצמו.איוואן הוא ארכיטקט, בעל ואב מסור הנשאר לעבוד בסופשבוע בבית המרשים בשכונת מגורים יוקרתית בלוס אנג'לס. אשתו הפסלת והילדים הנודניקים להחריד נסעו לסוף שבוע. יש לו דד-ליין אז הוא מקשיב למוזיקה בקולי קולות ומשרטט במחשב העבודה בית פאר. הוא שומע דפיקות בדלת בשעת לילה מאוחרת, ומופתע למצוא בחוץ באמצע סופת גשמים שתי נשים צעירות, חטובות ורטובות הטוענות שהמונית הורידה אותן בטעות ליד הבית שלו בשכונה השקטה. הן רוצות רק מגבת ואפשרות לטלפן לחברים לברר היכן המסיבה שהן צריכות להגיע אליה.
פרסומת
מה שמתחיל כניסיון לעזור לנערות הופך מהר מאוד לפנטזיה ארוטית לבני הנעורים, אבל מאחר ומדובר בבמאי שמתמחה בז'אנר סרטי העינויים, איוואן עומד לגלות שלפניו עומדות שתי נשים שונאות גברים שעתידות להפוך לסיוט הגרוע ביותר של חייו. מה כוונת הבמאי מאחורי הרעיון של הסרט? לא ברור בשום שלב.ישנה לעיתים אפילו תחושה שהבמאי/תסריטאי בעצמו לא יודע בדיוק מה הוא רוצה להגיד על משחקי הכוחות המגדריים בקומדיית האימים הקאמרית שהוא רקח. סרט כזה חייב להישען על תסריט מבריק אבל הצרה היא שהתסריט בעיקר ילדותי. מי הן אותן צעירות מסתוריות? מה מניע אותן? הסרט החד ממדי הזה מציג אותן כבעלות אובססיה מינית, תאבות אלימות ומונעות מיצר נקמה במין הגברי. מה קרה להן בעבר? למה הן נודדות מגבר נשוי אחד לשני ומתעללות בהם? זה לא ממש חשוב.
לורנזה איזו ואנה דה ארמס עושות עבודה טובה כמפתות, אבל הדמויות שלהן נשארות סתומות ורדודות. קיאנו ריבס מספק כאן הופעה טובה גם כן. הוא מעולם לא נראה כל כך מסכן ואומלל כמו בסרט זה. עם זאת הטענה שכל גבר ייפול שדוד לרגליהן של שתי בחורות חרמניות בעייתי ושמרני. כמו כל הסרטים של רות', גם הסרט הזה לא משעמם לרגע ויש בו שפע רגעים אפקטיביים, אבל סרט טוב הוא לא.
קל להשתמש בביטויים כמו פתטי, עלוב, מיותר וכו''. מבחינתי מבחן של כל סרט הוא היכולת שלו לגרום לך להיות מרותק במסך ולשמור על עניין.בנקודה הזו לדעתי הוא לא כושל , למרות שלא מדובר על יצירת מופת.גבר שאישתו וילדיו נוסעים למשך מספר ימים אל מחוץ,פותח את דלתו בלילה חורפי בפני שתי צעירות נאות שמבקשות סיוע ,לאחר שלטענן הלכו לאיבוד. מסתבר שמדובר בשתי פסיכופטיות שבאו להשתלט על הבית וללמד את הגבר לקח. אולי כוונת יוצרי הסרט היתה להפיק מותחן, אבל פה ושם אפשר גם קצת לצחקק.