בוגד משלנו ביקורת סרט

Our Kind of Traitor Movie Review

תמונת כתבערן איצקוביץ על "בוגד משלנו":
"מותחן יומרני, קלישאתי ומרושל שהצפייה בו מביכה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Our Kind of Traitor
משחק יואן מקגרגור, נעמי האריס, סטלן סקארסגארד, דמיאן לואיס במאי/ת סוזנה וויט  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לבוגד משלנו מאת ערן איצקוביץ | מבקר קולנוע
ציון המבקר
"מותחן מביך"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע55.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די29.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות14.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מכירים את זה שאתם צופים בטריילר לסרט מסוים והוא נראה לכם כל כך מעפן שאתם בטוחים במיליון אחוז שגם הסרט עצמו יהיה כזה, ואז כשאתם צופים בסרט אתם מבינים כמה צדקתם ותוהים למה לא סמכתם על עצמכם? אז ככה הרגשתי בדיוק עם "בוגד משלנו". כל נורות האזהרה דלקו מראש, אפשר היה לראות אותן מעשרות קילומטרים מראש, ובכל זאת – למרות שידעתי שמחכה לי סרט שלא הולך להרשים אותי, הקרבתי כמעט שעתיים מזמני כדי שאוכל לחסוך את הזמן מרבים אחרים שתכננו לצפות בו. אל תודו לי, מישהו צריך לעשות את העבודה הקשה.יואן מקגרגור ונעמי האריס מגלמים את פרי וגייל, זוג אנגלי שנמצא בחופשה במרקש שבמרוקו כדי לנסות לאחות את השברים של מה שנשאר מנישואיהם, רגע לפני שהם מגיעים להחלטה לסיים את הזוגיות הזו וללכת כל אחד לדרכו. באורח פלא ובאופן רנדומלי ודבילי לחלוטין, בזמן שהשניים יושבים במסעדה, מתיידד פרי עם דימה (סטלן סקארסגארד במבטא רוסי סטריאוטיפי ומביך), שבהמשך מתגלה כחבר בכיר במאפיה הרוסית, שעוזר להם להלבין עשרות מיליוני דולרים. מפה לשם, פרי התמים מתגלגל לתוך צרות צרורות לאחר שדימה מבקש ממנו מידע ל-MI6, הלא היא סוכנות הביון הבריטית, וכמובן שגם אשתו מצטרפת למצב הביש הזה.
ללא סיבה אמינה, מחליט דימה למסור מידע שעלול להוביל למותו ולמותם של בני משפחתו לאדם שלא הכיר בכלל עד לפני רגע וחצי. גם אם מעלימים עין מהמופרכות של הבקשה זו, היא מבוצעת בצורה כל כך מרושלת שאי אפשר שלא לתהות מה לעזאזל חשב לעצמו תסריטאי הסרט חוסיין אמיני, שכבר הוכיח בעבר את יכולתו לכתוב תסריטים מעולים ("דרייב", "כנפי היונה"). בחיי, נראה שאפילו השחקנים המובילים את הסרט לא מאמינים למה שהם אומרים וכי הם ממשיכים להוציא את מילות התסריט רק כי הם חתמו על חוזה.גם צוות השחקנים לא בדיוק מתאמץ כדי לנסות ולהקל על עבודתה של הבמאית סוזנה ווייט. כולם, כולל דמיאן לואיס (לנצח ברודי מ"הומלנד"), רציניים, קודרים, כבדים, וזה בהחלט אמור להתאים לאווירה של הסרט, אבל בגלל שהשורות היוצאות מפיהם כה בנאליות, קשה שלא לצחוק קצת מהניסיון שלהם להגיד דברים משמעותיים.
מי שצריכה ליטול על עצמה את האשמה היא לא אחרת מאשר במאית הסרט, סוזנה ווייט, שבעבר הוכיחה את עצמה כבמאית מוצלחת מאוד לטלוויזיה ("ג'יין אייר", "דור מזוין"), אך כאן היא אינה מצליחה להוציא רגע מוצלח אחד מהתסריט הצפוי של אמיני. היא מאבדת כל שליטה על היכולת להגיד לשחקני הסרט לנסות להביע רגשות ביותר ממבט קפוא אחד (דמיאן לואיס, אני לגמרי מתכוון אליך) ואפילו סצנות המתח, שאמורות להיות שיא הסרט, מתבזבזות בידיה הלא מוצלחות. במאים אחרים היו מצליחים לעשות הרבה יותר ממה שנפל בין ידיה והתרסק לחתיכות קטנות.אותו טריילר קלישאתי, יומרני ומביך בהחלט מהווה את התקציר המושלם לסרט שהוא קלישאתי, יומרני ומביך – והוא אפילו לא כזה שכיף לצפות בכישלון שלו. אני סקרן לדעת האם ג'ון לה קארה, סופר המתח הידוע שעל ספרו מבוסס הסרט, צפה בסרט ומה הוא חשב עליו. ישנם סרטים שמתבססים באופן כמעט מוחלט על המקור הספרותי ויש כאלה שלוקחים כנפיים עם החופש האמנותי הניתן להם, אך במקרה של "בוגד משלנו" אין זה משנה האם הוא נאמן למקור או לא – שכן מדובר בסרט איום ונורא בכל קנה מידה.
בוגד משלנו - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4507/04/2017 18:58:00
7/10אייקון ציון
מותחן מעניין שמתפתח היטב, אך צפוי וחסר טוויסטים מפתיעים שמאפיינים מותחנים. זוג אנגלי במרוקו מכיר אוליגרך רוסי בשם דימה. אותו דימה הוא מלבין כספים של המאפיה הרוסית וההיכרות הלא תמימה הזו מובילה לידי כך, שהוא מערב את הזוג במשימה מסוכנת. הוא מעביר לידי הבעל דיסק און קי ובו רשימה של אנשים שמעורבים בהלבנות כספים בהיקפים עצומים. אותו דיסק שאמור לעבור לידי ה MI6 ,מאיים לפתוח תיבת פנדורה, שכן מעורבים בקנוניה לא רק פושעים רוסים אלא גם בכירים מהממסד הבריטי. דימה דורש תמורת הדיסק, העברה שלו ומשפחתו ללונדון וקבלת הגנה מפני המאפיונרים הרוסיים שבהם הוא בוגד. משחק החתול המותח והעכבר שבו מעורבים כל הגורמים הנ"ל מתנהל בלונדון, פריז וברן שבשוויץ. סרט טוב לאוהבי הז''אנר גם אם לא הכי מבריק.
שם: איילתגיל: 5924/07/2016 14:28:53
8/10אייקון ציון
מיטב השחקנים הבריטים,מתח כמו בסיפורי ג׳ון לה קרה, מעט טרחני ומתמשך,היו סרטים יותר טובים.בסכ״ה מהנה.
שם: רןגיל: 4817/07/2016 02:03:49
8/10אייקון ציון
סרט עשוי היטב, קצת מותח, לעיתים מצחיק שמספר את סיפורו של זוג שמחפש את הדרך ךהיות ביחד ומוצא.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט