ג'רוזלם ביקורת סרט

Jeruzalem Movie Review

תמונת כתבנתן ליכטר על "ג'רוזלם":
"צעד קטן לסרטי האימה. צעד גדול לקולנוע הישראלי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Jeruzalem
משחק דניאל ג'יידלין, יון תומרקין, יעל גרובגלס במאי/ת יואב פז, דורון פז  
אימה
ביקורת סרט לג'רוזלם מאת נתן ליכטר | מבקר וכתב קולנוע
ציון המבקר
"מעניין וחדשני"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע37.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די32.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות30.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אם אתם מתכננים לצפות ב"ג'רוזלם", אתם תהיו עדים להיסטוריה ישראלית, שכן לא רק שמדובר בסרט הפאונד פוטאג' הישראלי הראשון אלא הוא גם סרט אימה שלוקח את הז'אנר צעד אחד קדימה. לאורך כל הצפייה בסרט דובר האנגלית, ולמרות שהוא צולם בירושלים, הייתי צריך להזכיר לעצמי שמדובר בסרט ישראלי. "ג'רוזלם" הוא צעד ענק לז'אנר ההולך ומתפתח של סרטי האימה בישראל בפרט, וצעד משמעותי לז'אנר בכלל. הוא לא נופל ברמתו מסרטים אימה הוליוודיים. למעשה הוא יותר טוב מכמה סרטים אימה שיצאו בשנים האחרונות בקולנוע כולל "World War Z".את "ג'רוזלם" ביימו האחים יואב ודורון פז ("פובידיליה"). הם הפכו את ירושלים העתיקה למרחב קלסטרופובי מאיים. גיבורות הסרט הן ריצ'ל (יעל גרובגלס) ושרה (דניאל ג'יידלין) שתי תיירות אמריקאיות שמגיעות לטייל בישראל. בדרך לארץ הן פוגשות במטוס את קווין (יון תומרקין). הוא משכנע אותן לנסוע בירושלים וביחד הם מגיעים למלון בעיר העתיקה. במלון מארח אותם עומאר (תום גרציאני).
בערב יום כיפור מתרחש אסון. המתים קמים מקבריהם ומפלצות ענק מתחילות להשתולל ברחבי ירושלים, ההופכת לבית מטבחיים אחד גדול. נראה שהאחים פז הושפעו מסרטי אימה מוכרים כמו "קלוברפילד", "פחד, מצלמים" ו"עמוק למעלה". יחד עם זאת, כאמור, הם שידרגו משמעותית את ז'אנר סרטי הפאונד פוטאג' שבעיני רבים מדשדש במקום כבר לא מעט זמן. במקום להציג את הסרט כאילו ממצלמת וידאו חובבנית הם מציגים אותו מהזווית של משקפי גוגל גלאס החכמים.השימוש במשקפיים תורם רבות לעלילת הסרט ולהתפתחות שלו. למשל הן סורקות את הפנים של האנשים בהן נתקלת רייצ'ל ומציגות את פרופיל הפייסבוק שלהם. כמו כן, הבחירה להציג הכל מזווית המשקפיים פוטרת את הצופה מתזזיתיות היתר של המצלמה הרגילה.
האפקטים בסרט נהדרים, אבל קטעי האימה והאקשן הם לא רבים ונראה שהדבר מעיד על תופעת הלוואי המוכרת ביותר בקולנוע הישראלי - מחסור בתקציב. אני מניח שבעקבות סיבה זו, רוב הסרט עוסק בהגעתם של התיירים מארה"ב והטיול שלהם ברחבי העיר העתיקה. ברגעים רבים נראה שהנה, עכשיו המתים יפרצו, אבל זה לא קורה כל-כך מהר. המתים פורצים בשלב יחסית מאוחר של הסרט, אבל כשהם פורצים - זה הופך להיות תענוג אחד גדול.הקאסט של "ג'רוזלם" נהדר ובמיוחד דמותו של דיוויד (איצקו ימפולסקי) שגונב את ההצגה בתור המשוגע שחושב שהוא המלך דוד. כמו כן, גם תום גרציאני משחק בצורה כל-כך משכנעת עד שהייתי בטוח במאה אחוז שמדובר באמת בשחקן קולנוע ערבי.

כמו סרטי אימה רבים "ג'רוזלם" לא חסין מבעיות אמינות וחורים בעלילה, אבל כל זה ממש לא קריטי או משנה כאשר ירושלים הופכת לעיר מוכת זומבים ומפלצות. הסוף של הסרט, הוא אחד הסופים היותר טובים שראיתי בסרטי אימה בשנים האחרונות בקולנוע.סרט האימה הישראלי הטוב ביותר הוא עדיין "מי מפחד מהזאב הרע" אבל "ג'רוזלם" הוא סרט האימה הישראלי הטוב ביותר שיצא מאז והוא נותן תקווה גדולה שהז'אנר הזה ילך ויתפתח עוד יותר בישראל. אם אתם חובבי סרטי אימה, אתם חייבים לראות אותו כי לא תראו השנה הרבה סרטי טובים ממנו בז'אנר.

אגב, חברת ההפקות האמריקאית שהייתה מעורבת בפרויקט החליטה לתת אור ירוק לסרט המשך ואני מקווה שכאשר זה יקרה, התקציב יגדל ונוכל לראות עור פרטים ממפלצות הענק, מהן הצופה קיבל טעימה קלה בלבד לאורך הסרט.
ג'רוזלם - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אור לויגיל: 2322/09/2016 03:52:46
4/10אייקון ציון
עליה מרוחה, ההתחלה אולי מעניינת, השאר העלילה נמרחת והמשחק לא אמין מספיק, שטותי למדי. נופים מרהיבים של ירושלים, אחלה זויות צילום של העיר העתיקה.
שם: j.lawגיל: 1308/08/2016 21:48:42
7/10אייקון ציון
אני בדרך כלל מעדיפה סרטים הוליוודייםאבל במקרה הזה הסרט עשוי די נכון ועצם זה שהסרט מצולם ממשקפי גוגל רק מוסיף להצלחת הסרט ומראה שהסרט שונה.הסרט אומנם לא מצליח להפחיד אבל מהנה ומותח לקראת הסוף.בקיצור..הליהוק, הצילום והתסריט היו נהדרים. שאפו ענק להוליווד הישראלית.
שם: סרטילגיל: 2818/07/2016 22:13:02
1/10אייקון ציון
משום מה מחקו לי את התגובה אבל כמו שאמרתי סרט הכי גרוע שיצא
קישורים
חץ ג'רוזלם (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי אימה
טהורה Immaculate חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט