הבחורה על הרכבת ביקורת סרט

The Girl on the Train Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "הבחורה על הרכבת":
"היילי בנט נפלאה, אמילי בלאנט איומה והסרט כושל"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Girl on the Train
משחק אמילי בלאנט, היילי בנט, לוק אוונס במאי/ת טייט טיילור  
מתח/פעולה
ביקורת סרט להבחורה על הרכבת מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"אופרת סבון"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע51.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די34.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות14.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
צריך להיות במאי מאוד מוכשר כדי ללהק שחקנית מעולה כמו אמילי בלאנט לתפקיד ראשי במה שנראה כדמות המותאמת עבורה כמו כפפה ליד ולהוציא ממנה את אחד התפקידים האיומים בקריירה שלה, או גרוע מכך - ליצור אדפטציה משמימה לרב המכר העסיסי של פאולה הוקינס. לסרט "הבחורה על הרכבת" היה את כל הפוטנציאל להפוך ל"נעלמת" של שנת 2016. מותחן אפלולי וארוטי לקהל בוגר. בעולם שבו סדרות טלוויזיה מורכבות ומותחות ממרבית סרטי הקולנוע, הבמאי טייט טיילור והתסריטאית ארין קרסידה וילסון, היו צריכים להתאמץ הרבה יותר ולא ללכת על בטוח.פסל של שלוש נשים אוחזות ידיים ומרקדות במעגל עומד במרכז סנטרל פארק. רייצ'ל וילסון מציירת אותו שוב ושוב במחברת שלה. הפסל מסמל את שלוש גיבורות הסרט "הבחורה על הרכבת". רייצ'ל וילסון, אלכוהוליסטית שבעלה בגד בה ובסופו של דבר השניים התגרשו. אנה ווטסון, האשה איתה הבעל בגד ברייצ'ל, השניים התחתנו והביאו תינוקת לעולם. האשה השלישית היא השכנה הצעירה והסקסית, מייגן היפוול, הנשואה לבחור וולשי סקסי שאוהב אותה מאוד אך היא מסרבת להחזיר לו אהבה. כאשר מייגן נעלמת, רייצ'ל נזכרת שהיא ראתה אותה עם גבר אחר דרך חלון הרכבת בה היא נוסעת כל בוקר לעבודתה. גורלן של שלוש הנשים יהיה מחובר לעד. האם המאטפורה על הפסל הכרחית לעלילת הסרט? ממש לא.
טייט טיילור יצר פורטרט נשי מקסים בדרמה המשפחתית של דיסני "העזרה" על מאבק הנשים האפרו-אמריקאיות בדרום ארה"ב בשנות ה-50. הוא מנסה את מזלו בז'אנר סרטי המתח הפסיכולוגים והארוטיים. מדובר בקהל יעד שונה לחלוטין וזאת בהחלט בחירה מעניינת של אולפן בבמאי. הם כנראה חשבו שאם הוא הצטיין בעבודתו עם השחקניות "בעזרה", ואף זיכה אחת מהן באוסקר משנה, הוא בטח יעשה עבודה טובה גם עם השחקניות כאן. לדאבונם הם טעו. טייט כושל לא רק בעבודה שלו עם השחקניות והשחקנים. הוא גם מתגלה כבמאי שלא מסוגל ליצור סרט מתח ראוי, כי התוצאה לאורך כל הסרט פשוט משעממת.טייט הוא לא דיוויד פינצ'ר - הבמאי של "נעלמת", "שבעה חטאים", "מועדון קרב" ועוד כמה וכמה מותחנים מעולים, והוא בהחלט לא פול ורהובן הבמאי של "אינסטינקט בסיסי" שהמותחן הנשי החדש והמעולה שלו, "היא", עתיד להגיע בקרוב לבתי הקולנוע בארץ. "הבחורה על הרכבת" למרות האלימות, הציצים וצילום איבר מין נשי בקלוז אפ מרגיש יותר כמו סרט טלוויזיה. לתסריט אין את העומק של "נעלמת" וגם לא רבדים סאטיריים על הפרברים, האמריקנה או עקרות הבית המיואשות שמאכלסות את הסרט. למען האמת, כצופה לא היה אכפת לי בכלל מהדמויות שזה הדבר הגרוע ביותר שאפשר לכתוב על סרט.
אז מי הן שלוש השחקניות המגלמות את הגיבורות? אמילי בלאנט הבריטית מגלמת את רייצ'ל, אלכוהוליסטית הנמצאת במשבר נפשי. היא לא מצליחה לעורר הזדהות, בעיקר בשל משחק מוגזם ועודף סצנות השתכרות וערפול חושים. רק לקראת סוף הסרט, כאשר היא מנסה להיגמל ומגלה דברים על עברה אנחנו מתחילים קצת להזדהות איתה אבל זה מעט מדי ומאוחר מדי. שרה פרגוסון, שחקנית בריטית ממוצא שבדי, הייתה נפלאה בסרט האחרון של "משימה בלתי אפשרית". היא בעלת מראה ג'ינג'י ייחודי במקור אבל משום מה היא נצבעה בבלונד ובלתי ניתן לזהות אותה. הדמות אותה היא מגלמת פשוט לא מעניינת. את מייגן, השכנה צעירה והסקסית בעלת העבר האפל, מגלמת השחקנית האמריקאית, היילי בנט הנפלאה שדווקא עושה עבודה טובה מאוד.הגברים אפילו עוד יותר מסכנים, הם פשוט לא מעניינים. השחקן הוולשי החתיך, לוק אוונס, מגלם את בעלה הנבגד של מייגן. שחקן האופי זוכה הפרסים מוונצואלה, אדגר רמירז, מגלם את הפסיכולוג של מייגן, אותו היא מנסה לפתות, ואילו ג'סטין ת'רו (בעלה של ג'ניפר אניסטון וכוכב הסדרה, "הנותרים") מגלם את הגרוש של רייצ'ל, בעלה של אנה. מי שצפה בסרט מתח אחד או שניים בחייו לא יופתע מההתפתחויות השונות לגבי דמותו. שימו לב שאת ארבע משש הדמויות המרכזיות בסרט מגלמים שחקנים שאינם אמריקאים. בהחלטת בימוי מוזרה השחקנים שומרים על המבטא המקורי שלהם, על אף שהסרט מתרחש בפרברים האמריקאים המשמימים ועוסק באמריקנה.אליסון ג'ייני הנפלאה לוהקה לגלם סטריאוטיפ של בלשית במחלק רצח. ואכן הסרט הזה הוא בעצם סטריאוטיפ של מותחן אפל ולא באמת מותחן אפל, חיקוי חיוור ודל למה שהיה צריך להיות במקור ה"נעלמת" של 2016 ומתגלה כסתם עוד סרט זניח לשעת לילה מאוחרת שאפשר לצפות בו באחד מערוצי הלוויין. נראה שהקהל בהקרנה שנכחתי בה היה חצוי. אצל הזוג שישב לידי, כשהאשה גלתה במהלך הקרדיטים בסוף הסרט שבן זוגה השתעמם הוא חטף ממנה אגרוף בכתף. אולי הסרט הזה בעיקר מיועד לעקרות בית מיואשות שמעוניינות לבהות בטלנובלה על נשים על סף התמוטטות עצבים ולא לקהל שרוצה לצפות במותחן.
הבחורה על הרכבת - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אבו עמיתגיל: 5210/02/2019 08:50:07
8/10אייקון ציון
סרט לא רע, מסופר מנקודת מבט נשית לחלוטין, כאשר רק במהלך הסרט מתברר שמה שהגיבורה חושבת שראתה וחוותה, לא ממש קרה. מעניין. שילוב לא רע של דרמה ומתח, דמויות קיצוניות קצת, אבל סרט שווה צפייה.
שם: anipoגיל: 4717/11/2018 19:30:16
8/10אייקון ציון
פוטנציאל שממומש חלקית. העלילה מתפתחת באיטיות ודרוש ריכוז וסבלנות אבל לקראת הסוף הצופה בא על שכרו. רייצ''ל היא אישה עצובה שמכורה לטיפה המרה. כל יום היא נוסעת ברכבת ומבחינה מהחלון באישה יפה,בלונדינית וצעירה שגרה בבית הסמוך למסילת הרכבת. רייצ''ל הגרושה מפתחת אובססיה כלפי אותה אישה ששמה מייגן. היא מקנאה בה ובכך שיש לה זוגיות ואהבה, מה שחסר לרייצ''ל. כל זה נכון עד שרייצ''יל מבחינה במייגן מתנשקת במרפסת ביתה עם גבר אחר.הדבר טורד את מנוחתה של רייצ''ל, וכאשר מייגן נעדרת, השאלה היא מה עלה בגורלה.מאותה נקודה, המותחן פורס בפנינו אחורנית את סיפורה של רייצ''ל ויחסיה עם בעלה לשעבר ואישתו הנוכחית, וגם את מערכות היחסים של מייגן עם הגברים בחייה. בסופו של דבר האמת מתגלה והיא מפתיעה. אוהבי מותחנים ומיסתורין יאהבו והתוצאה הסופית טובה,למרות שיש רגעים טיפה מייגעים במהלך הסרט.
שם: ערןגיל: 4728/02/2017 12:36:04
4/10אייקון ציון
אם היו לוקחים את החצי שעה הראשונה והחצי האחרונה ופשוט מנקים את כל מה שבאמצע זה יכול היה להיות אחלה סרט מתח. אז או שתעבירו את האמצע מהר או שכנראה תתייאשו מתי שהוא. ארוך מידי, משעמם במיוחד באמצע ואפילו מרגיז. הסוף מעלה קצת את הציון....
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט