כנופיות ניו יורק ביקורת סרט

Gangs Of New York Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "כנופיות ניו יורק"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Gangs Of New York
משחק ליאונרדו דיקפריו, דניאל דיי לואיס, קמרון דיאז, ג'ים ברודבנט, ג'ון סי. ריילי, הנרי תומאס, ברנדן גליסון במאי/ת מרטין סקורסזה  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לכנופיות ניו יורק מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע20.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די60.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות20.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
חבל לי על "כנופיות ניו יורק". זהו סרט ראוי מכל הבחינות, ובכל זאת חסר לו את "זה". הדבר שהיה יכול להיות שירת הברבור האמיתית של מרטין סקורסזה, הפרוייקט שבו השקיע את מיטב כשרונו ומרצו, ההפקה המגלומנית בהחלט, התפספסה לו מבין האצבעות. חבל.שתבינו, ל"כנופיות ניו יורק" היה כל מה שצריך כדי להיות סרט מצוין – ליהוק מעולה של כוכבים הוליוודיים לצד שחקני איכות בריטיים, במאי מיומן בעל רזומה עשיר, כותבים מוכשרים, ביניהם אף קנת לונרגן (שהביא לנו את "אתה יכול לסמוך עלי" המצוין לפני שנתיים), וכסף – הרבה כסף – לפזר על הפקה מושקעת, המשחזרת ימים עגומים בהיסטוריה האמריקאית.
הסרט, אשר מספר על 5 כנופיות אשר נלחמו ונאבקו ברובע הפייב פוינטס בניו יורק של אמצע המאה ה- 19, על שליטה, כבוד ושלל, מציב במרכז הבמה את דמותו המיוסרת של ואלון (דיקפריו), החוזר 16 שנה אחרי שברח כילד משדה הקרב, בו נרצח אביו, 'הכומר ואלון', שהנהיג כנופיה אירית-קתולית, על ידי 'ביל הקצב' (דניאל דיי לואיס), מנהיג הכנופיה הפרוטסטנטית היריבה. ואלון מטפס, בזהות בדויה, אט אט במעלה הצמרת של כנופייתו של 'ביל הקצב' ורוכש את אמונו של האיש אשר את דמו הוא מבקש להתיר, כנקמה לזכר אביו ההרוג. הסיפור מתרחש על רקע התסיסה הפוליטית, שהביאה למהומות עקובות מדם, בהן נטבחו אזרחים אמריקניים עניים רבים, אשר לא הסכימו לצאת למלחמת האזרחים, שעה שהעשירים פדו את חיובם להתגייס לשירות הצבאי בכופר בסך של 300 דולר.והסרט, אשר התחיל והמשיך בקצב טוב, התחיל, לאחר מחציתו השנייה לאבד מהתנופה שלו. הטרגדיה האמיתית של הסרט הנה, שהוא מגיע לנקודת השיא הרגשית שלו, מבחינת הצופה, לאחר שעבר 2/3 סרט בסך הכל. הדמויות הראשיות מתעמתות, כאשר 'ביל הקצב' חושף את מזימתו של ואלון לרצוח אותו, והעימות למעשה מהווה את שיאו הרגשי של הסרט, אשר חותם גזר דין מוות על היכולת ליהנות מהמשכו של הסרט. וכאילו לא די בכך – המשכו של הסרט נראה כאילו נעשה על ידי מרטין סקורסזה אחר - מבולבל, לא מפוקס, לא מרוכז. המיקוד העלילתי הולך ונוטש את הדמויות הראשיות, ועובר אל האירועים הפוליטיים החיצוניים להם. וזו טעות, כיוון שהצופה מאבד עד מהרה את סבלנותו, ואף מאבד אחיזה בדמויות, שחיוניותן מתפוגגת אט אט.
ואולי לכך כיוון הבמאי? שכן בסוף הסרט ברור הוא כי העלילה הראשית לכאורה של הדמויות של ואלון ו'ביל הקצב', הנה למעשה עלילה משנית בסרט, הנסחפת בסערה של העלילה הראשית, שהלכה למעשה, הנה העלילה הגיאופוליטית של אמריקה של אמצע המאה התשע עשרה. ברור לצופה בסוף הסרט, ואף לדמויות עצמן, כי למרות שסיפורן היה בעיניהן עיקרו של דבר, הרי שהוא התגמד לעומת המאורעות שהקבילו לו בזירה הפוליטית-חברתית, ובאחת ניטלה ממנו החיוניות. זו גם הסיבה, שאיני יכול לומר שנהניתי מחלקו האחרון של הסרט, שכן כבר לא נקשרתי לאף אחת מהדמויות, ולמעשה, לא היה אכפת לי כלל אם ימותו או יצליחו בקונפליקט שניצת ביניהן.אציין לטובה את דניאל דיי לואיס, שחקן רבגוני כזיקית, המצליח להרשים אותי כל פעם מחדש. משחקו המדויק חד כתער, והוא נכנס לדמותו של 'ביל הקצב' באופן טוטאלי. אחרי שתראו אותו מגלם את 'ביל הקצב' לא תוכלו לדמיין מישהו אחר בנעלי הדמות. למרות שהדמות הראשית לכאורה היא זו של ואלון (דיקפריו), הבמה כולה שייכת, ללא ספק, לדניאל דיי לואיס. לפחות על כך מגיע שבח לבמאי סקורסזה, שהצליח לגרום לדיי לואיס לחזור בו מפרישתו, וביים אותו באופן נהדר. אציין לטובה גם את השחזור החברתי-פוליטי המדויק והמפורט שיצר הבמאי סקורסזה. למרות כל אשר אמרתי לעיל, עדיין מדובר באיש עם תפיסה בימויית וויזואלית עשירה, שיכול לגרום לצופה להחסיר פעימה לא אחת. הרקע החברתי פוליטי של הסרט מעניין לא פחות מהקונפליקט העלילתי, ולמי שלא הסתפק בסרט, אציין כי הוא יכול לנסות ליטול ידיו את הנובלה עליה מבוסס הסרט, ולחפור עוד ברזי ההיסטוריה של אותם הימים.לסיכום: אפוס עשיר אך מוחמץ. כדאי לראות, לפחות בגלל דניאל דיי לואיס. 7 בסולם יגאל.
כנופיות ניו יורק - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1501/08/2018 13:20:27
6/10אייקון ציון
סרט לא רע אך די משעמם. המשחק נהדר, הצילום מעולה, הפס-קול מוסיף מאוד (!) לאווירה, העריכה מצויינת, סצנות האקשן סוחפות ואלימות והאיפור והתפאורה נפלאים וגם מוסיפים מאוד לאווירה התקופתית אל רוב הדיאלוגים די משעממים והתסריט והעלילה נמרחים מידי, לא כל כך מלהיבים וסוחפים, מתישים ולעיתים אפילו די בינוניים. בקיצור, רק למי שיש סבלנות. אפשרי לצפייה.
שם: גליה וולמןגיל: 1618/10/2003 16:38:20
2/10אייקון ציון
סרט הוליוודי (!!!) זוועתי! תפאורה נוראית ובחירה גרועה של שחקנים הוליוודים (ליאו וקמרון) . הסרט היה אלים ביותר - יש גבול לא?! כ"כ הרבה דם ואלימות וזה עוד PG-13 לכן אי אפשר להאשים אותי שהלכתי לראות את הסרט! מה שכן- דניאל דיי לואיס היה דיי משכנע במשחק שלו! מה שמעלה ת'ציון ל-2-
שם: דודי כהןגיל: 2324/07/2003 01:30:41
9/10אייקון ציון
בגדול סרט מאוד יפה,קצת ארוך אבל המשחק המצויין של דניאל דיח לואיס ראוי לשבח.פשוט נהנתי לראות כל שנייה שהוא מופיע.שווה לראות את הסרט רק בכדי להתרשם ממנו.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט